wat is beter, een zachte of stevige matras?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

wat is beter, een zachte of stevige matras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 21:59

nou dat vroeg ik me dus af.. Bloos
ik had eerst altijd een [te] zachte matras naar mijn mening, en nu heb ik sinds 2 weken een hardere. wel heb ik al sinds een week een beetje rugpijn, en denk dat het van de matras is want daar zal ik nog wel aan moeten wennen.

ik heb aan verschillende mensen gevraagd, en ook op google gezocht maar zo blijkt dat iedereen er toch een andere mening bij heeft.

ik heb al gehoord dat hoe steviger de matras, des te meer druk er komt te staan op de 4e en 5e wervelkolom, en dat dat een hernia zou kunnen veroorzaken.

van andere hoor ik dan weer dat een stevige matras weer beter is voor de steun.

weer andere zeggen dat een waterbed het beste is vanwege de drukverdeling en natuurlijk de warmte, maar het geeft geen steun.

op google heb ik ook vanalles gezocht, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit.

ben eens benieuwd wat jullie mening hierover is..Lachen

tanya89

Re: wat is beter, een zachte of stevige matras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:05

Ik heb ook nog niet zo heel lang een nieuw matras en ik vond m echt best hard want ik had hiervoor ook een wat zachtere. En ik had ook rugpijn maar dit is na een tijdje weer over gegaan. Ik zelf denk dat n hard matras beter is, mits je niet overdrijft natuurlijk Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:23

Ik lig zelf beter op een zachtere.
Hoe lang ik ook op een harde slaap, ik blijf slechter slapen dan op een zachte.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:55

Ik ga voor de gulden middenweg Haha!
Niet hard en niet zacht. Ik heb een redelijk stevige matras, maar met een zachte bovenlaag. Een pocketveringmatras.

Een goede lattebodem is ook heel belangrijk. Zonder goede lattebodem heb je weinig aan een goede matras

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:14

Ligt eraan hoe je slaapt dacht ik, staat wat over in de Ikea gids Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:15

Klopt, hangt grotendeels af van je lichaam en je houding.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:21

Citaat:
weer andere zeggen dat een waterbed het beste is vanwege de drukverdeling en natuurlijk de warmte, maar het geeft geen steun.

Juist wel! Doordat de druk verdeelt is over je gehele lichaam geeft het je overal steun.
Ik heb op een matras altijd heel erg pijn in mijn rug en nek gehad, alles werd stijf en ik kon moeilijk uit bed komen.
Sinds ik op een waterbed slaap, heb ik nergens meer last van. Als ik nu een nachtje op een matras slaap, kom ik er gebroken uit.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:45

Goof schreef:
Citaat:

Juist wel! Doordat de druk verdeelt is over je gehele lichaam geeft het je overal steun.
Ik heb op een matras altijd heel erg pijn in mijn rug en nek gehad, alles werd stijf en ik kon moeilijk uit bed komen.
Sinds ik op een waterbed slaap, heb ik nergens meer last van. Als ik nu een nachtje op een matras slaap, kom ik er gebroken uit.

hmm ja, ik weet niet is ook maar wat mensen tegen mij hebben gezegd Knipoog zou ook wel graag een waterbed willen maar denk niet dat mijn ouders dat zo'n goed idee vinden Clown

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:50

Hangt ook af van je gewicht.
Vraag eens meer informatie bij Ikea, zij kunnen je goed adviseren.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:53

Ik ga ook voor de middenweg. Ik slaap nu al enkele jaren op een traagschuimmatras die vind ik echt ideaal.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:01

Wij hebben ook een pocketvering matras met boxspring bed er onder, niet te hard en niet te zacht.. Heerlijk bed. Zo lekker heb ik in gaan jaren geslapen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:09

Hard bed Ja
Na een nachtje op een zacht matras kan je me echt opvegen. Alleen al het gaan liggen en dan het ontspannen van mijn rugspieren is dan al verschrikkelijk... Om nog maar niet te spreken over luchtbedden.

Nee voor mij nooit never een zacht(er) matras.Volgens mij kan ik dan nog beter op de harde vloer gaan liggen.
(ik moet er misschien wel bijzeggen dat ik dus rugprobleem heb)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:46

Eerst sliep ik op een redelijk zacht matras. Heerlijk. Het hele matras vormde zich naar mijn lichaam. Mijn vriend vond dat matras weer helemaal niets.
Ligt gewoon ook aan je eigen voorkeur af en als je ergens een zeker rug van krijg dat is dat matras voor jou niet goed.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:32

Keuringsdienst van Waarde heeft hier eens een uitzending over gemaakt, is vast nog wel terug te vinden via uitzendinggemist of de KvW.
Was heel boeiend, weet alleen de precieze conclusie niet meer Vork

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:37

Ik heb een NASA pocketvering matras met 7 cm traagschuim, dit matras vormt zich naar je lichaam zodra het warm wordt je moet er dus wel ff op liggen eer het de vorm van je lichaam aanneemt.
Ik ben chronisch rugpatiënt en kan nu eindelijk zonder veel pijn slapen. Het is een kwestie van uitproberen wat je fijn vind liggen, gewoon dus overal op je gemakje op gaan liggen...om ze uit te testen...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:55

Ik dacht dat een hard matras beter was, meer steun. Bij een zacht matras zak je erg weg wat niet goed is voor je ruggengraat ofzo.

Ik heb een vrij hard matras en slaap er heerlijk op! Lachen

susie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:04

Ik denk dat dit per persoon anders is. Ikzelf hou meer van een wat harder matras. Als ik bij mn vriend slaap, die een hele zachte (nieuw) heeft, krijg ik erg last van mn rug, maar hij slaap dr heerlijk op.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:18

Een stevig matras met een zachte bovenlaag Ja

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:20

Ik heb nu net een nieuw matras, een stevig matras met een zachte bovenlaag, slaapt heerlijk!
En ik heb geen last van mijn rug meer, want met mijn zachte oude matras werd ik tig keer per nacht wakker en had veel last van mijn rug.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:17

Ik heb een aardig hard matras, kan er wel gewoon goed op slapen maar krijg last van mn rug.
Krijg over een paar weken een wat zachter matras, gelukkig! Als ik bijv. bij mn beste vriendin slaap, slaap ik echt heerlijk + zonder rugpijn. Zij heeft een vrij zacht matras.