toch wortelpuntonsteking naar een wortelkanaalbehandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

toch wortelpuntonsteking naar een wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:39

ik heb al een tijdje last van zenuwpijn in de kies,het doet pijn met poetsen met kauwen en het steekt in de zenuw,vandaag maar eens naar de tandarts geweest,en hebben ze een foto gemaakt,wat blijkt dat ze in 2004 in die kies waar ik dus last van heb al een wortelkanaalbehandeling gehad heb,wat dus niet voldoende is aangeslagen er zat iets verschil dus al iets ontsteking en dat was een wortelpuntontsteking,mooie grote fout van hun dan nog exstra kosten kwijt het blijkt dus dat de ontsteking dieper zit en niet goed schoongemaakt helaas,dus nou moet ik de wortelkanaalbehandeling overnieuw doen en dan wel pas 30 november was er pas plaats,,jeetje ik baal ervan maar dit is ook niets die pijn.dan doe je wel wat maar als ze maar zonder cofferdam doen dan vind ik het best en met verdoving zo kunnen er ook niet aanzitten kan het nou al moeilijk leiden..wie herkent dit en gheeft dit ook alleens meegemaakt dat het niet aangeslagen is de behandeling..gr emaartje

Emaartje

Re: toch wortelpuntonsteking naar een wortelkanaalbehandelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 23:36

niemand???

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:40

Als ik jou was zou ik blij zijn dat ze er achter zijn gekomen.
Mijn vriend had een tandarts die zei dat het allemaal niets was en hij liep ook met pijn. Misschien dat je van die oplos pijnstillers kan krijgen(krijg je als je bij de kaakchirug bent geweest misschien kan het via recept?)

Ik wens je veel sterkte en succes met de behandeling!

ps. mij terug pb mag ook

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:41

Heb ik ook gehad, de wortelkanaalbehandeing was helaas niet voldoende gebleken. De wortelpuntbehandeling is me uiteindelijk heel erg meegevallen, er werd in het tandvlees in mijn onderkaak een sneetje gemaakt, puntje van de wortel afgehaald, puntje schoongemaakt en dichtgemaakt, en gehecht.
Ik hoop dat je het volhoudt tot 30 november (duurt wel lang!), sterkte! Ik had er volgens mij niet veel last van.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 23:48

venga schreef:
Heb ik ook gehad, de wortelkanaalbehandeing was helaas niet voldoende gebleken. De wortelpuntbehandeling is me uiteindelijk heel erg meegevallen, er werd in het tandvlees in mijn onderkaak een sneetje gemaakt, puntje van de wortel afgehaald, puntje schoongemaakt en dichtgemaakt, en gehecht.
Ik hoop dat je het volhoudt tot 30 november (duurt wel lang!), sterkte! Ik had er volgens mij niet veel last van.

ow wat naar zeg sneetje in het tandvlees,praatte mij tandarts niet van wou gewoon de kanalen weer schoonmaken zeg maar.heb vanmiddag pijnstiller gekregen en antibiotica maar heb weer eens pech hebben zie iets meegeven wat ik niet mag gebruiken met mijn huidige medicijnen en een stof niet verdragen kan.nou maar even saridon innemen en maandag weer terug..gr emaartje

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:50

Zonder leestekens is je verhaal erg moeilijk te lezen.....

Ook ik heb eens een wortelpuntontsteking gehad, het gevolg van een te hoge kroon in de bovenkaak die constant op de kies in de onderkaak dreunde. Ik had dit al 4x bij de tandarts aangegeven en hij sleep er iedere keer weer net te weinig vanaf....helaas...e.e.a. begon steeds meer pijn te doen Verdrietig

Op een gegeven moment was de pijn echt niet meer te verdragen en ben ik op zondag naar de EHBO in het ziekenhuis gegaan, daar heeft men zelfs de kaakchirurg voor me van de golfbaan afgehaald Clown !! De behandeling (in het ziekenhuis !!!!) bij een wortelpuntontsteking is dat de aan de zijkant van de kaak, in het kaakbot, een gat boren en dus vanaf de zijkant de wortelpunt schoonmaken. Je blijft enige tijd met een gat in je kaakbot rondlopen maar dat geneest best snel.

Vervelende ingreep !!! Veel succes en beterschap !!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:51

Ja, ik heb het gehad, vorig jaar. De tandarts had het nagekeken en er is een wortelkanaalbehandeling gedaan in 1994 en nu pas kreeg er een ontsteking in. Maar omdat er na de wortelkanaalbehandeling een kroon op is gezet ben ik doorverwezen naar de kaakchirurg. Die heeft de ontsteking via de zijkant, dus via mijn kaak de ontsteking weggehaald.
Het is vervelend en pijnlijk, maar vooral de ontsteking zelf. De ene helft van mijn gezicht was zo dik dat ik er wel heel erg vreemd uitzag en na de operatie nog een keer. Heel fijn.
Bij jou gaan ze dus een andere methode toepassen. Die lijkt mij eerlijk gezegd vervelender. Bij de kaakchirurg was ik in 20 minuten klaar.
Mijn tandarts heeft trouwens uitgelegd dat ze bij een normale wortelkanaalbehandeling vaak de uiterste puntjes niet kunnen bereiken. Maar hij weet dat ik op een advocatenkantoor werk, die ook letselschadezaken doet dus hij kneep 'm een beetje. Maar ik had er echt geen zin in om een klacht tegen hem in te dienen. Wat bereik je ermee.

Wel balen dat je tandarts het zelf gaat doen. Ik moest dus naar het ziekenhuis en dus gratis.

Tussen de ontsteking en de operatie zat wel een maand, maar bij mij werd de ontsteking op een gegeven moment zo rustig dat ik er geen last meer van had.

In ieder geval sterkte ermee. Ik voel met je mee.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:55

freespirit schreef:
Zonder leestekens is je verhaal erg moeilijk te lezen.....

Ook ik heb eens een wortelpuntontsteking gehad, het gevolg van een te hoge kroon in de bovenkaak die constant op de kies in de onderkaak dreunde. Ik had dit al 4x bij de tandarts aangegeven en hij sleep er iedere keer weer net te weinig vanaf....helaas...e.e.a. begon steeds meer pijn te doen Verdrietig

Op een gegeven moment was de pijn echt niet meer te verdragen en ben ik op zondag naar de EHBO in het ziekenhuis gegaan, daar heeft men zelfs de kaakchirurg voor me van de golfbaan afgehaald Clown !! De behandeling (in het ziekenhuis !!!!) bij een wortelpuntontsteking is dat de aan de zijkant van de kaak, in het kaakbot, een gat boren en dus vanaf de zijkant de wortelpunt schoonmaken. Je blijft enige tijd met een gat in je kaakbot rondlopen maar dat geneest best snel.

Vervelende ingreep !!! Veel succes en beterschap !!!

Hier dezelfde ervaring. Ik hoefde gelukkig niet naar de ehbo omdat de ontsteking zelf al afgezagd was. De ingreep in het ziekenhuis viel inderdaad erg mee.