Naar mensendieck en rontgenfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_Ra

Naar mensendieck en rontgenfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:27

hoi!
Ik heb al een paar jaar erge last van mijn rug en dan vooral mijn onderrug.
Eindelijk de stap gezet om naar de dokter te gaan, moet rontgenfoto's laten maken
om te kijken of er niks verschoven oid is. Omdat ik ook een keer mijn stuit gebroken heb
gehad misschien dat daardoor wel iets niet goed is gegroeid..
Ook moet ik naar Mensendieck voor mijn houding. doordat mijn rug pijn doet ga ik heel raar
staan. Wie is daar wel vaker heen geweest?
groetjes laura

Pinot

Re: Naar mensendieck en rontgenfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:29

Ik ben niet naar mensendieck geweest, maar ik heb ook al jaren last van mijn rug.
Ook mijn houding is niet goed. Daarom zit ik nu drie weken in het gips.
Ik lees even mee, misschien is dat mensendieck ook wel wat voor mij.
sterkte verder nog met je rug.

sjoffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:35

Het klink precies hetzelfde als ik heb! Ik ben een jaar geleden van het paard afgevallen en toen had ik een paar weken last dus naar de huisarts geweest en foto's laten maken maar daar was niks op te zien. Toen ben ik naar de fysio geweest en na 3 maanden ging de rugpijn weg. Wel had ik bijvoorbeeld bij tuinieren last, maar dat was zo weer over.
Een paar weken geleden heb ik geroeid en sindsdien heb ik weer last. Ik kan echt niet meer gymen van de pijn en paardrijden gaat net. Weer naar de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar Mensendieck. Daar ben ik nu een paar weken en hebben ze gekeken naar m'n houding. Daar hebben ze oefeningen voor gegeven die ik thuis moet doen en 1 keer per week moet ik er naar toe en dan krijg je nieuwe oefeningen en kijken ze hoe het gaat.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:40

jep daar loop ik op het moment ook,
bij mensendieck:) ook voor mn houding,
en daar ben ik doorverwezen naar manuele therapie
had ook erg veel last van mn rug en nu blijkt dat mn bekken scheef staat waarschijnlijk een keer gebeurd toen ik van het paard ben afgevallen.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:40

Een vriendin van me heeft mensedieck. Zij heeft een scoleose (scheve rug). Daar proberen ze haar houding te verbeteren en ze krijgt oefeningen mee voor thuis om haar spieren sterker te maken.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:48

Ik ben in juli eindelijk door de dokter doorverwezen voor mijn verkeerde houding en migraine. Had nml zo'n 5x per week migraine en (spierspannings)hoofdpijn. Ik heb al sinds mijn 12e regelmatig last van hoofdpijn en vanaf mijn 15e van migraine. Dit komt door spanning/stress/drukte maar ook door mijn houding. Ik sta niet recht om het zo maar te zeggen en dit komt wrs door een paardrijongeluk toen ik 12 was. Ik ben toen erg hard gevallen en er is ook een pony over m'n rug heen gelopen.

De eerste weken hebben we aan mijn houding gewerkt, verder heeft zij de knopen in mijn schouders/nek weggemasseerd. Dat deed wel pijn en ik werd er erg misselijk van! Ik kan mijn nek nu wel verder opzij buigen dan eerst, in het begin kwam ik niet verder dan 5 cm!
Nu masseert zij mijn nek/hoofd/gezicht heel veel voor mijn spierspanningshoofdpijn. Afgelopen week heeft ze contact opgenomen met mijn huisarts omdat ik een doorverwijzing krijg. Ik hoor morgen waarheen: naar de neuroloog of de ortomanueel therapeut. Dus om fotos van mijn hoofd te maken om dingen uit te sluiten (ivm met mijn migraine) of naar de therapeut om mijn rug te kraken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:11

Ik heb ook mensendiecktherapie. In principe voor m'n ademhaling, maar krijg ook oefeningen voor m'n houding.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:52

Ik heb mensendieck ook voor mijn (onder)rugklachten gehad Ja!
Het hielp wel, je oefende veel tijdens de therapie en thuis moest je bepaalde oefeningen ook doen. En in je dagelijks leven die oefeningen toepassen.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:55

Ik heb ook Mensendieck gedaan. Het heeft geholpen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik mijn houding forceer, als ik me aan de regeltjes houdt. Het heeft dus wel tijd nodig, want voor mij is het al een jaar of 4 geleden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:55

Ben er een half jaartje heen geweest voor pijn in mijn rug. Maar het heeft helaas helemaal niks geholpen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:23

Ik heb ook mensendieck gedaan omdat er scoleose geconstateerd was. Ik heb daar heel veel aangehad. Deze oefeningen die ik dan thuis ook elke dag moest doen. Ook heeft zij mij een speciale kussen geadviseerd zodat ik meer steun heb ik mijn nek en daardoor minder last heb van mijn rug tijdens het slapen en opstaan. En echt waar; zodra ik die kussen vergeet mee te nemen op vakantie heb ik een week lang rugklachten.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:43

zo wat een reacties!!
ik heb gebeld en mag 13 november voor de eerste keer komen.
maandag a.s heb ik een rontgenfoto van mijn rug. Dus ik zie wel hoe het allemaal gaat.
kunnen jullie een voorbeeld geven van zo'n oefening?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:49

Bij mij helpt het wel, ben rechterop gaan zitten en klachten die samenhangen met m'n ademhaling verminderen ook.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:44

Ik heb precies hetzelfde van jou.
Had hele erge pijn in m'n onderrug. Foto laten maken maar daar was niets te zien.
Toen dus een aantal maanden naar mensendieck geweest en nu gaat het eigenlijk heel goed Ja
Die vrouw hielp met rechtop staan en zitten, en oefeningen te doen zodat m'n rug minder hol werd. Vond er echt helemaal níks aan maar het heeft wel geholpen Haha!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:03

Mijn broertje heeft ook mensendieck gedaan ook vanwege zijn rug en houding. Het heeft hem wel geholpen en zijn houding is stukken vooruit gegaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:30

Je houding kan inderdaad heel veel invloed hebben op je lichaam. Het noemen van oefeningen is waarschijnlijk niet echt van waarde, gezien iedereen aparte oefeningen krijgt. De ene moet leren meer naar rechts te hangen, de ander moet juist naar achteren leunen, weer een ander moet het bekken actief gaan kantelen. Ligt er maar net aan wat er mankeert aan de houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:53

Ja heb ik ook gehad, voor mijn migraine.
Ik vond het echt niks.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:06

Ik denk dat het per person verschilt, voor de 1 helpt het heel erg goed, terwijl het bij de ander niets uithaalt. Ligt er maar net aan of het corrigeren van je houding, ademhaling etc. iets te maken heeft met jou klachten.