Artsen en SOA test. Lekker dan...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Artsen en SOA test. Lekker dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 19:05

Ben je zelf zeer zorgvuldig in dat soort dingen, doet de arts alsof je achterlijk bent. Ik kan daar zo kwaad om worden!
Ik heb twee spelregels: Zelf laat ik me (indien buiten een relatie) 1xpj testen. Doe het overigens altijd veilig, maar ook daarbij gaat er wel eens wat mis ( met dank aan prutscondooms en onzorgvuldige mannen Koe )
Tweede is dat in een vaste relatie, eerst de partner dus ook test en dan de condooms weggaan.

Nou, dat is dus nog een heel gedoe. Mijn nieuwe vriend kreeg geen onderzoek van de arts. Moest ie eerst vertellen waarvoor het was (duh?) en vervolgens kreeg hij te horen dat het niet hoefde omdat hij geen symptomen ad en maar twee vaste partners had gehad en geen gaycontacten of exen met ziektes. Dus een laag risico.

Ehhh, pardon? Ikweetniethoor, maar als één van zijn exen een keertje vreemd is gegaan met weetikveelwie, dan kan hij alsnog eea bij zich dragen! En dat wil ik dus graag weten!

Overal hoor je dat jongeren te laks zijn met voorbehoedsmiddelen - laatst nog op het nieuws dat mensen met een prille relatie te snel de condooms weg laten. Nou, dan bén je een keer verstandig en doet zo'n arts je verhaal af met zo'n statement. Alsof je een hypochonder bent... Nu heeft hij wel een dooverwijzing gekregen voor bloedprikken voor een aidstest Clown Nou, de kans daarop is volgens mij helemaal 0,0001, en volgens mijn info is chlamydia of gonoroe oid toch veel meer voorkomend.

Ik kan daar zo kwaad om worden!! Boos! Hoe ging dat bij jullie arts?

Jurjen

Re: Artsen en SOA test. Lekker dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:52

Ik vind 't triest van die arts. Overal lopen ze het gebruik van condooms, veilige seks en SOA-tests te promoten en vervolgens zegt HA dat "het niet nodig is" en "overbodig is".

Kan er zelf niet over meepraten, maar dit is eigenlijk gewoon te gek voor woorden. Zó tegenstrijdig...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:24

Ik ging altijd gewoon jaarlijks naar de GGD voor een testje. Kon zelfs nog anoniem daar Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:55

Ik heb nog nooit een SOA test gedaan, maar ik dacht juist altijd dat artsen zo blij waren als je zo'n test deed, omdat er nu veel van zulke ziektes zijn. Nagelbijten / Gniffelen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:30

ja wat vreemd.... ik heb me nog nooit laten testen, 1 persoon nog maar waarmee ik seksuele contacten heb gehad die echt seksueel waren, haha Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:43

Nou, ja wat een belachelijke reactie van die arts!!
Volgens mij kan het idd ook via de ggd, maar het is werkelijk te idioot voor woorden dat dat nodig is, die arts moet gewoon zijn werk doen.
Ja, hier kan ik dus ook boos om worden, heeeeeel boos Boos!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:52

Belachelijke reactie van die arts!
Jouw manier van handelen is juist ontzettend zorgvuldig, petje af! Artsen zouden daar juist respect voor moeten hebben (aangezien ik zijn reactie nogal respectloos vind).
Als jij (of je vriend) zo'n onderzoekje wilt heb je daar gewoon recht op!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:18

Ik kan me al voorstellen dat als je een beetje een drempel hebt voor zo'n test, het al snel is van 'ahhh laat maar'. Mijn vriend stond dus ook vrolijk te vertellen van zijn vorige relaties en eigenlijk had ik zoiets van: dat hoeft helemaal niet nodig te zijn! Het gaat die arts niet aan wat voor seksleven jij hebt, gewoon als je zo'n test wilt moet die beschikbaar zijn, PUNT. Vraag je zelf of het nodig zou zijn en hij vertelt dat er weinig kans is, a la, maar om er bij voorbaat al van uit te gaan is echt belachelijk imo.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:29

Nou, een aantal jaren geleden kwam ik er achter dat mijn toenmalige partner, met wie ik al 9 jaar samenwoonde, er flink op los gen**kt had (sorry ik kan het niet anders noemen, het was ook niet 1 maar diverse dames)
Uiteraard was mijn ha net op vakantie maar de vervanger - notabene in een supergrefo plattelandsdorp - deed absoluut niet moeilijk, was superneutraal en deed gewoon de tests.
En zo hoort het!

N.B. uit pure pissigheid heb ik toen mijn ex wel verteld dat ik me liet testen maar toen ik de uitslag had, heb ik gezegd dat hij zich beter maar ook kon laten testen en heb mijn uitslag in het midden gelaten! Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:38

Ik ben van de zomer tijdens mijn werk (politie) flink in mijn hand gebeten door een verdachte.
Ben daar dus ook mee naar het ziekenhuis geweest en ook daar vonden ze het testen op niet nodig omdat de dader niet in een risicogroep viel....
Dat geloof ik ook best wel (het was geen junk ofzo maar een dolgedraaide suïcide huisvader) maar heel af en toe denk ik wel eens "maar stel dat...."

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:23

Ik herken dat wel. Ik ben ook eens voor een test naar mijn huisarts geweest. Zij vond het ook niet nodig, want ik had nergens last van, dus sommige dingen konden volgens haar al uitgesloten worden. Onzin natuurlijk!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:56

Urielle schreef:
Ik ging altijd gewoon jaarlijks naar de GGD voor een testje. Kon zelfs nog anoniem daar Haha!

anoniem?
*stelt zich een groepje mensen voor in een kamertje, en een dokter die komt zeggen: ja, 5 van jullie hebben dit of dit, de andere zijn gezond, en niemand die weer of ze nou ziek zijn of niet Clown *
nee, serieus, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:59

IK heb ook wel eens aan m'n HA zo'n test gevraagd. Die vond t ook niet nodig Lips are sealed
Ik vind t heel apart. Alsof je voor je lol zo'n test vraagt. Verward

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:00

Needje schreef:
IK heb ook wel eens aan m'n HA zo'n test gevraagd. Die vond t ook niet nodig

En toen?
Ben je weer naar huis gegaan of heb je hem toch geeist?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:06

Ben naar de huisarts gegaan en kon me op alles laten testen wat ik wilde, super geregeld Ja

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:11

hoe gaat zo een testje eigenlijk?
ik denk dat ik mijn HA helemaal verrot zou schelden als hij mij geen testje zou laten doen. haha t moet nog gekker worden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:12

Volgens de HA was t wat anders. En daar spul voor gekregen. Wat t imo nog erger maakte. Daar weer mee gestopt en toen ging t vanzelf weer weg.
Alleen heb ik er nu weer last van. Bloos

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:05

als ik iets van mijn arts wil en hij weigerd... (wat wel eens is voorgekomen..) ga ik niet eerder weg (tenzij hij de politie beld maar goed die zit dan toevallig al binnen haha) tot dat mijn verzoek in behandeling is genomen... Ik betaal NB zijn salaris!!! MIJN gezondheid staat op nr 1 er is niemand anders die daar zorg voor draagd. (al zegt de verzekering van wel..)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:56

Dat vind ik echt een slechte reactie van die arts. Het is toch logisch dat jij 100% zeker wilt weten of hij iets heeft. De kans is misschien wel klein, maar idd, misschien is zijn ex wel vreemd gegaan. Rare dokter..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:00

Respect voor jouw instelling!

Achterlijk dat je arts dat niet wilt doen.
Je kunt een soa hebben en er nog niets van merken, enz, dus geen symptomen zoals hier voorbij gekomen - idioot.

Je kunt idd ook naar de ggd...

Fijn voorbeeld, die ha... :s

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:43

Ik had een ex die aan de coke verslaafd was en toen het een paar maanden uit was kwamen de geruchten bij mij terecht dat ik nou niet bepaald de enige voor hem geweest ben. Ben toen ook direct naar de HA geweest, heb gewoon verteld dat ik me voor de zekerheid wilde testen (het vreemdgaan vermoeden plus de drugsachtergrond, voor 't zelfde geld heeft hij ook weleens een spuit in z'n donder gestoken, weet jij veel!), had nergens last van maar was gewoon voor mijn gemoedsrust. Kreeg zonder morren een potje mee voor plasje en briefje voor bloedprikken en de complimenten dat ik ermee gekomen was, 'dat zouden meer mensen moeten doen!'. Maar nu moet ik ook zeggen dat ik érg te spreken ben over onze huisartsen Ja! Uitslagen waren overigens allemaal negatief gelukkig Vork !

Ik had héél erg op m'n strepen gestaan, je betaald er gvd allemaal genoeg voor en ik zou me zeker niet zomaar weg laten sturen! Kans op HIV is idd vele malen kleiner dan bijv. chlamydia Ja, misschien nóg maar een keer langs gaan bij de beste meneer Duivel ?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:05

Wat idioot.
Ik word juist schijtziek van al die soa testen.
Ik heb al een hele tijd vage klachten (moeheid, buikpijn etc.)
En elke keer als ze te erg worden en ik weer naar de huisarts ga krijg ik weer een zwangerschaps, soa, etc test, om alles even uit te sluiten voor we verder testen
Ik heb juist zoiets van: ja ik weet nu wel dat het dat niet is, ik wil niet weer een week wachten met die klachten om me daarna (als de klachten verdwenen zijn) weer opnieuw te laten testen op wat anders.
Als mijn huisarts mij een SOA test zou weigeren zou ik proberen of ik het niet ergens anders gedaan kan krijgen, een nieuwe afspraak maken net zolang to het wel gebeurt of misschien een klacht indienen.
Je hoeft niet altijd te merken dat je er één hebt en als je er dus langere tijd mee rond loopt kan je er oa onvruchtbaar van worden.
Dus zeker reden voor een test!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:47

bij mij vragen ze weinig. zeg gewoon wil een check-up en dan kan dat gewoon.

rare vent zeg die arts van jou Nors opkijken

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:15

Ik heb dat ook één keer meegemaakt, arts vond het eigenlijk onzin maar ik niet. Dus gewoon de test gedaan, ik wilde het zeker weten.

De gynaecoloog heeft echter laatst ook een chlamydia testje gedaan omdat ik bepaalde klachten had terwijl ik het tussendoor eigenlijk niet opgelopen kon hebben. Maar ach, het is altijd fijn om het nogmaals zeker te weten (had ook een PAP1 uitstrijkje dus dat is gewoon fijn). Lachen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:20

Raar, zon test lijkt mij voor iedereen! Gaat dit over een HA? Zoja ben ik wel benieuwd welke, aangezien ik maar een paar km bij jou vandaan woon.