Bijtwond hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booga

Bijtwond hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:33

Gisteren beet mijn ene hond me zomaar zonder reden in mijn hand. Eén tandje boorde zich diep im mijn wijsvinger (binnenkant). Bloeden dat het deed zeg Bloos!
Toen het bloeden gestopt was zag ik dat er wat weefsel mee naar buiten kwam, yuk.....
Huisarts gebeld (was 5 voor 5), die geen zin meer had en me naar de EHBO stuurde. Het werd schoongemaakt en ik kreeg een verbandje.
Precies mijn rechterhand weer.
Het doet nu ook echt zeer, gisteren viel wel mee, zit braaf 2 keer per dag in de Biotex om het schoon te houden. Mijn middelvinger is blauw en een soort geschaafd.....lang leve de hond Huilen ahum.

jullie weleens bijtwonden van een hond gehad?

Pluttersput

Re: Bijtwond hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:36

Ikzelf alleen kleine sneetjes van puppies, maar mijn moeder is een keer in de trimsalon aangevallen door een hond, en die had haar hele hand en pols kapot. Overal zaten gaten, was het baluw en noem maar op. Het was echt vreselijk. Ze heeft ook echt 3 weken ofzo niks met die hand kunnen doen, sterke pijnstillers enzo.
Maar gelukkig is alles weer goedgekomen, en houd die hond nou zijn muilkorf op totdat hij de deur uit is. Ze had hem namelijk afgedaan toen zijn baasjes kwamen, en de baas had de hond vast, liep richting deur, hond draaide zich om, en beet haar. Was geen pretje...
Groetjes, mij

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:03

Ik ben een keer door een afgekeurde politie hond gebeten... Kwam even koffiemelk halen bij een andere stal op het terrein, deed de deur open en hij zat zo in mn knie, snel de deur dicht kunnen gooien. Maar er zaten wel 2 grote gaten in mn knie, na dat het een beetje stopt was met bloeden, zagen we ook dat er een beetje weefsel uitkwam. Uiteindelijk is een gat gehecht en de andere geplakt... volgende dag kon ik wel gewoon weer rijden Haha! (maar op renpaarden lukt dat wel, we zitten toch al zo kort Bloos )

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:07

Kreeg je niet zo'n tetanusprik ofzo?
Ik was toen ik klein was gebeten door onze Jack Russel in mn arm, dikke wond toen kreeg ik ook zo'n prik Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:29

erg slorig om je zo af te handelen!!
je had op zijn minst een tetanusprik moeten krijgen
en die wond had goed schoongemaakt moeten worden en je had vandaag en anders morgen terug moeten komen voor nazorg. (ja ook voor een wondje waarvan je denkt ach is zo klein)

** mmm ik las te snel, maar je moet het wel goed in de gate houden, als het warm word en gaat kloppen zowiezo terug**

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:37

ik hoefde ook geen tetanusprik te krijgen, maar ze zeiden dat het helemaal niet zo heel erg nodig was, omdat je lichaam in principe bijna iedere dag met vuil te maken heeft en dat het genoeg anti-stoffen aanmaakt (en als het goed is je het al een keer een prik hebt gehad toen je 9? of 10? jaar was).

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:39

ik was toen ik iets van 6 was, door de hond gebeten op mijn borst, zo'n schraap zeg maar. maar wel een echte wond. ik heb toen wel een tetanus prik gehad.. Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:42

Nou bij ons op school moet je al een tetanusprik gaan halen als je word gebeten door een van de ratten hoor Haha!
En die krijgen een stuk minder mee van de buitenwereld dan honden Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:43

jups, het topje van mijn echterduim is opengehaald door onze duitse herder, mijn eigen schuld, ik was een klein meisje en haalde het takje uit celly's mond
toen was het hap.
Deed erg pijn inderdaad, en mijn rechterduim is nog steeds een tikkie kleiner dan de linker Nagelbijten / Gniffelen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:47

als je gebeten word door een hond moet je altijd een tentanus prik..

dlientjuh

Ik had het toen ik ongeveer 11 was... toen beet mijn hond (tekkel) me in me pols. Het bloede heel erg. Gelukkig is me moeder zuster Tong uitsteken Dus die heeft het elke dag heel goed verzorgd Haha! Heb er wel een litteken aan overgehouden.

Katoo71

Jaren geleden was ik lekker aan het fietsen toen ik voorbij een boerdeij kwam, ik zag een herdershond aan komen rennen en ik dacht die stopt wel , niet dus...

Ik wou verder fietsen en toen hing die hond in mijn bovenbeen Huilen

Bloeden als een rund , toen kwam de eigenaar en die vertelde dat de hond de hele dag had vast gestaan en dat 'ie nu even los mocht , ja om mijn been te pakken !

Sindsdien ben ik best bang voor loslopende honden en ik heb er een litteken van een hondengebit aan over gehouden ( plus een injectie gehad tegen rare ziektes ).

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:53

In mijn kuit door de herder van mijn ex schoonzus. Precies op de plek waar je mee drijft. Dus heb 6 weken niet gereden. Lelijk litteken aan overgehouden. Niet gehecht omdat de rotzooi eruit moet kunnen. ook maar weinig verband omdat het in de lucht beter geneest. En ook bij mij stak er weefsel uit *kots*

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:13

Ik ben ook 1 keer gebeten,
was toen een jaar of 6/7. Nagelbijten / Gniffelen
Hij sprong boven op me, en toen beet ie in mn been. Scheve mond
Toen is het gehecht, en heb nu nog een litteken(tje) van ongeveer 1 cm.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:30

Ojee, nog meer happende beesten dus Bloos!

Heb vijf jaar geleden nog een tetanusprik gehad, die hoefde dus niet.
Maar ik hou het zeker wel in de gaten.
Ging bij jullie dat weefsel gewoon weer naar binnen, waar bleef dat?
Het is inderdaad om te kotsen als je het ziet Misselijk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:02

Heb je ff? Clown Nee valt op zich nog wel mee Haha!

Jaar of 2 geleden toen we onze hond (zie profiel) net hadden, overgenomen van andere mensen en erg dominant beestje, maar verder wel lief Haha! Afijn, ik ben van huis uit alleen maar honden gewend waar je echt ALLES mee kon doen, hoewel ik ook van jongs af aan gewaarschuwd ben "niet met je gezicht zo dicht bij de kop van die hond" Maar ja eigenwijs he Haha!
Hondje zat in in zijn mand, ik op mijn hurken ervoor, pak zijn koppie in mijn handen en wil hem kus op zijn snuit geven, hondje dacht blijkbaar dat ik minder vriendelijke bedoelingen had want die zei *HAP*
Naar Beverwijk geweest (wel in de buurt, niet dichtsbijzijnde ziekenhuis, maar we dachten dat ze daar meer ervaring met plakken zouden hebben) Beet liep van net onder mijn neus tot net boven mijn lip en ook een scheurtje in de neusvleugel.
Ik had mazzel het was net niet "door" (zuster hield vinger onder de huid in mijn mond en die kon je blijkbaar van buitenaf zien) en dus konden ze plakken ipv hechten, ben als de dood voor hechten!! Is nu nog wel een litteken, maar valt gelukkig niet heel erg op.

Week of twee geleden wilde ik hondje weer eens knippen, vind hondje niet zo leuk Haha! Hapte tot twee keer toe in mijn knokkels (halverwege vingers), goed lastig maar viel verder gelukkig mee. En ja ik ben eigenwijs want we hebben een "snoetje" voor hem, maar probeer het altijd liever eerst zonder Bloos

En week daarna nog een keer, ik dacht dat hondje wakker was, maar hondje sliep blijkbaar Haha! Ik hield heel voorzichtig mijn hand met de rug naar hem toe voor zijn neus (dat ie kan snuffelen zeg maar) maar blijkbaar schrok hij zich te pletter en weer *HAP* dit keer linkerhand en laagste knokkel. Is gelukkig wel goed geheeld hoewel ik eerst ff twijfelde, zal wel een littekentje blijven, maar ben daar sowieso nogal gevoelig voor. Bloos

AL deze dingen gaan dus over mijn eigen hond, ik las dat het bij jou ook je eigen hond is. Bij mij riepen heel veel mensen na de eerste beet "nou doe je hem zeker weer weg" Krijg jij ook van dat soort commentaar? En hoe sta je nu zelf tegenover je hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:16

ik heb een litteken in mijn rechterhand. Van een rotweiler.
Ik dacht het beestje weer te kunnen aaien ( aaide hem altijd ) maar dit keer beet hij uit het niets.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:15

Een tetanus injectie werkt 10 jaar...

Zo uit mijn hoofd, kinderen worden er op 8 of 9-jarige leeftijd voor het laatst mee ingeënt... binnen die 10 jaar zou een herhaling van een tetanusinjectie niet nodig zijn... zo vertelde mij een SEH-Verpleegkundige onlangs nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:34

mijn vriendin in haar hoofd bij haar slaap was bijna dood

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:48

ik ben ook al een paar keer gebeten door een hond en hoe vreselijk ik een prik ook vind ik kreeg toch echt een tetanusspuit, later niet meer omdat de tetanusspuit lang werkend is maar laats heb ik toch nog een kleine herhalings tetanusspuit gehad.
Volgens mij kun je het beter wel laten doen met een spuit want je zit met verschillende ziektes die je kunt krijgen, niet iedereen is er even vatbaar voor maar ja je zult net bij die kleine groep horen die wel hondsdolheid of wat dan ook kan krijgen. Dus hoe bang ik ook ben voor een spuit ik haal toch als het moet een tetanusprik.
Of het moet een niet al te diepe wond zijn die al flink gebloed heeft want dan is het vuil er meestal wel al uitgebloed.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:28

Mijn 2-ling broer werd gister ook perongeluk gebeten, maar die heeft er gewoon een pleister op gedaan...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:22

Ik ben aangevallen door een border collie, die heeft me eerst in mn ene bovenbeen gegrepen en toen in mn andere. Zitten nog twee littekens van, maar alleen de hoektanden waren echt ver door, gelukkig.
Ik ben toen naar de dokter gegaan (in Friesland waar ik stage liep, was niet thuis) en heb tetanusprikken gekregen. Was wel erg geschrokken, maar het was opzich bekend dat de hond kon bijten, dusja..ik ben nu een stuk voorzichtiger, want ik heb vaak met bange honden te maken (werk op een dierenartspraktijk.)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:52

Mijn moeder, 2x heel ernstig. Het is veel pijnlijker dan je je bijv. snijd omdat er véél meer bacteriën inzitten... Heel belangrijk is het schoon houden inderdaad.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:00

ik ben ook 2 keer gebeten door onze oudere reu (moet je maar niet tussen vechtende honden stappen) 1 keer dwars door mijn nagel daar heb ik verder niet veel mee gedaan verbandje en klaar.
en de 2 de keer over mijn knokkels dat was wel interesant ik kon mooi zien hoe pezen ed bewogen Haha! dat was dus wel hechten en tetanus.
bij beidekeren heb ik wel wat onstoken gebeuren gehad maar dat was met 2 a 3 dagen alweer over heb er alleen maar littekens aan overgehouden.
niet te veel aan trekken ed max 1 keer per dag ofzo blijft het even terug naar de huisarts sucses

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:34

britt schreef:
Een tetanus injectie werkt 10 jaar...

Zo uit mijn hoofd, kinderen worden er op 8 of 9-jarige leeftijd voor het laatst mee ingeënt... binnen die 10 jaar zou een herhaling van een tetanusinjectie niet nodig zijn... zo vertelde mij een SEH-Verpleegkundige onlangs nog.

Ja inderdaad en daarna krijg je ook geen tetanus injectie meer maar een zogenaamde Booster. die de stoffen weer actief maakt.

Ik ben voor bijna 2 jaar terug tijdens een boswandeling aangevallen door een border collie deze heeft mij vol in mijn boven been gegrepen zonder enige aanleiding.
Ben toen naar de huisarts geweest en deze heeft het schoongemaakt en mocht meteen blijven voor een booster. op 9 jarige leeftijd wordt je voor het laatst een tetanus prik. blijft 10 jaar werken en binnen 3 of 4 jaar na dat hij uitgewerkt is kun je nog een booster krijgen daarna moet je geloof ik de complete prik weer hebben (en die is best pijnlijk)