Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silviabol schreef:misschien heeft de arts het ook wel opgelopen tijdens zijn werk?het echte bloed-bloed contact wordt verder grotendeels vermeden door de beschermin en bedrijfskleding die artsen dragen. Het licht er natuurlijk helemaal aan wát voor een arts maar voor mij zou het best kunnen.
overigens als hij echt aids heeft (dus niet alleen besmet is) is het voor hem hardstikke gevaarlijk om in een ziekenhuis te werken.... dan stoppen ze vanzelf lijkt me.
neetje86 schreef:ja ik vind van wel. ik denk dat de kans dat een arts een patient besmet kleiner is dan dat een patient een arts besmet. wel denk ik dat je moet kijken naar het soort arts. een chirurg met aids, die erg veel bezig is met wonden bloed enz. geeft een groter besmettings gevaar als bijv. een dermatoloog.
Nouks schreef:Ik vind dat dat moet kunnen. Er gelden strenge regels op het gebied van beschermende kleding, handschoenen, handen wassen etc, dus het lijkt me dat er geen probleem moet zijn mits de arts zich hieraan houdt.
Sylleke schreef:Bij ons is dat al lang geweest, Spoed.
Ik zie niet in waarom het riskanter zou zijn. Een arts beschermt zich sowieso heel goed, en zal er ook alles aan doen de patiënt te beschermen.
Ik denk dat een patiënt eerder een arts besmet dan een arts een patiënt, of hij moet al in zichzelf gaan snijden wat me niet echt logisch lijkt.