Bioresonantietherapie (eczeem)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Bioresonantietherapie (eczeem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:31

Hoi,

Ik heb zelf heel erg last van eczeem. Het gaat met vlagen goed. Op dit moment heb ik er weer heel veel last van. Ik smeer dan ook alleen maar met hormoonzalf anders gaat het niet weg.

Nou was er een collega van mijn moeder. En haar dochter heeft ook bioresonantietherapie ondergaan omdat ze heel erg last van eczeem had. En dat meisje is helemaal schoon. Ik hoor heel vaak positieve verhalen hierover. En toch durf ik het niet aan. Dit komt mede omdat ik al een paar keer wat geprobeerd heb (dieet, homeopaat, huidarts enz.) Niets kon mij helpen. Door die homeopaat heb ik het alleen nog maar erger gekregen. Ik durf het gewoonweg niet te proberen omdat ik bang ben dat ik het weer heel erg krijg. Want bij die homeopaat ging het zelfs zo ver dat mijn huid heel erg aan het ontsteken was.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die om een bepaalde reden bioresonantie hebben geprobeerd. En wat het resultaat hiervan was. Misschien dat jullie mij kunnen overtuigen dat het wel helpt. Want je hele leven hormoonzalf gebruiken is ook niet wat.
Alvast bedankt.

marleen_usar

Re: Bioresonantietherapie (eczeem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:08

Exzeem moet je van binnenuit bestrijden en dat doet die therapie, mijn dochter heeft het gehad en is er enorm van op geknapt.Ze was al 6 jaar ziek en daar in het allergie centrum kwamen ze erachter dat ze een koemelk eiwit allegie had en een schimmel in de darmen.6 jaar ziekenhuis in en uit, en binnen 3 minuten bij dat centrum wisten we wat ze had,die therapie die ze kreeg en voedingsadviezen hebben weer een kind van haar gemaakt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:18

Ik heb het gedaan voor mijn allergie.
Opzich ben ik er heel positief over, heb een tijdje redelijk over pinda's gekunt maar toen ik ermee ben gestopt is het net zo heftig weer teruggekomen.

ipv brst zou ik je Protopic zalf aanraden, geweldige zalf. zelfde werking als hormoonzalf alleen er zitten geen hormonen in en dus word je huid niet dunner!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:34

Op het moment is het eczeem bij mij en ramp, op mijn benen zitten veel plekken en natuurlijk in de holtes van mijn elleboog.
Ik vermoed dat ik allergisch ben voor het wasmiddel waarmee ze mijn uniform wassen, maar als het zo blijft ga ik me ook maar in therapien verdiepen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:04

Ik ken iemand die hooikoorts had en die daar door bioresonantie vanaf is geholpen.

Verder heb ik weleens behandelingen bijgewoond bij een VA die dit bij paarden doet, was erg interessant.

Als ik zoiets als eczeem zou hebben, zou ik die behandeling zeker overwegen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:11

Plien91 schreef:
ipv brst zou ik je Protopic zalf aanraden, geweldige zalf.

En waar kan je die zalf krijgen?

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:26

lautjuh85 schreef:
Plien91 schreef:
ipv brst zou ik je Protopic zalf aanraden, geweldige zalf.

En waar kan je die zalf krijgen?

Bij de dermatoloog ....

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:32

Ik heb al een site gevonden van een therapeut in Assen.
Misschien dat ik het toch ga proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:24

Eczeem kan duiden op een over reactie van een bepaald voedings middel, weg of dich smeren heeft dan geen zin.En bij deze therapie kijken ze inderdaad ook of je op bepaalde voeding reageerd.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 09:45

Ja en het grappige is...ik heb bij een huidarts een bloedtest gedaan om te kijken of ik allergisch was voor beesten, pollen en ook voor voedsel. En daar is toen niks uit gekomen. Ik ben wel heel erg gevoelig voor water en parfum e.d.
Ik kan niet tegen douchegel met parfum erin. Of tegen parfum zelf.
Maar ondanks dat ik gestopt ben met het werken in de zorg is het nog niet minder geworden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:16

Ik zou in jouwn geval dan eens overstappen op Hypoallergene producten, ongeparfurmeerd enzo. Babyzeep (zwitsal) is lekker neutraal, vaseline, etc.
Op wat voor manier reageer je op parfum/water?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:34

Een gewone arts kan niet goed testen, wij hebben onze dochter 3 keer laten testen en er kwam niets uit. Toen ze haar bij het allergie centrum gingen testen kwam er binnen 3 minuten van alles uit.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:10

Plien91 schreef:
Op wat voor manier reageer je op parfum/water?

Ik krijg overal jeuk, rode plekken. Mijn huid droogt heel erg uit. Etc etc.

marleen-usar schreef:
Een gewone arts kan niet goed testen, wij hebben onze dochter 3 keer laten testen en er kwam niets uit. Toen ze haar bij het allergie centrum gingen testen kwam er binnen 3 minuten van alles uit.

Ja dit hoor ik inderdaad vaker. Heel apart.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:02

Klinkt interessaqnt zo'n therapie.
Ben zelf met eczeem geboren en heb er een paar jaar geleden een aantal jaren heel erg last van gehad.
Het is nu sinds een paar jaar redelijk rustig met mijn huid zolang ik maar bepaalde dingen goed in de gaten houd. Er zijn helaas zoveel verschillende soorten eczeem en zoveel verschillende soorten zalven dat het toch ook heel erg een kwestie van uitproberen is.
Ik heb zelf ook in de loop der jaren zeker meer dan 50 verschillende zalven gehad.
Op het laatst had ik een speciale douchegel, een speciale creme voor dagelijks gebruik en een zalf waar heel licht hormonen inzitten. Die douchegel heb ik gelukkig niet meer nodig, de rest gebruik ik nog wel is af en toe.

Ik weet niet of het bij jou zal helpen maar ik heb een tijdje lichttherapie gevolgd, en dat heeft bij mij goed geholpen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 11:29

wsundayl schreef:
Ik weet niet of het bij jou zal helpen maar ik heb een tijdje lichttherapie gevolgd, en dat heeft bij mij goed geholpen.

Ja ik ken dat. Ik heb zelf ook een tijdje lichttherapie gehad bij de huidarts. Het hielp een poosje maar daarna kwam het gewoon net zo hard weer terug dus ik ben ermee gestopt.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:59

Oh dat is vervelend.

Ik weet dat het met eczeem ook heel erg een kwestie van uitproberen is. Het heeft mij jaren gekost om er grotendeels achter te koemn waar ik op reageer, maar soms heb ik ineens ergens een plekje zitten en dan kan ik niet achterhalen waar het vandaan komt.
Heel lastig iets.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:35

Ik heb nu ook een Bioresonantietherapie Ja

Bij mij meer vanwegen mijn eten, ik heb/had altijd verschrikkelijke buikpijn..
Ik had ook op de raarste plekken exceem..

Bij mij is er uit gekomen dat ik allergies ben voor Tarwe, koemelk, suiker, varkensvlees en citrusvruchten.
Ik loop daar nu al dik een maand elke week rond, de ene week heb ik juist ergere last van me exceem en darmen en de andere week heb ik helemaal nergens last van..
Ik moet er nu nog 2keer heen en dan moet ik als het goed is nergens meer last van hebben.

Mijn moeder heeft ook altijd exceem en dacht ook dat dat door wasmiddel kwam, maar ze zeggen daar dat het komt door een bepaald voedsel waar je allergies voor zou kunnen zijn..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:44

Mijn moeder heeft ook eczeem, en het gaat echt niet over; Ze gebruikt nu al hypoallergene producten en speciale zalven maar niets helpt=; Ze eet ook minder zuivelproducten maar niets helpt; Bij testen kwam er niets uit. Nu gaat ze sinds kort onder uv lampen en daar reageert ze wel beter op.