te losse gewrichtsbanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

te losse gewrichtsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 22:06

ik heb vaak als ik men mond wijd opendoe, en weer dicht wil doen, dat men kaak over een "drempel" heenmoet, hij spokt er dan net over, is niet pijnlijk (behalve nu, tandarts heeft die gister geforceerd)
toen ik dit vroeg zei ze dat die gewrichtsbanden iets te los zijn, niks om je zorgen over te maken
laat het nu zo zijn dat ik dit in men linkerschouder ook heb
als ik men schouder ronddraai spokt die ook, net alsof dat die een trappetje afloopt.
van men andere schouder, knieen, heupen oid heb ik geen last, enkel die kaak, en die linkerschouder.
herkent iemand dit?
remedie? (ben trouwens 18, slijtage lijkt me wat vroeg)

Saskia89

Re: te losse gewrichtsbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:22

Ja heb ik ook last van.
Bij mijn shouder, nek en enkel. Mijn knieën kraken. Opzich heb ik er niet echt last van en het doet ook geen pijn. Alleen met mijn enkel heb ik nogal eens problemen, hier ga ik namelijk heel snel doorheen waardoor ik een kneuzing oploop. Dat is niet zo fijn...
(Ben 17)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:59

hypermobiel????

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:23

maar dan moet je toch lenig zijn?
(ben alles, behalve lenig Haha!, heb het trouwens ook maar op mijn kaak en schouder)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:09

Ik heb dat ook bij m'n knieen en enkels. De laatste tijd krijg ik er ook steeds meer last van. Ik hoop niet dat het nu al slijtage is ofzo want dat zit wel in de familie... ben pas 19 dus ik hoop het niet.

Ik weet er niks tegen, als ik echt veel last van m'n enkels heb doe ik er zo'n mooie steunkous om Clown maar ik baal er wel van.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:11

Wat wingpearl al zei: hypermobiel...

Ik loop er momenteel bij de fysiotherapeut voor met mijn linkerschouder.
Krijg electrotherapie, daarna massage en dan spierversterkende oefeningen.
Het heeft niets met leeftijd te maken hoor, ik ben 44 Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 09:58

maar kan dit dan voorkomen op een of meerdere gewrichten, maar niet op allemaal?
heb trouwens nog altijd pijn in men kaak Scheve mond

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:28

dat stereotype van de superlenige is achterhaald hoor,lees eens een keer het forum door: www.http://hmsplatform.nl
daar zitten veel HMSers,en de een heeft maar aan 1 gewricht last,en de ander zit in een rolstoel omdat zodra ze lopen,d'r enkels naast hun voeten staan,oid.
niet schrikken van ul die verhalen daar,er zijn ook genoeg mensen die hypermobiel zijn,zonder er enige klachten van te krijgen,helaas hoor ik bij die eerste categorie.
een lichtpuntje: mijn reumatoloog(valt onder reumatische aandoeningen)moedigt paardrijden aan Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:09

maar hypermobiel is toch dat je bv je vingers in de verkeerde richting kan plooien
of dat je gewrichten makkelijker uit de kom gaan.
ik heb dit dus allemaal niet, enkel het knoepen van men kaak, en het kraken van men schouder, heb nog nooit iets uit de kom gehad, kan men vingers niet verder plooien dan een andere persoon,...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:01

ze testen dit met een " breighton"-score,
zodra je meer dan 5 van de 10 scoort,dus kan,val je onder HMS,
je duim naar je pols kunnen buigen,met gstrekte benen en knieen je handen plat op de grond voor je voeten kunnen doen,etc.
als je op de reumafonds site kijkt,vind je allerlei info over die tests.

het kan zijn dat je dus " gewoon" hypermobiel bent,zonder er pijnklachten van krijgt.en dus geen HMS ontwikkelt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 17:23

ik heb die testen net gedaan, en scoor overal 0 punten op.
dus hms heb ik niet.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:40

nou, gelukkig dan maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:45

Die dingen heb ik ook.
Zoals een kaak die "haakt"en je voelt knoeperen over een bepaald punt.
Maar denk niet dat ik hypermobiel ben.

Ik heb wel al een paar keer een arm uit de kom gehad, volgens de arts was dat omdat ik slappe banden had.
En dat had ik volgens hem op meer plaatsen.

Ik heb idd ook fysio gehad, doordat mijn knieschijven niet vloeiend op en neer schuiven, maar hakkelend. En daar had ik dan alleen last van bij overbelsting, anders niet.

Als ik bijv op de grond zit, met gestrekte benen, kan ik mijn voeten 15 cm van de grond tillen, terwijl mijn knieën op de grond blijven. Haha!

En ik heb ook slappe enkels, ik kan mijn voeten helemaal naar binnen klappen en dan sta ik als het ware op mijn enkels Lachen Ze zwikken ook snel om, maar draag daarom vaak hogere schoenen

Maar van al deze dingen heb ik geen last, dus vind het niet erg Lachen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:54

Mijn schouderbanden zowel links als rechts waren zo slap dat mijn schouders zonder pardon uit de kom vlogen. Ben in totaal aan beide schouders 9x geopereerd en alles blijft nu wel op zijn plaats. Ik had er echt last van, ik weet niet of dat bij jou ook zo is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:00

Als je je mond ver open doen subluxeert (iets uit de kom) de kaak altijd iets, bij de een wat meer als bij de ander. Dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Mijn schouders (beide) kraken ook als een oude wagen, maar er is niks mis mee (al redelijk uitgebreid onderzocht) En ik ben ook nog niet oud genoeg voor slijtage Tong uitsteken
Niks bijzonders.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:44

Ik heb deze link gekregen van mexx aan de hand van ander topic en vind het wel interessant, loop zelf al een tijd met deze dingen en wil wel eens weten wat het is, het is namelijk bij mij wel meer dan bij anderen. In de gewrichten die gewoon kraken (knieen, enkels, tenen) heb ik niet zoveel last. Maar in mijn schouders rug en heup heb ik de laatste tijd wel pijn. Ik ben niet speciaal overlenig en kan die rare dingen niet met vingers, kaken of enkels. Zoals bijvoorbeeld in mijn heup heb ik tegenwoordig last na het rijden (alsof het op slot zit) en in mijn schouders kraakt het ook als ik het beweeg, maar het gaat zeg maar niet 'los', dat gebeurt bij die andere gewrichten wel. Dan moet ik ze beetje bewegen, dan zegtie knik en dan is het weer klaar. Dus wat is het nu? Mee naar de HA of is dat wat overdreven?
Vandaag erg last van heup nadat ik er op had gelegen in bed en ook vaak last van mijn onderrug. Ik weet niet of dat nog iets zegt?

Sorry voor al die klachten en veel informatie, maar misschien dat iemand aan de hand hiervan ongeveer kan zeggen wat het kan zijn...