Erg veel last van m'n maag/darmen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

Erg veel last van m'n maag/darmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 00:04

Een paar maanden geleden had ik al een topic geopend over extreem veel lucht in mijn buik. Dit ging eigenlijk steeds iets beter en ik dacht dat ik er vanaf was.

Maar nu is het sinds een week of 2 weer heel erg. Ik kan nog geen hap eten, of mijn maag vult zich met lucht. Daarnaast heb ik erg veel last van maagzuur. Ik heb ongeveer 3 weken geleden een periode gehad dat ik heel slecht gegeten heb. Ik had toen erg veel stress en ben daardoor veel gaan eten (en dan dus vooral slechte dingen als chocola ed.) Het lijkt wel alsof ik daar nu de prijs voor betaal, want m'n maag (en darmen) zijn helemaal van slag. Het doet ook echt heel veel pijn en m'n energie daalt ook. Ik heb al van kleins af aan last van mijn maag/darmen. Mijn moeder heeft de darmziekte Collitus Ulserosa en dit is erfelijk. Het zit dus ook al in de familie...

M'n ouders hameren er steeds op dat ik naar de dokter moet gaan, maar ik heb altijd een beetje angst om daarheen te gaan. Ik wil namelijk nooit weten wat er is. Ik steek dus altijd maar mijn kop in het zand. Terwijl ik weet dat dit natuurlijk helemaal niet goed is... Het is namelijk ook niet nieuw voor me, want ik heb redelijk vaak last hiervan, maar deze keer lijkt het wel extra heftig..

Ik heb nou toch besloten om morgen naar de HA te gaan, omdat het zo niet vol te houden is. Ik ben trouwens al wel eens eerder naar de HA geweest voor maagklachten en heb toen maagtabletten (Nexium) gekregen. Ik slik ze nu alleen al bijna 2 jaar en het werkt gewoon niet meer...

Zijn er hier meer mensen met vergelijkbare klachten? En wat is bij jullie de oorzaak hiervan?

silver

Re: Erg veel last van m'n maag/darmen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 14:03

Ben naar de HA geweest en hij weet bijna zeker dat het galstenen zijn...Verward Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een echo. Als er idd galstenen zitten, dan moet mijn galblaas eruit..Nagelbijten / Gniffelen Vind het geen prettig idee allemaal...

Heb nu ook nog steeds veel last. Ik mag geen vette dingen eten, koffie/thee drinken enzo. Moet nu dus even goed uitkijken met eten...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:46

succes er mee. 't valt allemaal reuze mee, hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:48

Misschien een maagzweer?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:40

Ik herken dit wel, bij mij dachten ze ook aan galstenen, dit bleek niet het geval te zijn toen ze foto's en een echo hadden gemaakt..

Ik heb als advies gekregen om in olijfolie te gaan bakken en frituren en dus geen braad boter meer te gaan eten.
Ik heb dus echt nergens meer last van, dit was niet in 1 week dat ik resultaat had maar binnen een maand ging het perfect..

Nu kan ik zelfs af en toe eens een patatje bij de patat zaak kopen zonder er last van te hebben, dus wie weet een tip voor jou ...

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 23:06

Ik hoop dat het bij mij ook mee zal vallen. Er is natuurlijk altijd een kans dat het geen galstenen zijn, maar de dokter zij dat alles er wel op wees...

Volgende week woensdag moet ik dus een echo laten maken en dan zal ik wel zien wat eruit komt. Lachen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:41

Ik heb ook ineens enorme last van mijn darmen (en maag??). Heb een paar dagen ook slecht gegeten (veel vet en snoep). en kreeg gisteravond na het eten van wat chipjes ENORME buikkrampen. Nu heb ik een spastische darm en heb dat dus vaker maar dit was echt extreem. zat op gegeven moment gewoon te stuiteren van de pijn en in de meest vreemde houdingen.... toen even 2 x diarree gehad (of iets in de trant Bloos ) en meestal is het dan daarna wel weg...Maar werd nu gewoon snacht wakker van een soort dreunen in mijn buik, alsof er een kudde bouwvakkers bezig is! En kan ook niks meer eten!!! ik hoef niet naar de wc, maar heb de hele dag al een raar gevoel in mijn buik. Geen kramp maar echt alsof er iets zit. Maar ik kan niks eten, want dan word ik kotsmisselijk!!! en voel ik mijn maag etc opspelen...dit is dus geen standaard spastische darm aanval..... iemand ervaring mee?!!! Ziek

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 15:40

Dat klinkt niet best zeg, maar helaas klinkt het voor mij erg bekend. Ik heb wel vaker van dit soort aanvallen. Meestal gaat het bij mij weer over als ik een tijdje heel gezond eet en dan vooral al het slechte eten skip...

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor die echo. Dan gaan ze kijken of het galstenen zijn, of dat het wat anders is. Ik ben eerlijk gezegd hartstikke zenuwachtig. Niet voor de echo zelf, want dat stelt natuurlijk niks voor, maar ik ben zo bang voor wat ze vinden... Zal heus wel niks ernstigs zijn, maar toch ben ik daar altijd bang voor.. (ik ben gewoon een schijtert ik weet het Bloos)

Maar veel sterkte Marye78. Ach gut Ik weet hoe je je voelt en das zeker geen pretje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:28

Hoi Silver, mijn eerste ingeving toen ik jou berichtje las was ook GALSTENEN. Ja
Mijn vriendin had dit soort klachten ook, bij haar kwam het door overgewicht, en jaren lang medicijn gebruik, ze is geopereerd, dat was overigens 100% meegevallen, klein sneetje zag je bijna niets van.
Er kwamen bij haar 13 kanjers van stenen mee.
Ik wens jou succes met de echo, ik hoop dat het meevalt.

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:29

blindedarm onsteking ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:34

SprinT_ schreef:
blindedarm onsteking ofzo

Lezen?

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 10:59

Ben net terug uit het ziekenhuis en het zijn idd galstenen. Er zaten een paar flinke grote tussen. Hij zei dat het zeker niet gek is dat ik daar zo'n last van heb.

Ik moet nou over 4 werkdagen m'n HA bellen en dan kijken wat het vervolg is. Maar hoogst waarschijnlijk dus wel een operatie...Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben iig wel heel blij dat ik nu weet wat ik heb. Ik loop er namelijk al zo lang mee!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:55

nou dan kan het straks alleen nog maar beter worden! Knipoog Dat is ook wel weer een fijn idee toch! Ach je slapat even en daarna wordt je opgelucht wakker Knipoog Succes!!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:47

Nou aan de ene kant wel relaxt dat je nu weet wat het is, maar ik kan me wel voorstellen dat je dan weer baalt omdat je nu geopereerd moet worden...(ik ben ook zo'n schijterd Vork )
Ik zou zelf alleen nooit de link leggen met galstenen, denk dan eerder aan mijn blaas of nieren op een of andere manier?

Ik ga trouwens morgenmiddag naar de HA (mits ik geen klachten heb anders tel.consult) want het houd maar aan....gekke is wel dat het bijna alleen savonds is, en dat ligt niet aan het eten, want krijg t ook als ik nog niet gegeten heb.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:19

Ik had ook galstenen. 2 weken geleden geconstateerd, de huisarts heeft me doorverwezen naar de chirurg, die heeft me vertel, 3 kleine sneetjes galblaas weg en 2 dagen in het ziekenhuis. Ik was al doodsbang, was al weken ziek, dus was wel blij dat ik wist wat het was. Maar afgelopen maandag avond kreeg ik koorts, dinsdagochtend voelde ik me eigen zwaar beroerd. Dus wat op google gezocht en de huisarts gebeld. Moest met spoed daarheen komen, daarna met spoed naar het ziekenhuis. Had een Galblaasontsteking door de galstenen die klem zaten. ben dus Dinsdagavond nog geopereerd, heb tot vrijdag in het ziekenhuis gelegen. Toen heb ik me eigen ontslagen. Heb nu een snee van 20 cm in men bovenbuik met een 20 krammen erin. Ik wil je niet bang maken, maar ik heb er ook te lang mee doorgelopen voor ik naar de huisarts ging, dus als je naar de chirurg moet wees heeel duidelijk in hoelang je al met de klachten rondloopt dat verhoogt de kans dat je eerder geholpen word, want normaal gezien zou ik pas op 10 november een afspraak hebben met de anestesist en daarna pas horen wanneer de operatie zou zijn...

Kijk anders eens hier:
http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=127 ... titemid=71

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:31

Jeetje Mama_Suus...dat is niet niks zeg. Ik hoop dat het bij mij die kant niet op gaat..Nagelbijten / Gniffelen Hoet gaat het nu met je? Voel je je al wat beter?

Ik moet zeggen dat ik me op dit moment redelijk voel. De ene dag is het erger dan de andere. Ik moet nog steeds erg uitkijken met eten enzo. Gisteren zat mijn hele buik weer vol lucht en heb ik weer veel pijn gehad. Tot nu toe heb ik nog geen koorts gehad en ik hoop dat dit ook zo blijft.

Ik moet woensdag de huisarts bellen en dan gaat hij samen met mij bekijken hoe het verder moet. Maar hij had van tevoren al laten weten dat als ik galstenen heb, m'n galblaas eruit gehaald word. Ik ben echt heel zenuwachtig daarvoor, maar ook wel blij als ik me daardoor eindelijk weer eens beter ga voelen, want het heeft echt wel lang genoeg geduurd voordat ze er eindelijk eens achter gekomen zijn...

Bedankt voor je verhaal en je hebt me niet bang gemaakt hoor! Sterkte iig met je herstel!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:50

Met mij gaat het met de dag beter, door de grote van de wond heb ik wel meer pijn als dat je normaal zou hebben en ook het herstel ervan duurt langer.

Hou jezelf in elk geval goed in de gaten, als je koorts krijgt direct de huisarts bellen, niet afwachten.

Ok ik was bang en zenuwachtig, maar qua eten ooo geweldig, ik kan weer koffie drinken, ben niet meer heel de dag misselijk en kan voorzichtig aan weer alles eten.

Mij is voor de spoedoperatie te weinig verteld, ik dacht er met die 3 kleine sneetjes vanaf te zijn, helaas dus niet, is mij van te voren niet verteld. Maar dat heb ik dus omdat ik acuute galblaasontsteking had.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 00:37

Gelukkig dat het met de dag beter met je gaat! Lachen Fijn dat je ook weer wat meer kan eten en koffie kan drinken (dat mis ik echt zoooo erg op dit moment Bloos)

Ik hou mezelf goed in de gaten hoor. Ik heb de laatste 2 dagen wel weer wat meer last en dat zit me niet echt lekker, maar ik hoop dat het straks weer iets beter gaat.

Morgen moet ik de HA bellen en dan hoor ik wat er verder gaat gebeuren. Ik hoop iig dat ik snel terecht kan, want dan ben ik er eindelijk vanaf. Ik vind het natuurlijk niet leuk als ik geopereerd zou moeten worden, maarja als ik me dan beter ga voelen is dat het wel waard! Lachen

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:33

Heb net weer een afspraak gehad met de HA en met hem besproken wat de beste oplossing is. Omdat ik gewoon echt heel graag van de klachten af wil en weer gewoon zou willen eten en drinken, heb ik besloten om toch mijn galblaas te laten verwijderen.

Heb nu een verwijzing voor chirurgie mee gekregen en moet daar een afspraak voor maken. Eerst heb ik dan een gesprek en daarna wordt de afspraak voor de operatie gemaakt.

Leuk vind ik het niet om geopereerd te worden. Vind het echt wel heel eng Nagelbijten / Gniffelen, maar ik ben ook wel weer blij dat ik dan als het goed is van mijn klachten afkom, want ik loop er al zo lang mee...