Ik heb twee spelregels: Zelf laat ik me (indien buiten een relatie) 1xpj testen. Doe het overigens altijd veilig, maar ook daarbij gaat er wel eens wat mis ( met dank aan prutscondooms en onzorgvuldige mannen

Tweede is dat in een vaste relatie, eerst de partner dus ook test en dan de condooms weggaan.
Nou, dat is dus nog een heel gedoe. Mijn nieuwe vriend kreeg geen onderzoek van de arts. Moest ie eerst vertellen waarvoor het was (duh?) en vervolgens kreeg hij te horen dat het niet hoefde omdat hij geen symptomen ad en maar twee vaste partners had gehad en geen gaycontacten of exen met ziektes. Dus een laag risico.
Ehhh, pardon? Ikweetniethoor, maar als één van zijn exen een keertje vreemd is gegaan met weetikveelwie, dan kan hij alsnog eea bij zich dragen! En dat wil ik dus graag weten!
Overal hoor je dat jongeren te laks zijn met voorbehoedsmiddelen - laatst nog op het nieuws dat mensen met een prille relatie te snel de condooms weg laten. Nou, dan bén je een keer verstandig en doet zo'n arts je verhaal af met zo'n statement. Alsof je een hypochonder bent... Nu heeft hij wel een dooverwijzing gekregen voor bloedprikken voor een aidstest

Ik kan daar zo kwaad om worden!!