Ik studeer pedagogiek, ben eerstejaars. Ik kan goed leren, en ben vrij slim. (Stom om dat van jezelf te zeggen.) Ik heb wel een concentratieprobleem. (Officiele diagnose.) Kan me makkelijk concentreren zolang ik heel gemotiveerd ben of iets erg leuk is, is dat niet zo, dan is het een stuk lastiger. En daar zit dan ook het probleem. Het leren is meestal geen punt, maar de de discipline is er gewoon niet altijd. Vooral in perioden dat ik niet lekker in mijn vel zit (ben wel redelijk labiel) gaat het lastiger. Ik heb tot nu toe drie van de de drie tentamens niet gehaald. Op zich geen probleem, ik kan ze allemaal nog herkansen en heb daar ook nog ruim voldoende tijd voor. Alleen, het maakt me zo aan het twijfelen.
Ik heb me op de basisschool enorm verveeld, op de middelbare ging qua leren alles prima. De bovenbouw was ramp. Ben uiteindelijk gezakt voor mijn eindexamen (moest een keer onderuit gaan) en heb het jaar erop het met veel! mazzel gehaald. Ik was gewoon niet meer gemotiveerd. Daarna ben ik uitgeloot voor geneeskunde (wilde dat wel erg graag, maar wist dat er een grote kans was op uitloting) en ging pedagogiek doen. Leek en lijkt me nog steeds erg gaaf, het is niet dat ik verkeerd heb gekozen ofzo. Maar nu, het oude gevoel van mijn middelbare school komt gewoon omhoog, onverschilligheid, enz. Ik doe het gewoon niet. Ik verdien soms een dikke schop onder mijn h*l, maar het is niet alleen onwil.
Op mijn universiteit moet je een bepaald aantal studiepunten hebben om door te mogen naar het volgende jaar, maar dat zie ik nog wel. Het is niet dat ik me daar druk over maak (okey, niet zo erg dan), maar weer gewoon twijfels heb... Tsja, bij mezelf...
Soms voel ik me gewoon slecht. Echt slecht... Wil geen hulp omdat ik denk dat er dan alleen nog maar meer (nadenken enzo) omhoogkomt. Ik kan prima omgaan met mijzelf, zeg maar. Op sommige momenten na... *Twijfel*
(Overigens herken ik ook veel kenmerken van hoogbegaafdheid bij mezelf.)
Ik heb het misschien een beetje warrig opgeschreven, vind het lastig uitleggen.
Maar is er misschien iemand die dit herkend?