Hersenschudding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:14

Vorige week ben ik een weekje in Oostenrijk geweest voor mijn Anwärter (skileraar diploma) de dag voor het examen kreeg ik een soort black out en ik kan me er niet veel meer van herinneren. Ik herinner me alleen nog een hele harde klap op een ijsplaat met mijn gezicht. Ik weet wel dat toen ik opstond, er allemaal hulpverleners om me heen stonden en dat er overal bloed lag. Ook wilden ze al een helicopter bellen, maarja ik wilde de opleiding afmaken. Ik ben met wat Ibuprofen toch doorgegaan, maar vrijdag, de dag van het examen, ging het niet meer. Ik was misselijk, duizelig, alles draaide en mijn hoofd deed ontzettend pijn.

Ze hebben me naar het ziekenhuis gebracht en ik moest daar blijven. Zaterdag ben ik terug naar Nederland gekomen en weer naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig hoefde ik niet te blijven en mocht ik thuis rustig uitzieken. Ik baal er wel van, want mijn hoofd bonkt heel de tijd.

Ook heb ik op de foto's van mijn hoofd gezien dat mijn verstandskiezen doorkomen ( Verdrietig en daar was ik al zo bang voor)

Ik heb nu dus een hersenschudding en wat kneuzingen, mijn neus, mijn oogkas en mijn schouder. Ook is mijn mondhoek uitgescheurd en mijn linkerooglid aan de buitenkant.

Mensen met ervaringen? Hoe brengen jullie je dagen door, ik verveel me dood. Het enige goede nieuws is dat ik in december nog een keer naar Oostenrijk moet om het te herkansen. Haha!

ellepel

Re: Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:16

wegwezen achter die computer jij!!!
als je een hersenschudding hebt moet je je hoofd echt rust geven..dus geen tv,niet lezen en rust rust rust!!!
Tong uitsteken
als je geen hoofdpijn wilt overhouden moet je t echt gaan doen, zoveel mogelijk plat, lekker slapen en rusten, heel kort tv kan misschien wel,maar houd t echt bij zo weinig mogelijk..

vervelend he?
ben je ook nog misselijk? Ach gut

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:17

Heel veel rust, anders blijf je veel hoofdpijn houden. Niet lezen (zeker niet te lang), eerste dagen kun je wat radio luisteren, Nederlandstalige tv en dan opbouwen. Als je meer klachten krijgt stapje terug en een middagdutje op zijn tijd.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:18

Ja ik weet het, maar ik zit me zo te vervelen. Ben nog wel een beetje misselijk af en toe, maar de duizeligheid en het dubbel zien is weg.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:29

Maar je hebt dus nog klachten, zet cd of radio aan en kruip in bed. Dan ben je er het snelst van af!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:13

Ach arme Jarlot, klinkt eng met bloed, maar daar zal je nu nog het minste last van hebben.

Mag je wel ziekenbezoek ontvangen Tong uitsteken?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:31

Ik heb een hersenkneuzing gehad, dat duurt dus nog wat langer en ik heb mijn tijd al vervelend doorgebracht. Er zit niet anders op. Dus ga je lekker vervelen, het went echt en je wordt er beter van. Punt is dat als jij denkt dat het wel weer beter gaat en je doet te veel je de volgende dag pas merkt dat het echt te veel was en dan ben je weer terug bij af.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:27

Auw...
Klinkt herkenbaar.
Ik heb vorig jaar een trap van een paard tegen mijn kaak gehad.
En behalve een kaak op slot en wat kiezen eruit ook een zware hersenschudding.

De 1e week heb ik heel veel geslapen.
Elke keer een uurtje, half uurtje, enz.
Tussendoor op de bank gehangen.
Ik kon niks lang volhouden.

Rust is de 1e 2 weken heel belangrijk. Neem je rust ook, anders hou je er jaren last van.

Verder kan je wel dingen doen, maar niet langer dan een minuut of 20.
Dus 20 minuten bokken, half uur rust, 20 minuten lezen, half uur rust.
Af en toe een blokje om is ook heel goed. Dat werd zelfs geadviseerd door mijn huisarts (wat heel pijnlijk was in de vrieskou met kapotte tanden Nagelbijten / Gniffelen )

Als je meer wilt weten moet je maar even een pb sturen.