Geheel gezond, maar gewoon weinig puf/energie.. Pillen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Geheel gezond, maar gewoon weinig puf/energie.. Pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 16:58

Ik kan weer merken dat het herfst begint te worden.. Heb geen energie om iets te doen, en zit het liefst de hele dag achter bokt Haha!. Nou zijn er van die pillen waardoor je meer energie krijgt, zoals bijvoorbeeld deze: http://www.rushcommerce.com/sites/ephed ... NE-PILLEN.

Zijn er hier mensen die iets slikken om wat meer "puf" te hebben gedurende de dag, en zo ja welke? En kun je `s avonds dan nog wel normaal in slaap komen (mijn angst Haha! )

Ik ben benieuwd!

Bojangles

Re: Geheel gezond, maar gewoon weinig puf/energie.. Pillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:01

Ik slik niks, maar ik denk toch dat het beste is dat je toch probeert om iets te gaan doen ipv de hele dag op de pc te zitten Knipoog als je meer regelmaat krijgt in dingen doen, zal je merken dat je ook minder moe wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:32

Jouw pil die je hebt gevonden is als volgt:

Als je gevoelig bent voor cafeine bent dan zit je met 1 capsule aan de maximaal aanbevolen hoeveelheid welke het Voedingscentrum aanraadt.

Cacao, vanwege de Theomobrine, is in onderzoek aangetoond dat het vrijwel geen effect heeft op het lichaam.

Cayenne, is niet wetenschappelijk onderbouwd dat het werkt.

Phenylalanine is een aminozuur en kon zo snel de werking er niet van vinden

NADH is een stofje die in ATP omgezet kan worden wat voor directe energie zorgt (voor 3 secs)

En Jabrorandus is volgens mij verzonnen door de sex-industrie want google.com verwijst naar ca 10 sites en dat zijn allemaal sexsites en pillen-sites.

Oftewel, dit domme pilletje is medisch niet onderbouwd maar ook niet schadelijk. Toch is het de grootste onzin om dit soort dingen aan te schaffen....

O ja, omdat het niet wetenschappelijk is onderbouwd mag het eigenlijk niet eens op de markt verschijnen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-06 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:39

Ik denk dat je met pillen niet veel gaat bereiken, zonder een andere instelling... kom op, schouders eronder en geef jezelf een schop onder je billen. Power! Herfst/winter is niet leuk, maar probeer het beste eruit te halen, dan krijg je vanzelf meer energie.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:46

En lekker een keertje onder de zonnebank of lichttherapie! Ik schiet zodra de dagen weer korter worden ook altijd in een dipje, ben dan echt niet aan te duwen. Met veel licht voel ik me altijd al een stuk beter.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:13

Regelmaat is heel erg belangrijk ! En genoeg fruit en groentes eten ook Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:03

Inderdaad, genoeg vitamines binnen krijgen, je kan ook aan de vitaminepillen beginnen (1 per dag) en eventueel een ijzer tablet. Helpt bij mij altijd goed. Al moet ik zeggen dat ik ook last begin te krijgen van een herfst-dip.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:19

En op tijd uit bed! Ik heb nog energie voor 10 aan het einde van de dag als ik om half 8 's morgens op paardlief zit (die is daar iets minder enthousiast over), daarna de hele dag werk en 's avonds nog een activiteit heb. Als ik zoals nu aan het leren ben en een keer om half 9 uit bed kom en niet eerst wat ga doen, heb ik veel minder energie.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:54

Ja merk het ook altijd als het winter wordt. Maar geen pillen voor mij. Gewoon goed eten, goed slapen en misschien sporten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 12:30

Bedankt voor de reacties en de tips!

Ik heb hier zo`n gezichtsbruiner liggen, misschien die eens uitproberen misschien? Vitaminepillen ben ik idd net weer mee begonnen.

Kwa bewegen wil ik wel, maar op de 1 of andere manier kan ik er dan toch niet genoeg puf voor vinden (zo van.. over 10 minuten dan ga ik... en dan steeds heerlijk uitstellen Haha! )
Vanmorgen wel 2 km met de honden in het bos gelopen.

Maar is er echt niet zoiets als een soort van onschadelijke "speed"? Of dit dan?
http://www.nl.avogel-server.org/nieuwsb ... vitaal.php
Iemand die dit gebruikt, en merbaar meer energie heeft?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:32

hahahhahaha onschadelijke speed??

nee die bestaat niet,alle energie pillen hebben vaak toch bijwerking op lange termijn..
je kunt verschillende proberen..
spirulina werkt wel goed, elke dag aloe vera drinken vind ik zelf de beste aanrader, smaakt niet zo heel erg lekker,maar je voelt je er wel beter van

ohw enne echinaforce is goed Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:23

ik slik vitamine B pillen voor meer energie..
was me aangeraden door de dokter Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:27

Een aantal sessies bij de Acupunturist kan ook helpen om je vitaler te voelen. Daarnaast lichttherapie, een echte lichtbak, of een 10 rittenkaart zonnebank helpen beter dan alleen de gezichtsbruiner.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:20

Ik merk ook dat ik minder puf heb. Heel irritant. Ben gewoon de afgelopen 8 weken keihard doorgelopen met hoofdpijn, vermoeiheid etc. Even een nachtje langer doorslapen, maar daarna weer verder. Oftewel tankje leeg.

Nu heb ik vakantie en de plannen lagen er om keihard te leren voor mijn tentamens. Newsflash: nog niks gedaan en vakantie is over 1,5 dag om Clown Ik wil zo veel, maar kan gewoon ff zo weinig op dit moment. Ga dit topic dus even in de gaten houden.

Verder eet ik voldoende fruit, drink genoeg, niet te veel suiker tussendoor etc

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:30

Wel eens gehoord van een winterdepressie?
Klinkt heftig, maar eigenlijk is het gewoon een tekort aan daglicht. Zoek maar eens op Google.

Tips: lekker naar buiten in het licht.
Dat werkt het beste.
Verder moet je zorgen dat je genoeg vitamines met groente en fruit binnenkrijgt.
Ik slik als extra altijd Supradyn Forte Complex. Als aanvulling werkt dit ook heel goed.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:37

Ik heb er ook last van. Niet alleen in de winter, maar ook in de zomer. Heb 3 week geleden mn bloed laten testen en hier is (gelukkig) niks uit gekomen. 2 jaar geleden heb ik een stevig ijzertekort gehad, met zo ongeveer dezelfde symptomen.
Heb in een zware week op het werk wel eens 4 blikjes red bull opgedronken, maar dat was echt een drama. Die dag ging het super, maar de dag erna was ik echt een wrak. Je gaat maar door en door terwijl je batterij eigenlijk leeg is.

Doordeweeks is het idd jezelf continu een schop onder je kont geven, maar in het weekend is mijn energie gewoon op. Dan slaap ik zo'n 12-14 uur per dag, maar dan kan ik er na het weekeind tenminste weer tegenaan Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:30

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:11

Hmm hier ook een stipje Lachen
Ik moet iedere dag voor 9 uur in bed liggen als ik de volgende dag goed door wil komen. Scheve mond Ik eet regelmatig manderijnen en bananen, maar niets werkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:16

ik zou zeker geen pillen gaan slikken! maar goed heb het daar gewoon niet zo op!
ik zorg gewoon dat ik voldoende slaap krijg (8/9 uur) en goed eet en idd beweging!
na mijn werk vanmiddag had ik ook echt een enorme dip Verdrietig maar toen heb ik me toch er toe gezet om met de paardjes aan de gang te gaan en heb daar echt zoveel energie van gekregen Haha!