Ik ben in juli eindelijk door de dokter doorverwezen voor mijn verkeerde houding en migraine. Had nml zo'n 5x per week migraine en (spierspannings)hoofdpijn. Ik heb al sinds mijn 12e regelmatig last van hoofdpijn en vanaf mijn 15e van migraine. Dit komt door spanning/stress/drukte maar ook door mijn houding. Ik sta niet recht om het zo maar te zeggen en dit komt wrs door een paardrijongeluk toen ik 12 was. Ik ben toen erg hard gevallen en er is ook een pony over m'n rug heen gelopen.
De eerste weken hebben we aan mijn houding gewerkt, verder heeft zij de knopen in mijn schouders/nek weggemasseerd. Dat deed wel pijn en ik werd er erg misselijk van! Ik kan mijn nek nu wel verder opzij buigen dan eerst, in het begin kwam ik niet verder dan 5 cm!
Nu masseert zij mijn nek/hoofd/gezicht heel veel voor mijn spierspanningshoofdpijn. Afgelopen week heeft ze contact opgenomen met mijn huisarts omdat ik een doorverwijzing krijg. Ik hoor morgen waarheen: naar de neuroloog of de ortomanueel therapeut. Dus om fotos van mijn hoofd te maken om dingen uit te sluiten (ivm met mijn migraine) of naar de therapeut om mijn rug te kraken.