Pfeiffer,, Hoelang kanje iemand besmetten!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

Pfeiffer,, Hoelang kanje iemand besmetten!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:25

Ik heb net te horen gekregen dat ik pfeiffer heb, door mun adhd zijn ze er zo laat pas achter gekomen, en de kans is dus groot dat mijn vriend het ook heeft,, stel dat hij het niet heeft hoelang kan ik hem / of een ander nog besmetten(niet andere jongens maar via speeksel van glas ofzo)

Bedankt BALEND MEISJE Boos!

RoWi

Re: Pfeiffer,, Hoelang kanje iemand besmetten!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:31

Ik heb het ook gehad afgelopen juni en ik heb het toen gevraagd aan mijn huisarts. Zij zei toen ongeveer 3-4 maanden. Maar dan nog moet je een beetje uitkijken. Ik ga binnenkort weer even bloed laten prikken om te kijken of ik nog steeds pfeiffer heb. Groetjes en sterkte ermee, ik was er namelijk hartstikke ziek van.

Sanneke

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:44

je kan iemand altijd blijven besmetten volgens mij, want je blijft altijd drager van pfeiffer, ook al heb je het zelf dan niet meer.
Luister goed naar je lichaam! Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen ervan en ruim een jaar later kan ik nog steeds niet werken en paardrijden. Sterkte ermee en beterschap

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:46

Ik heb t misgien ook ,,Door toen op vakantie kan denk wel raade wat der toen was;)

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 18:51

uhmm ik ben helemaal nie moe, ik voel me gwn goed maar omdat me keelonsteking nie over ging wouden ze het laten testen nu is me keelonstekeing over nu zit ik met pfeiffer waar ik niks van voel ,,, volgens de dokter voel ik dr niks van door mijn adhd,, nou volgens mij was da bloed van iemand anders want ik ben een bom die op ontploffen staat zo hyper,,

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:42

Ik heb het voor je opgezocht.
Volgens de ene website is het een tijdje,
volgens de andere je hele leven.
Het is in ieder geval zeker dat het tijdens de incubatietijd kan:
dit is 3 tot 4 weken. Maar het virus blijft wel in je keel "hangen"
en je moet dus voorzichtig blijven.
Meer informatie vind je o.a. op:
http://ziektevanpfeiffer.nl/ Sterkte ermee!!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:17

er is hier op mensenwelzijn nog een ander topic over pfeiffer, als je de zoekfunctie gebruikt vind je hem zo.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:32

mijn dokter zei toen dat het nog 6 maanden 'actief' bleef.. dus nog over kon dragen op anderen.. Hoe lang jij er last van hebt is erg verschillend.. Ze zei ook dat het grootste deel van de mensen het al in hun kindertijd heeft gehad, kans is groot dat je vriend het ook heeft gehad. Als je het gehad hebt kan je het niet je hele leven nog overdragen, je krijgt het wel maar 1 x dus dat scheelt..

edit, volgens mij kan je het iig zolang overdragen als het actief bij jou is, zolang je ziek bent.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:35

Zolang jij het hebt kun je de ander ook aansteken, maar goed 1x gehad nooit meer dus Knipoog

Ik heb het ook gehad maar heb dit zelf niet in de gaten gehad.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:14

Serieus? Bloos!

Oh shoot, ik hebuit dezelfde fles gedronken als iemand die 2 maanden terug pfeiffer had Nagelbijten / Gniffelen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:20

Ik heb het een paar maanden geleden gehad.

Als je besmet bent, duurt het altijd een tijdje (2 mnd ongeveer) voordat je het echt krijgt. In die tijd heb je vaak keelontstekingen, opgezette lymfeklieren etc. Als je het dan echt hebt en ziek bent en het aangetoond is, ben je al bijna niet meer besmettelijk Tong uitsteken (als ik het goed heb)

Nu bloed gaan prikken om te kijken of ik het nog heb heeft geen zin. Je hebt 2 soorten antifstoffen voor pfeiffer: 1 die je hebt als je ooit een keer ermee in aanraking gekomen bent en die je je hele leven houdt. En een ander die je in je bloed hebt als je kort geleden besmet raakt, die dus ook weer weg gaat.

als ik het goed heb..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:25

Toen ik het had is mij verteld dat je het zo'n 3 à 4 maanden kan overdragen op een ander.
Overigens denkt iedereen vaak dat je hetmaar 1 keer kunt krijgen, dat is dus niet zo. Alleen als je het al gehad hebt is de kans veel kleiner dat je het weer krijgt.

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:28

Goedenavond,

Inderdaad mijn huisarts zij ook dat het zo'n 3 á 4 maanden kon overdragen.

Ze zijn er bij mij in mei jl achtergekomen en had de symtonen vanaf oktober 2005. Heb tot nu toe 5 dagen in bed gelegen en alleen maar geslapen! Moet streng zijn voor mezelf en niet al teveel hooi op mijn vork nemen (werk wel namelijk) dan kan ik het goed bij benen, heb ook een periode gehad dat ik absoluut geen zin had om mijn eigen paarden te doen, normaal gesproken kom ik 1 á 2 keer per week in de sportschool wat op dit moment ook even in de ijskast staat! De voorspelling/uitingen zijn dat ik er nu nog een klein half jaar mee loop en dat ik dan weer 100% ben!

Mijn lever was ook aangetast en daar komt de meeste vermoedheid vandaan, als tip "werkt echt 100%" s'ochtends als je net wakker ben een rode grapefruit met een lepel helemaal leeg lepelen en daarna het sap op drinken, wellicht een boterham als je gaat ontbijten. Tussen de middag witlof 'rauw' met stukjes appel...'niet te eten' maar doorbijten en op eten..klinkt raar meiden maar het werkt echt super goed!!!

Groetjes,