na pfeiffer geen conditie meer kunnen opbouwen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

na pfeiffer geen conditie meer kunnen opbouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:03

Hmm kom ik weer met me kwaaltjes...

Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik pfeiffer gehad, ik heb dit niet goed uitegeziekt met alle gevolgen van dien maar oke, nu gaat het wel weer, heb mijn oude schema weer opgepakt op me werk enz.
Nou is alleen het feit dat ik nix aan mijn conditie kan doen, zodra ik ga rennen ofzo of fietsen krijg ik het heel erg benauwd en ook een piepende ademhaling bij zowel in als uitademen. Ik werk op een manege en vooral als ik met de pony's mee moet rennen in galop begint het na een half rondje al, erg buiten adem raken en na 2 rondjes krijg i kecht bijna geen lucht meer, was vooral de eerste paar keer heel erg eng, en ook voor de mensen aan de kant is dit natuurlijk niet echt een lekker gehoor en gezicht. Ook met fietsen heb ik hier erg last van, na 300 meter ofzo begint het al, ook met uitmesten als ik ff op wil schieten, het gaat gewoon echt niet, ga dan ook weer piepen. Als ik zeg, trek je dr nix van aan en ga gewoon lekker door dan val ik ook echt flauw dus dat is geen optie, heb al; van alles gprobeerd maar het lukt me gewoon niet om conditie op te bouwen op deze manier. Heb verder geen last van stof of hooikoorts ofzo dus daar kan het niet aan liggen.

Wie o wie kan mij vertellen waar dit vandaan komt en wat ik er aan kan doen. Voor ik pfeiffer kreeg had ik hier nooit last van, had een conditie waar veel mensen jaloers op waren en daar deed ik nix voor behalve gewoon mijn werk.

mirre

Re: na pfeiffer geen conditie meer kunnen opbouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:11

hmm, ik ken het! Ik heb vorig jaar juni pfeiffer gekregen, alleen heb ik er nog zoveel last van dat van echt conditie opbouwen nog geen sprake is. Ik mag ook niet meer fitnissen. Maar wat misschien een idee is, is fysiofitniss. Dan ga je onder begeleiding van een fysiotherapeut fitnissen. Mijn neefje had ook heel erg pfeiffer en heeft hier veel baat bij gehad.
Moet je even kijken of dat bij jullie in de buurt gegeven wordt. Bij ons in de buurt wordt het gegeven in de fysiopraktijk.
Ben je er al wel aan toe om aan je conditie te werken? Misschien heb je nog teveel last van de pfeiffer en moet je nog wat langer geduld hebben.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:07

Ook ik zou onder begeleiding van een fysiotherapeut fitness willen aanraden Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 21:07

oke, thanx
Mirre, weet niet of ik er al aan toe ben, maar ik wil het zo graag!!!
Ben na een halve dag werken echt al helemaal kapot en dan is het echt die laatste uren "doorgaan op karakter" wil dan niet toegeven dat ik echt niet meer kan, ik had het ook vorig jaar juni!!!! In een heel heftige vorm volgens HA, er was zelfs sprake dat ik naar het ziekenhuis zou moeten maar ik heb dat geweigerd... Achteraf misschien stom geweest maarja...
Maar heb jij ook echt dat piepen en flauwvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:11

Ik ken het. Heb meer dan een jaar een zware vorm en heb absoluut geen conditie meer. Nu is het bij mij nog niet over en kan ik er helaas nog steeds niet echt aan gaan werken.

Een vriendin van mij heeft twee jaar terig pfeiffer gehad, een zware vorm zij is ook nog steeds niet op conditie. Onder proffesionele hulp moet het lukken. Klasgenoot is top judoka, traint op een heel erg hoog niveau, ook zij heeft pfeiffer gehad maar is nu weer in goede condtitie.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 22:20

Gewoon nog ff gedult hebben dus... Dacht dat het nu wel over moes zijn maar als ik jullie zo hoor duurt het heel lang... En ik ben na de diagnose pfeiffer niet meer bij HA geweest ivm angst voor ziekenhuisopname en dacht daarna dat het werl goed kwam dus heb nooit echt advies gehad hoe het nu verder moet.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:57

Tjah ken het.. Weet niet of het precies aan mn conditie ligt oid. Want tijdens wandelingen ed heb ik er geen last van. Ik heb vooral last van dat ik nog steeds enorm moe ben.. Heb enorm veel slaap nodig, en weinig energie om de dag door te komen. Ervoor had ik erg volle dagen. en dat ging prima. Nu ben ik echt uitgeput na een dag werk. Of een middagje shoppen oid.. Waardeloos. Ik ga binnenkort nog even langs de dokter om alles te checken en alle opties langs te gaan. Kan ook iets zijn met hormonen, of een bepaalde stof die je te kort komt. Ik vind dit echt niet grappig meer Boos!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:02

Zonnebloem schreef:
oke, thanx
Mirre, weet niet of ik er al aan toe ben, maar ik wil het zo graag!!!
Ben na een halve dag werken echt al helemaal kapot en dan is het echt die laatste uren "doorgaan op karakter" wil dan niet toegeven dat ik echt niet meer kan, ik had het ook vorig jaar juni!!!! In een heel heftige vorm volgens HA, er was zelfs sprake dat ik naar het ziekenhuis zou moeten maar ik heb dat geweigerd... Achteraf misschien stom geweest maarja...
Maar heb jij ook echt dat piepen en flauwvallen?

Ik heb niet dat piepen en flauwvallen, (soms wel het gevoel dat ik ga flauwvallen). Ik werk al heel lang niet meer en doe het rustig aan (en ja dat is heel moeilijk, maar ik kan niet anders, ik kan gewoon weg weinig, soms niet eens lezen) Ik kwam wel in het ziekenhuis, maar dat kwam omdat ik haast niet meer antwoorde, niet uit mijn slaap kom komen, niet kon drinken/eten en de artsen echt niet wisten wat ik had, in het bloed was pfeiffer steeds negatief. Ik kwam aan het infuus te liggen en moest allerlei onderzoeken ondergaan.
Ik kan je aanraden rustig aan te doen, op deze manier duurt het alleen maar langer en echt waar, je pakt jezelf er mee! Kijk alsjeblieft uit, dat is het enige wat ik kan zeggen. Je bent erg ziek geweest en dat moet je zeker niet onderschatten, je lichaam heeft tijd nodig te herstellen en gun je lichaam die tijd!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 08:27

Nadat ik pfeiffer heb gehad ben ik nog 2 jaar behoorlijk vermoeid geweest en ik sta nog steeds brakker op dan daarvoor. Het schijnt dat het virus er dan nog niet voor honderd procent uit is oid. Al weet ik niet of dit te vergelijken is met een normale pfeiffersituatie want ik heb nooit uitgerust tijdens mijn ziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:11

Het virus zal er nooit uit gaan. Maar op een gegeven moment ben je er niet ziek meer van.

Alternative geneeswijze schijnen te helpen. Iemand ervaring er mee? Wil sowieso binnenkort langs de dokter, kijken wat hij er van zegt.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:11

Ik ben bij een homeopaat geweest, maar mij heeft het niet veel voor de vermoeidheid geholpen. Wel was ik elke dag misselijk en dat is wel overgegaan, daar was ik al heel blij mee! Ik zou terug kunnen gaan en het nog een keer proberen, maar het kost ontzettend veel geld (je krijgt wel een gedeelte vergoed) en ik ben er niet erg zeker van dat dan mijn vermoeidheid wel minder wordt.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:30

Hee, wat een naar probleem he? Ik heb tien jaar geleden ook pfeiffer gehad en daarna dus ook géén conditie. Het bed opmaken lukte soms al niet. Bij schoolgym dachten ze dat ik astma had ofzo, omdat ik heel benauwd kon worden. Kreeg ook veel last van hyperventilatie. Daarnaast was ik ook altijd moe. Veel gezien; dokters, ziekenhuizen, homeopaten, maar ben uiteindelijk vijf jaar geleden bij een chakratherapeut terecht gekomen. En dat hielp wel! Ik ben nu nog wel moe, maar ben wel in staat 32 uur op kantoor te zitten. En sporten lukt ook weer. Lachen

Ik wens je heel veel succes, het is geen pretje!
Zou wel naar de huisarts gaan, als ze vinden wat het is, kunnen ze er iets aan doen!

Ik wens je veel succes.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:03

ik heb het ook nooit goed uitgeziekt, en nog steeds heb ik heel vervelende dingen nu, als ik ook maar een beetje verkouden ben heb ik gelijk weer van die opgezette klieren in mijn nek, echt eieren, als ik moe ben oedemvorming rond mijn ogen, zodat ze echt helemaal opgezet zijn, vooral s'ochtens dan trekt het s'middags een beetje weg en s' avonds ko0mt het weer, me oogleden zijn dan ook helemaal paars, loop echt voor jan joker dan. En daarnaast natuurlijk erg snel moe zijn, bij inspanning piepende ademhaling. Kan echt een hle dag slapen en dan ff me bed uitkomen om te eten en het gevoel hebben dat i kde hele dag stallen heb uitgemest. Ik haat het, ik dacht dat het weer beter ging, maar ondertussen niet. Ik denk dat omdat ik het zo graag wil dat ik denk dat het beter gaat maar dat mijn lichaam nog steeds zegt dat het niet wil, kan het niet zo goed uitleggen.
Wie heeft dr nog meer van die oedeem rond de ogen gehad en hoelang duurt dat?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:05

Ik vind dit echt niet gezond klinken! Maar ja, heb al meer topics van je gelezen en je wilt er gewoon niet aan toe geven. Meer dan je waarschuwen kan ik niet. Het is jou lichaam en moet nog een aantal jaren mee als het goed is..... Zorg er goed voor. Ik ben mijn baan o.a. doordat ik ziek werd kwijt, het is niet anders.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:08

Ik weet niet of je al bekend bent met astma, maar laat je daar eerst op testen.
Misschien zijn de klachten van jou heel goed met medicatie te behandelen...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:20

Mirre, ik begrijp je reactie, maar de situatie is zo dat ik niet thuis KAN zitten of rust kan nemen, ik weet dat dit bezopen klinkt maar anders kan ik het niet uitleggen, het licht er niet aan dat i kbang ben mijn baan kwijt te raken, ik heb een heel fijne wewrkgever die alle respect en begrip heeft voor ziekte.
Maar i khaat het, ik wil lopen rennen fietsen... Alles wat ik vroeger deed en nu stomweg niet gaat omdat i kdan gelijk weer ga "piepen" en doordat ik soms toch rust moet nemen omdat ik stomweg niet meer kan ga ik zitten stressen en denken aan alles wat vroeger gebeurt is en om dat te voorkomen ga ik dan toch weer verder, soms weet i khet ook niet meer... (Enne dit zeg ik niet om zielig te lijken hoor maar i kprobeer gewoon de situatie ff uit te leggen Knipoog )

Superlotje daar had ik nog niet aan gedacht... Ging ervan uit dat al dat gepiep en benauwde gevoel door conditie gebrek kwam.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:11

Ik zou ook graag veel meer willen doen, maar ik kan gewoonweg niet. Ik heb nu dus geleerd dat ziek ziek is. Ik dacht ik ga gewoon door, maar dat ging dus echt niet. Maar kijk, het probleem is een beetje dat zolang jij zo door gaat, je lichaam de tijd ook niet krijgt om beter te worden omdat je het constant overbelast.
Ik wil je ook alleen maar waarschuwen.....

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 11:55

Ja dat begrijp ik en dat wardeer ik ook erg!!!!
Maar aan de reacties hier begrijp ik dat dat piepen betekend dat mijn lichaam er dus gewoon nog niet klaar voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:58

Je hebt de waarschuwing al eerder gehad van mij als ik me niet vergis.
Toen iets minder streng dan onderstaande...

Heel goed van je eigenwijs doorgaan met alles wat je graag doet.
Heb ik ook gedaan.
Kon ook niet rustig aan doen.

Nu ruim 10 jaar later, kan ik nog steeds niet wat ik voor mijn pfeiffer kon.
Heb ondertussen ook het stikkertje ME gekregen.
Niet fijn, niet leuk, verre van dat.
Alleen maar omdat ik ook een eigenwijze was, die van smorgens vroeg tot 'savonds laat bezig was.

Je moet het zelf weten, ik mag elke dag boeten voor mijn eigenwijze gedrag en waarschijnlijk de rest van mijn leven.

aan jouw de keus of jij dat ook wilt....

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:42

vreselijk he ik heb dit ook gehad
ik heb t anderhalf jaar geleden gehad en ben nu nog vaak moe en kan niet alles aan,
ik ben nooit meer dezelfde fitte meid geworden moet altijd nog in de gaten houden wat ik wel en niet aan kan..
super vervelend..

ik ben wel degelijk in die periode door gegaan week naar week..
toen ik in die zelfde tijd mijn been brak en 2 weken op rust moest.
ben ik erg vooruit gegaan en kon ik weer heel wat meer..

ik word steeds sterker maar het gaat heel langzaam!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:43

Ik sluit me helemaal bij RK aan.

Wat je klachten benauwdheid en piepen betreft.
Zoals eerder genoemd wordt: laat je eens testen op Astma of COPD.
Ik heb nl. dezeflde klachten als ik veel ren of zelfs als ik met wat meer tempo een trap oploop.
En heb dus COPD (voorheen chronische bronchitis genoemd Haha! )
Een puffer kan je klachten verhelpen. Mits de oorzaak natuurlijk wel iets aan je luchtwegen is, anders heeft het geen zin.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:55

Ik geloof dat het toch erg serieus is en vaker voor komt dan ik dacht. Ik was weer aan het werk maar kreeg van het UWV een telefoontje. Of ik me alsjeblieft ziek meld als het niet meer gaat (v degene waar ik al vaker een gesprek mee heb gehad). Zo mag je niet ziek zijn, zo mag je niet beter zijn. Verward

Probeer iig goed op je eigen lichaam te letten en jezelf niet voorbij te gaan. Beter een jaartje nutteloos dan de rest v j leven op halve kracht.

Het is gewoon vervelend dat je niet kan doen wat je wilt. en wat je hiervoor gewoon zonder moeite kon doen. Je begint je een beetje nutteloos te voelen, vooral omdat de mensen waarmee je samen bent wel alles gewoon doen, ook voor jou..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:00

Het uwv neemt mij ook heel serieus. Ik mag nog niet gaan werken, evt wel een aantal uurtjes vrijwilligerswerk. De arts daar zei ook dat pfeiffer heel erg onderschat wordt en het heel grillig kan verlopen. Sommige mensen hebben er wel 2 jaar last van (daar gaat het bij mij wel naar toe, heb er nu al 1 jaar en 5 maanden last van en al wel langer, want vorig jaar juni werd de diagnose gesteld, maar ik was al een hele tijd erg moe enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:16

Wat heerlijk dat de artsen het nu wel serieus nemen Ja
Super vooruitgang!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:22

ja ik ben er ook mega blij mee! Had dat niet verwacht na alle verhalen die je er over hoort. Er zullen vast nog wel artsen zijn die het niet serieus nemen, zoals mijn arboarts, door hem ben ik veel te vroeg gaan werken met alle gevolgen van dien.