Je gaat voor 'n blaasontsteking.. :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Je gaat voor 'n blaasontsteking.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:12

Pff.. Ik moet dit echt even kwijt!

Ik dacht dat ik een blaasontsteking had.. Heb ik wel vaker, 't vervelende gevoel herken ik ondertussen wel goed dus hoppa, ik met mn potje urine naar de huisarts.
Goed, die assistente neemt mijn potje mee naar achter, en normaal gesproken komt ze dan terug met een receptje.. Nu stak ze haar hoofd om de deur met de mededeling of ik even wilde komen. Normaal als je een blaasontsteking hebt zit er een beetje bloed in, en een hoge concentratie nitriet. Bij mij was er geen aantoonbare nitriet, maar een zwaar hoog bloedgehalte.. :S
Dusja, ik in de stress, en ik werd naar binnengestuurd bij de huisarts (een andere dan ik normaal heb). Die ging mij allerlei vragen stellen, en hij zat ondertussen druk in een boek te bladeren en op zn computer te tikken. Ik heb afgelopen april nierstenen gehad, waarna ik verder geen behandeling heb gehad of ze wel echt wegwaren. Alleen wat pijnstillers en een spierverslapper.
Nou; deze huisarts stelde mij de vraag "wanneer ben je voor het laatst bij een uroloog geweest?", waarna ik heel verbaasd vroeg "Uroloog????" Hij vond het heel raar dat ik daar nooit was geweest aan de hand van mijn nier/blaasklachten. Ik heb ook continue pijn ter hoogte van mn nieren, onderbuik, en als ik t gevoel krijg dat ik moet plassen krijg ik dat echt uit t niet en dan echt heel ernstig dat ik moet gaan rennen voor mn gevoel.. Nu moet ik dus over een maandje naar een uroloog, voor een echo, rontgenfoto's en een gesprek..

Tis niet erg ofzo, en eigenlijk wel fijn dat deze man WEL stappen ondernam voor mijn klachten.. Maar toch schrok ik een beetje omdat ik t totaal niet verwacht had.. Sorry dat ik jullie hiermee lastigval maar ik moest t even kwijt! Ziek

vallie

Re: Je gaat voor 'n blaasontsteking.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:14

Jeetje wel even schrikken voor je, maar wel goed dat er nu echt naar gekeken wordt, want dit mag je niet verwaarlozen ivbm je nieren. Succes iedergeval en hoe je haaks!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:21

Jeetje dat is flink schrikken!
Wel fijn dat het nu goed nagekeken wordt!
veel sterkte in ieder geval!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:24

Ik ga ook donderdag naar het ziekenhuis voor foto`s en echo...en moet nog voor verder onderzoek, verder is er ook bloedgeprikt.
Ik had altijd last van blaasontstekingen en de laatste tijd om de 2 weken...Ben dus beniweud wat er bij mij uitkomt. Heb ook erge last in mijn onderrug/zij denk nieren dus.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 18:39

*UPDATE*

Gisteravond lag k krom van de pijn, ik en ma toch maar naar de huisartsenpost. Urine was ondertussen en donkerrood van t bloed, heel eng allemaal. Nu zat er dus opeens wel een dikke infectie in urinewegen Verward Nu heb ik dus ook een zware antibioticakuur gekregen voor die urineweginfectie. Dokter heeft van mijn echo een spoedgeval gemaakt omdat ik zo ziek ben van de pijn. Kan nu vrijdagmiddag terecht, opzich wel fijn want ik wil wel graag weten wat er nu is!!!

@ Texas1: Je nieren zitten wel iets hoger dan je onderrug. Het is meer ter hoogte van je taille (of mijn taille zit gewoon vrij hoog Knipoog ) Bij mij zit de pijn (=nieren) in het midden op mn rug..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:18

LisetCharlot: Ja ik bedoel ik ook...vind dat toh meer mijn onderrug....Lachen zo ja zit nu te voelen Lachen idd zo bij me taille, en dan trek het beetje naar de zeikant.
Maarja ik ga zo voor de echo en de foto dus misschien weten ze dan meer. Maar jeetje zeg, wel heftig dan! Bij mij is het ook al een paar keer zo heftig geweest dat er zovvel bloed bij zat dat ze vroegen of ik ongestelt was! ik weet hoe pijn het doet! beterschap!!! voel je je al wat beter?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:48

Nou, het plassen gaat al iets beter (qua pijn), maar nogsteeds dieprood.. De stenen zitten nogsteeds lekker te ouwehoeren, de ene keer is het links, dan weer rechts! Door de antibiotica voel ik me zwaar suf, maar zetpillen (zucht..) werken opzich wel goed tegen de pijn. Morgen t onderzoek, ben echt benieuwd wat er uit komt!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:29

en en en???weetje al wat?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:03

Hm wat akelig zeg!
Maar hopelijk komt er iets uit waar je iets mee kunt en misschien ben je dan ook wel voorgoed van je blaasonstekingen af! Heel veel sterkte en beterschap. Ach gut

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:36

hej alemaal ik heb ook tot de 5e x blaasontsteking gehad en werd het helemaal zat sinds zondag kreegi k ereg last van mijn onder rug zij en blijfd de pijn heletijd aan ik vandaag naar odkter en hij zij dat het me nieren waren dus moet volgende weer voor een echo om te kijken wat de oorzaak is

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:13

ik heb ook echo,foto en inwendig onderzoek,bloed onderzoek en meerder malen urine onderzoek gehad... (affijn ook geen blaasontsteking meer gehad) maaar nu zag hij alleen dat ik een geiriteerde blaaswand had dus moet ik nu 45 dagen 1 Antibiotica pil per dag nemen.
Maar hoe is het met de TS?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:16

Texas1 schreef:
ik heb ook echo,foto en inwendig onderzoek,bloed onderzoek en meerder malen urine onderzoek gehad... (affijn ook geen blaasontsteking meer gehad) maaar nu zag hij alleen dat ik een geiriteerde blaaswand had dus moet ik nu 45 dagen 1 Antibiotica pil per dag nemen.
Maar hoe is het met de TS?

*vraagt dat zich ook af*

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:20

Logisch dat je schrikt! Denk je blaasontsteking te hebben, kom je thuis met een afspraak bij de uroloog... Gelukkig handelt deze huisarts wel goed en stuurt hij je meteen door. In ieder geval veel beterschap!