Weekendziekte/ weekendmigraine, wie last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Weekendziekte/ weekendmigraine, wie last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:16

Ik ben er dus gevoelig voor, net als mijn vriend. Gezellig hoor, is het eindelijk weekend en wij zitten gezamenlijk de eerste dag van het weekend met knallende koppijn en een ziek gevoel op de bank.. Nors opkijken

Door de weeks alles prima. Elke dag vroeg op, naar het werk. Maar zodra het weekend is, is het weer raak. Hoofdpijn, moe, lusteloos. Terwijl ik juist zo uit kijk naar het weekend, door de weeks druk dus niets fijner dan in het weekend weer even wat tijd voor je zelf. Knipoog

Iemand die het herkent?

hop

Re: Weekendziekte/ weekendmigraine, wie last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:18

Verander je wat in je slaappatroon?
Als ik in het weekend probeer uit te slapen dan heb ik daar het hele weekend last van in de vorm van hoofdpijn en moeheid.
Het beste is dan om gewoon op dezelfde tijd op te staan als door de weeks.

Nanda

slaap je in het weekend ook al lang uit? drink je in het weekend opeens weinig/veel koffie? Want dat heeft er vaak mee te maken

orri

Drink je op je werk caffeine houdende dranken? het is namelijk een bekend caffeine afkick verschijnsel *LOL* dus of minder caffeine op het werk/doordeweeks drinken, of flink caffeine bij tanken in het weekend. Mijn moeder is gewoon helemaal van de caffeine af gegaan en dat heeft ook goed geholpen!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:19

Bienotje schreef:
Ik ben er dus gevoelig voor, net als mijn vriend. Gezellig hoor, is het eindelijk weekend en wij zitten gezamenlijk de eerste dag van het weekend met knallende koppijn en een ziek gevoel op de bank.. Nors opkijken

Door de weeks alles prima. Elke dag vroeg op, naar het werk. Maar zodra het weekend is, is het weer raak. Hoofdpijn, moe, lusteloos. Terwijl ik juist zo uit kijk naar het weekend, door de weeks druk dus niets fijner dan in het weekend weer even wat tijd voor je zelf. Knipoog

Iemand die het herkent?

Ja hoor heel herkenbaar.>! Drinken jullie veel koffie op het werk? En thuis wat minder? Dan heb je daar je oorzaak...

Wij ook jarenlang gehad.. ik dronk op mijn werk al gauw 8 bakken op een ochtend..! En vervolgens in het weekend veel minder (moet je zelf zetten..lastig etc..etc.. Haha! ) En dat verklaarde mijn hoofdpijn.. caffeine gebrek dus..

Ik let er sinds ik daar achter ben, dus erg op de hoeveelheid koffie die ik drink.. Sinds ik dat doe, heb ik geen hoofdpijn meer in het weekend.. En manlief idemdito...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:19

Ik heb er soms ook last van...maar als ik in het weekend het ritme aanhoud van mijn werk (dus vroeg eruit, en ook van alles doen) gaat het goed. Waar ik achter ben gekomen is dat ik door de week meer koffie drink dan in het weekend, dus hoofdpijn kan ook komen door dat gebrek aan cafeine.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:20

Ow... zelfde reactie als Orri... Nouja, bekend verschijnsel dus..

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:20

Scheelt het als je niet uitslaapt? Als ik te lang in bed lig heb ik ook hoofdpijn enzo... Hoe moeilijk ook, probeer eens op te staan op het uur dat je in de week opstaat... En misschien doet buitenlucht jullie goed?

Je lichaam (fysiek toch) kan niet weten welke dag het is, dus het lijkt mij dat de symptomen door iets komen dat afwijkt van jullie doordeweekse routine...

Sterkte...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:23

Lame schreef:
Ow... zelfde reactie als Orri... Nouja, bekend verschijnsel dus..

Bij iedereen die heeft gereageerd wel Haha! als ik in het weekend hoofdpijn heb dan drink ik eerst koffie en een paar glazen water voor ik andere oorzaken zoek *LOL*

Je moet ook niet 'over' slapen dan hou je ook zo'n moe gevoel van, daarbij wordt het nu steeds langer en eerder donker dus dat heeft ook weer een effect op het lichaam.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:31

JA! Heel herkenbaar. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je
mentaal in een soort 'gat' valt. Je hoeft even niets (behalve dan voor je
paardje zorgen) en dat zal dan waarschijnlijk voor een soort omgekeerde
stress zorgen. Ik ben aan de Advil Liquid op zaterdag, en die helpt eindelijk
wel en nog snel ook. Het is natuurlijk niet gezond, en je werk mag eigenlijk
niet dit effect op je hebben....

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:34

Vroeger heb ik daar ook last van gehad.
Zodra ik kon ontspannen, kreeg ik migraine aanvallen en vreselijke koppijn. T schijnt dan dan alles "eruit" komt, zodra je stressvrij bent.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:46

Waardoor het komt is me ook niet zo´n raadsel. Alleen baal ik er zo van. Héb je eindelijk weekend geniet je er niet van omdat je niet zo prettig in je vel zit..

Ik vroeg me gewoon af of er meer waren en ja, die zijn er dus Knipoog

Bedankt voor de goed bedoelde hints, maar daar was ik eerlijk gezegd niet naar op zoek Haha!
Ik drink dus al nooit koffie Bloos (voor mijn vriend inderdaad ander verhaal Knipoog )..
Wekker op dezelfde tijd zetten als altijd, ehm.. In het weekend ook om 6 uur de wekker vind ik dan ook wel weer heel veel van het goede Clown

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:00

_Bolero_ schreef:
Vroeger heb ik daar ook last van gehad.
Zodra ik kon ontspannen, kreeg ik migraine aanvallen en vreselijke koppijn. T schijnt dan dan alles "eruit" komt, zodra je stressvrij bent.

Ja, dat heb ik dus vaak... (mijn moeder ook trouwens). Bijvoorbeeld afgelopen donderdag nog, 's ochtends presentatie en 's avonds knallend koppijn en misselijk etc... Boos!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:22

misschien ben je door de week veels te druk bezig, en is dat allemaal op elkaar gehoopt, en krijg je in het weekend de koppijn ervan..
Ik heb dat ook wel eens, niet zo als de meeste hier, zit ook nog op school Tong uitsteken drink geen koffie etc.
Maar als ik een drukke week heb gehad op school, dan hoopt alles zich op en voel ik me in het weekend niet goed.
misschien heb jij dat ook wel..
iig sterkte!! en misschien wat rustiger aan doen door de weeks Tong uitsteken