Mijn vriend rookte niet toen ik hem leerde kennen. Dat wil zeggen, hij was een af en toe roker. Een sigaret op zondag. Ja en toen leerde hij mij kennen.. Ik minderde in het begin wel, maar stak toch af en toe een sigaret op. En mijn vriend is langzaam maar zeker meer gaan roken. Nog steeds minder als ik dat wel

In december kreeg ik longontsteking. Verhaal staat in een topic van een ander beschreven. 3 weken stug doorgerookt en daarna ging t niet meer, mn longen waren op. Bij t minst of geringst blijf ik in mn hoest steken, krijg geen lucht meer.
Ik ben nu bijna een jaar gestopt. Het is heel moeilijk, vooral omdat mn vriend nog steeds rookt. Hij houdt wel rekening met mij, rookt niet (te vaak) in mijn bijzijn en ook niet meer op de slaapkamer.
Maar het lijkt wel of hij, sinds ik ben gestopt, steeds meer is gaan roken. En ik hoor het ook aan hem, piepende ademhaling, echt sochtends maakt ie meer geluid dan een radio..
Zijn conditie gaat gewoon achteruit.
Hoe krijg ik mn vriend te stoppen? Hij wil het niet, hij kan het niet. Maar zoals zoveel rokers zeggen, ze KUNNEN niet, maar dat is grote onzin. Als je het knopje omzet lukt het echt.
Kauwgom of pleisters gelooft hij niet in. Is er iets dat de trek verminderd?
De beste methode vind ik nog steeds cold turkey..