eczeemplekken op hoofdhuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

eczeemplekken op hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:06

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van grote eczeemplekken op mijn hoofdhuid. Huilen Het is ooit begonnen met een heel erg klein plekje, maar nu zit mijn hele huid er al onder. Het jeukt echt enorm en krab dus steeds de korstjes eraf. Eerst kwam er van dat waterig spul uit maar nu zelfs bloed! Ik wordt er echt helemaal gek van. Ik ben er al mee naar de dokter geweest en die heeft mij een zalfje gegeven, maar ik kan natuurlijk niet alle plekken vinden, dus het helpt ook niet echt! Ik heb al eens gehoord dat ik na het wassen er rooibosthee over mijn haar moet gooien Tong uitsteken Maar dat leek me zo gek! Herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips??

Groetjes!

patos

Re: eczeemplekken op hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:57

Ik weet niet wat voor haarproducten je gebruikt, maar ik kan bijvoorbeeld heel erg reageren op shampoos van palmolive. Ook dingen als wax, gel en mousse kunnen van invloed zijn. Hoe langer je ze gebruikt, hoe groter de reactie van je lichaam erop is.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:31

Ik heb ook zoiets gehad, miss wel een beetje in mindere mate, maargoed..
Kreeg eerst een soort shampootje van de huisarts wat niet hielp.
Toen ben ik uiteindelijk bij een voedingstherapeut voor voedselallergie terechtgekomen (als je dr wat over wilt weten moet je me maar ff pb'en).
Toen bleek dat ik overgevoelig was voor melkeiwit en kreeg ik een soort dieet, daardoor is het echt zo goed als over, moet nu nog letten op wat ik eet..maarja, gevoelige hoofdhuid hou je...
Ik was het met Zarqa shampoo van de tuinen..dat is zonder al die geurtjes en troep erin , daar reageert je huid veel minder heftig op...
http://www.zarqa.nl

Hoop dat je er wat een heb, pb'en mag altijd Knipoog

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:46

Okee bedankt! Het is echt zo irritant. Ik heb altijd wel last gehad van eczeem maar dit is echt extreem en VRESELIJK! Volgens mij ligt het inderdaad ook aan de shampoo die ik gebruik en de wax ed. Moet maar wat uit gaan vinden. Maar mijn oma las dat er een mevr. was die het zelfde had als ik! En die gooide rooibosthee in haar haar en het was heel snel al weer weg. Dus mijn moeder wil dat bij mij ook proberen! Ik ben eigenlijk wel benieuwd! Tong uitsteken Als het helpt is het alleen maar mooi meegenomen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:39

Is het geen psoriasis? Zo is het bij mij namelijk wel begonnen... Je zou kunnen wassen met teershampoo, dat helpt tegen de jeuk. Ik heb verder alleen nog maar shampoo's met een neutrale ph en zo weinig mogelijk zeep en andere toevoegingen. Van bijv. Frunctis heb ik twee dagen jeuk..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:49

Je hoofd huid spoelen met rooibos thee werkt erg goed, na een paar dagen moet het dan al weg zijn.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:19

Hey ik heb hier ook heel erg last van.
Ik heb verschillende eczeem plekken verdeeld over de hoofdhuid.
Ik gebruik Bethametason lotion. Dit is een goedje die je op je hoofd moet smeren. Werkt beter als zalf. Vraag er maar eens naar bij je huisarts.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:12

Weet je zeker dat het geen ringworm oftewel schimmel is?
Mijn broertje had dit laatst ook op zijn hoofd.
Ik ga ervan uit dat je regelmatig met paarden omgaat, die kunnen je hiermee besmetten (net als veel dieren)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:19

Mijn dochtertje heeft het ook en haar haren was ik met resdan shampoo dat werkt echt heel goed.
De zalf die we via de dokter hebben is triamcinolon, dit werkt super goed 2 a 3 daagjes smeren en alles is weer weg.
Helaas komt het wel altijd terug maar met de zalf en de shampoo kunnen we het wel in toom houden.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:22

tja, bij mij is het net zo. Die zalf heet betnelan of zoiets en helpt heel erg goed. Als ik het er 1 x op smeer is het zo weg. Maar het komt de hele tijd terug, op de zelfde plekken maar ook op andere plekken. En ik kan ze ook niet allemaal vinden dus volgens mij besmetten ze elkaar ook nog! Ik heb vanaf mijn geboorte ook een kale plek op mijn hoofd zitten. Soms heb ik het idee dat die er ook nog mee te maken heeft!