diarree, hoe lang mag dat duren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

diarree, hoe lang mag dat duren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 12:22

Ik heb een wat eh delicate vraag. Net als velen ben ik getroffen door een buikvirus die me vreselijke diarree bezorgt. Nu was ik nog ziek van een longontsteking en dit helpt dus ook niet echt...Ik heb 48 uur lang hele hoge koorts gehad, die is nu wel gezakt, maar nog steeds blijft er niks in mijn lijf van vast voedsel. Dit is al vanaf zaterdagochtend. Huilen

Ik word er moe en slap van en vraag me af hoe lang dit door gaat en wanneer een HA zinvol is? Die man ziet me aankomen weer. Scheve mond En naja koorts is weg dus het gaat wel beter maar ik wil gewoon graag aan kunnen sterken en zonder eten wordt dat lastig.

missblonda

Re: diarree, hoe lang mag dat duren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:25

klink erg vervelend, heel veel beterschap

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:42

Vergeet vooral niet héél veel te drinken. Eventueel zelfs zout bij je drinken doen... Door diarree kan je vrij snel uitdrogen, opletten daarmee dus.
Voor de rest, ik zou denken aan buikgriep. Virus in je darmen, waar weinig aan te doen is.. behalve 'uitzieken' dan. Maar ik ben natuurlijk geen dokter!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:24

Misschien moet je toch wat dingen gaan eten die door je darmen wat moeilijker te verwerken zijn, zoals banaan en wit brood, en dan zorgen dat je alles binnenhoudt. Dan zou iig je ontlasting wat harder moeten worden, ondanks het virus in je buik.
Succes !!!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:30

2 weken heeft de huisartsenpost mij verzekerd. Zo lang mag het duren, tenzij je bloed in je ontlasting krijgt.

Ik vond dat ook wel lang hoor, want na 2 weken ben je echt een dweil..... Haha!

Inderdaad opletten dat je heel veel drinkt, liefst met een mespuntje zout en een theelepeltje suiker er in een paar keer per dag. Bij de apotheek hebben ze daar ook speciale poeder voor (ben de naam even kwijt) maar dat is hetzelfde.

Verhalen over witte rijst, banaan, bosbessen etc, etc,schijnt ook achterhaald te zijn. Het lichaam geeft zelf wel aan of en wat het eten wil. Zoals je mevrouw van de huisartsenpost dat zo mooi zei: je zult vanavond waarschijnlijk toch geen trek hebben in Chinees... Haha!

Gewoon eten wat je lust, al is 't maar een klein beetje en lekker blijven drinken. Oh, en vergeet niet dat als je de pil slikt dat deze ook niet meer werkt, he?

Enne, delicate vraag? mww... heb wel erger gehoord hor... Cool

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:53

He Pauline,

Wat vervelend allemaal... het zit je weer eens niet mee!!

Ik dacht dat diaree ongeveer met een dag of 5 weg moest zijn...
En inderdaad veel blijven drinken.

Als je twijfeld kun je ook gewoon even bellen met het telefonisch spreekuur van de huisarts of aan de assistente vragen.

Beterschap meis!! Ik hoop dat je snel opgeknapt bent... Je zal je paardjes wel missen!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:57

Je shrijft ook over een longontsteking, het zou dus van de anti biotica kunnen zijn die je waarschijnlijk hebt gekregen. Dit kan zelfs nog na de kuur. Zeker augmentin (amoxiciline/clavulaanzuur) is hier bekend om.
Een oud verpleegstershuismiddel: cola zonder prik, (klein beetje suiker in de cola haalt de prik er uit).

Je kunt bij twijfel altijd even met je huisarts bellen om advies en bij anti biotica gebruik ook met je huisarts.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:07

Als het nog een week lang volhoud zou ik gewoon even langs de huisarts gaan..

@firedancer, bedoel je soms een ORS mengsel? (die poeder)

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:38

Zakjes ORS halen bij de drogist/apotheek. Mengen met lauw water of thee. Ik heb een week lang diarree gehad. Als het langer zou duren, moest ik me melden bij de dokter.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 17:59

Ah oke, bedankt voor alle tips. ORS ehb ik, gebruik ik dan ook, hmm cola kende ik nog niet wordt de volgende test.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:02

Ik vind dat het nu al lang aanhoudt, je hebt er al sinds zaterdag last van, lijkt me wel een beetje lang voor een buikgriep. Het is in ieder geval erg vervelend. Probeer ook zoveel mogelijk te bewegen om zo een normale stoelgang op gang proberen te krijgen. En de tips die mijn voorgangers al gegeven hadden zijn ook handig. Sterkte ermee!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:40

Bij ome dokter geweest ik heb nu een stopmiddel (een bekend middel maar kom even niet op de naam Ilodium oid) en als dat niet werkt wordt er een kweek gemaakt. Hmm ik hoop dat het werkt...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:09

Houd ook je gewicht goed in de gaten. Als je erg rap gaat afvallen zou ik toch maar een arts bezoeken, ookal heb je nog geen 2 wkn diarre. Snel afvallen is nl echt niet goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:14

Na een antibiotica kuur is het raadzaam om je darmen een oppepper te geven,antibiotica haalt de goede darm bacterieèn weg wat weer zorgd voor een verminderde weerstand.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:49

Hallo Pauline,

Gaat het inmiddels al weer wat beter met je?

Groetjes Iris

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:23

Imodium of niet? Gaat het weer een beetje?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:14

Hallo allemaal ,

Ja het gaat weer een stuk beter, idd imodium magiclover Ja t Hielp meteen maar ik merk wel dat ik heel snel moe ben en weinig kan eten. Een of twee boterhammen en mijn maag zit weer vol. Vet eten valt ook slecht maar goed, het zal allemaal wel bijtrekken.
Lief dat jullie zo meeleven.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:01

Je moet dan ook niet vet gaan eten Knipoog

Maar gelukkig dat het weer beter met je gaat.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:24

tjonge pauline!! Vet eten???
je kan beter een beschuitje nemen hahaha Haha!

Ben blij dat het weer wat beter gaat met je!! Ach gut

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:31

Apart van je huisarts om immodium voor te schrijven.... als je wel een darminfectie hebt zit je meteen met een probleem. Je lichaam probeert namelijk je darmen te legen omdat er iets in zit wat irriteert. Met Immodium vallen je darmen (bijna) stil. Alles wat je lichaam probeert kwijt te raken, blijft dus nu opgesloten.

Immodium stopt enorm en er wordt meestal nadrukkelijk AFgeraden om het te gebruiken, tenzij je echt niet anders kunt omdat je bijv. een keer voor iets belangrijks de deur uit moet. Of dus al weken aan de diaree bent en ze zeker weten dat het geen infectie is....

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:14

tantjeuh schreef:
Vergeet vooral niet héél veel te drinken. Eventueel zelfs zout bij je drinken doen... Door diarree kan je vrij snel uitdrogen, opletten daarmee dus.
Voor de rest, ik zou denken aan buikgriep. Virus in je darmen, waar weinig aan te doen is.. behalve 'uitzieken' dan. Maar ik ben natuurlijk geen dokter!

Mijn tip is ook heeel veeel te drinken..
En misschien van die diaree remmers gebruiken ofzo die nemen wij ook altijd mee op vakantie Ach gut

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 12:24

Hier ben ik weer, ik wilde toch graag even het verhaal verder vertellen...
Afgelopen zaterdag kwamen de krampen opeens weer door en uiteindelijk kwam er alleen maar bloed uit. Scheve mond Ik ben naar de huisartesenpost gegaan en die verwees me meteen door naar het ziekenhuis, ook omdat ik koorts had. Ik ben meteen opgenomen en ben gisteren weer thuisgekomen. Het was een bacterie die bijna niet voorkomt, gevonden door een knappe microbioloog die alle kweken eens goed bestudeerde. Eerst dachten ze aan een schadelijke bacterie die je aan AB kan overhouden, die was het dus niet.

Gevolg van dit grapje is dat ik voorlopig nog heel weinig kan eten en heel slap ben. Deze bacterie is ABresistent en zal dus zelf overwonnen moeten worden. Maar ik ben weer thuis en dat is al heel wat Lachen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:26

Gelukkig weet je nu wat er mis is, was zeker wel even schrikken.. Heel veel beterschap!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:37

Jeetje mina dat is even schrikken! Fijn dat je nu weer wat het is.
Sterkte en beterschap! Ach gut

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:54

Jeetje nou dat is even schrikken.
In elk geval heel veel beterschap!