ik heb net de uitslag gekregen van longfunctieonderzoek.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ik heb net de uitslag gekregen van longfunctieonderzoek.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:36

Hallo allemaal,

ik had al een tijdje last bij gym van benauwheid, veel hoesten. Nou heb ik daar nooit echt aandacht aan geschonken. ik heb het een keer tegen mama gezegd, maar die zij dat ik maar wat harder moest worden. nou kreeg ik er sinds kort ook een piepende ademhaling, en ik had ook last van die 'aanvallen' als papa rookte of 's nachts als ik dan nog wakker lag. op een gegeven moment is mama toch maar met me naar de doktor gedaan, veel leraren vroegen ook aan mij: heb jij geen astma. maargoed: ik dus naar de dokter, en ik moest een longfunctieonderzoek(spirometrie). dat heb ik vanmorgen gehad en ik mocht vanmiddag terug komen voor de uitslag, de dokter zij: eerst het goede nieuws(toen dacht ik dus al, er komt dus ook nog slecht nieuws), je longen zijn verder goed. Je hebt Astma Verdrietig. hij had het over procenten, dat je vanaf 9 procent astma had, en ik had 17 procent. nou heb ik dus puffertjes(2x per dag 's morgens en 's avonds, en een voor bij benauwdheid en gym). wie heeft er hier ook allemaal astma en/of kent iemand met astma? wil je me dan toevoegen op msn(even vragen via pm). ik moest het hier ook even kwijt, zeker ook omdat niemand het had verwacht.

Desiree

[edit] dankjewel voor de goede tip van het msn adres
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-06 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue9

Re: ik heb net de uitslag gekregen van longfunctieonderzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:37

He wat vervelend! Succes ermee! MSs kun je je msn beter niet hier neer zetten maar naar iemand pmen als die in contact wil komen! Dit mss voor je eigen veiligheid!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:01

M'n zusje heeft astma, in zoverre ernstig dat ze niet zonder medicijnen kan, maar daarbij heeft ze extreem last van bijwerkingen van de medicijnen, tot depressies toe. Geloof dat het nu weer beter gaat, na 3x van medicatie gewisseld te hebben!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:14

Vervelend zeg!
Ik heb zelf ook astma, je leert er mee leven Knipoog.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:09

Zeker leer je er mee leven. Heb ook astma, Schonk er niet teveel aandacht aan en kon 7 jaar zonder medicijnen doen, maar helaas van de week weer medicijnen gehaald bij de dokter. Heb ze toch weer nodig. Ach gut

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:28

Ik heb ook altijd al astma tot mijn 13e of 14e ook 2 puffertjes gehad, 1 voor dagelijks en 1 bij benauwdheid. Vanaf mijn 13e/14e dus kon ik vrijwel zonder. Nu het laatste half jaar (toevallig bij begin van zwangerschap weer begonnen) weer last van en nu weer een ventolin pufje voor als ik benauwd krijg. Maar zal toch weer even naar de dokter want krijg het steeds vaker benauwd. Nouja moet zeggen dat ik er thuis bijna geen last van heb omdat daar maatregelen zijn getroffen maar bij mijn vriend (waar ik nu hele week ben) is dat er niet en dus heb ik er automatisch weer veel meer last van.. (normaal ongeveer 1 á 2x per week benauwd en nu elke dag..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:58

oke, ik ben zelf overigens 13 jaar oud. ik heb dat ventolin pufje ook en ik heb nog zo'n andere(flixotide geloof ik). over een half uurtje ofzo voor de eerste keer inhaleren, eigenlijk best wel 'spannend'

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:00

Ik heb COPD --> Chronisch Bronchitis, niet helemaal hetzelfde maar ook vreselijk vervelend. Niets helpt er tegen en ik kan de temperatuurovergangen niet verwerken helaas

veel sterkte Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:01

heb astmatische bronchitis gehad.. beetje vergelijkbaar.. inmiddels voor het grootste deel overheen gegroeit, komt nog wel terug als ik midden in de herfst ga zwemmen in het meer (ja mijn haarkleur is blond) en ben langer verkouden dan anderen..

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:18

Ik heb ook astma. Moet twee keer per dag flixotide en serevent gebruiken. Verder heb ik Ventolin voor overdag en allergietabletten. Als je wat wilt weten kun je me altijd pm en.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:45

Ik heb als kind ook flink astma gehad. Nu ben ik er wat overheen gegroeid, heb er heel af en toe last van, en als ik ziek ben geweest ben ik een weekje benauwd.

Het afgelopen weekend ging ik met een groep mee op kamp. Gingen we levend stratego doen. Ik zat goed verstopt tussen de struiken, kreeg ik last van astma. Met al dat gekuch hadden ze me zo gevonden Clown