Ik vind me te zwaar !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Ik vind me te zwaar !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 17:20

Hallo, ik ben 14 en nu ongeveer 2 maanden aan de pil omdat ik zo onregelmatig menstrueerde en ben daardoor van mijn 56 kg naar 61 kg gegaan Boos! Ik ben dus verzwaard aan men billen en heupen. Ik ben naar mijn dokter geweest en heb nu nieuwe pil gekregen de Yasmin, mijn vorige was Desorelle20. Wat moet ik doen om terug af te vallen aan men heupen en benen, want ik geraak echt in geen broek en rokje meer Boos! Verdrietig
Ik ga nu 1 x per week gaan fitnessen, ga elke dag met de fiets naar school en ik let wat op men voeding. Iemand tips om vet te verbranden, dus afvallen maar op een goeie manier.

Ouwe

Re: Ik vind me te zwaar !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:23

Tja, dat zijn de nare bijverschijnselen van de pil... Ik ben door mijn vele medicijngebruik ook aangekomen (prednisolon, antibiotica). Wat je kan doen is bijvoorbeeld zorgen voor wat meer lichaamsbeweging, ga elke dag een stukje wandelen of fietsen o.i.d en inderdaad letten op de voeding, het is belangrijk dat je je voeding aanpast op onder andere je energieverbruik op een dag. Zorg ook voor een goed drinkpatroon zodat de afvalstoffen afgevoerd kunnen worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:24

laina schreef:
Hallo, ik ben 14 en nu ongeveer 2 maanden aan de pil omdat ik zo onregelmatig menstrueerde en ben daardoor van mijn 56 kg naar 61 kg gegaan Boos! Ik ben dus verzwaard aan men billen en heupen. Ik ben naar mijn dokter geweest en heb nu nieuwe pil gekregen de Yasmin, mijn vorige was Desorelle20. Wat moet ik doen om terug af te vallen aan men heupen en benen, want ik geraak echt in geen broek en rokje meer Boos! Verdrietig
Ik ga nu 1 x per week gaan fitnessen, ga elke dag met de fiets naar school en ik let wat op men voeding. Iemand tips om vet te verbranden, dus afvallen maar op een goeie manier.

1x per week fitnessen is eigenlijk te weinig. Je moet gewoon veel water drinken, zorgen dat je lekker veel beweegt en niet te veel snoepen.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:27

Wat je eraan doet om af te vallen vind ik op zich goed genoeg. Maar misschien kun je nog wat vaker sporten..
ga wel verantwoord afvallen ..

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:28

Tja, gewoon niet zo veel snaaien. Regelmatig eten, geen tussendoortjes. Inderdaad veel water drinken, en meer sporten. Om veel vet kwijt te raken kun je traplopen of touwtjespringen. En dan krijg je nog een goede conditie ook!
Zelf weet ik er niet meer van, omdat ik al te mager ben, en val de laatste tijd steeds meer af, terwijl ik er niets aan doe! Dus ik vraag me vaker af, hoe ik aan moet komen en niet hoe ik af val! Maar hopenlijk heb je wat aan mn ideeen.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 17:30

Toch al bedankt voor de tips van iedereen ! Knipoog
By the way, ik ben 1m67 Knipoog

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:30

Gezond eten iig! Mischien erbij hardlopen? Dat is wel goed voor je benen en heupen! Moet je wel lange stukken rustig rennen zeg maar dus niet sprinten want dan krijg je juist gespierde benen en daar worden ze dus niet slanker van! Door hardlopen gaat je hartslag snel waardoor je vet verbrand! Daarna een halfuur niet eten want dan ben je nog aan het vet verbranden! Succes!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:37

1.67...

Even de feiten dan voor je :p

Je BMI is 21.9 (wat super netjes is hoor!)

Je ideale gewicht zou dan 59 kilo zijn. Ik zou me dus niet zo druk maken om die 61 kilo. Je bent nu eigenlijk harstikke netjes op gewicht.

Daarnaast is de BMI index eigenlijk niet bedoeld voor kinderen ( ja ... sorry je bent pas 14), maar om het even aan te geven.

Als je er 1 kilo af zou kunnen krijgen dan zit je eigenlijk rond je ideale gewicht. Je eerdere gewicht neigde meer naar het ongezonde dan het gezonde.

Probeer gewoon lekker te blijven bewegen, eet verantwoord (groente / fruit) maar snaaierijen mogen ook kunnen (met mate..maar wel van genieten!)

Tot slot...door de pil kom je altijd iets aan, dit is voor veel mensen heel moeilijk om er weer af te krijgen. Het komt dus niet door overmatig snoepen etc. Dat maakt het ook zo moeilijk om die kilo's er af te krijgen.
En ... je kan vlak voor je / tijdens je menstruatie ook wel een 1 kilootje verschil hebben in lichaamsgewicht.

Mijn devies...maak je niet teveel druk over je gewicht. Je kan je nog jaren druk maken hierover. Probeer gewoon niet zwaarder te worden dan dit gewicht. Maar bedenk wel...als je groeit wordt je natuurlijk wel zwaarder Vork

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:40

Nou ik ben ook 1,67 en woog 52 kg en dat vond ik een mooi gewicht dus als ik 61 kg woog zou ik ook graag wat af willen vallen.

Als tip heb ik veel water drinken en tussendoor niet teveel eten of als je trek krijgt fruit te pakken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:41

Je bent 14 vollop in de groei dus niet aan afvallen beginnen. Het enigste wat je kan doen is sporten maar dat doe je al 1x per week fitnessen en dagelijks fietsen en gezond eten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:43

gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent. Je bent nog in de groei dus hopelijk trek het wat bij.
Tjah volgens mij zijn billen en vooral heupen een van de lastige plekken om af te vallen, heb ik het idee dan Knipoog

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:44

tjaa ik ken het probleem. Ben nooit ontzettend mager geweest, maar wel altijd gewoon goed figuur. Ik heb nog steeds een hardstikke gezond gewicht, maar sinds ik aan de pil ben zijn er toch wel een aantal kilootjes bij gevlogen, wat toch wel frustrerend. Terwijl ik bijna elke dag sport, veel fiets en bijna geen tussendoortjes eet ( op een keer een koekje na .. ) ik zou zeggen. probeer er niet te veel aandacht aan te besteden, leef gewoon gezond en laat er je leven zeeeeeker niet door verzieken!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:46

Vaak als je een paar maanden aan de pil bent is je lichaam eraan gewend, grote kans dat die kilootjes er dan zo weer af zijn hoor!

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:48

Na een half uur (rustig) bewegen komt de vetverbranding pas echt op gang..dus met bijv. een uur wandelen verbrandt je ook al vet! verder idd geen intervaltraining doen want dan worden je spieren extra geactiveerd..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:23

Elke dag minimaal een half uur bewegen en gezond eten dat is alles wat je eraan kunt doen.
En van die interval ben ik het niet mee eens, maar dat is weer een heel ander verhaal en daar ga ik je niet mee lastig vallen Haha!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:51

Toch al bedankt voor de tips Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:54

Wat is je lengte?

fienntjenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:55

met joggen val je veel af, heel veel als je het goed volhoud.En je krijgt er nog een mooie strakke buik en benen van Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:44

ik geloof dat veel mensen zich zelf te dik vinden vindt ik van mezelf ook vond ik ook toen ik maar 34 kilo woog nu weeg iik n stuk zwaarder (34 is ook nie gezond) na jaren na ie 34 op 43 gestaan te hebben weeg ik nu rond de 60 vindt ik zelf wel te zwwaar helaas gaat t er bij mij niet makkelijk af omdat er verschillende oorzaken zijn bij mij van lichamelijke aard.. ik moet leren daar mee om te gaan wat best moeilijk is maar ja iig is 61 bij 1.67 echt niet te dik echt niet hoor ik begrijp dat je dat denkt omdat je eerst 52 woog maar denk er ook om je word 'volwassen' en volwassene krijgen vaak meer rondingen bij billen heupen e.d komt vanzelf wel weer goed en zo als vele zeggen veel heel veel water drinken ook n glas lauw water voor je gaat eten succes..

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:58

rond je 14e tot 19e ofzo is het logisch dat je wat aankomt! Je groeit ( waarschijnlijk) je krijgt heupen,borsten en alles. Ik zou me daarom niet druk gaan maken , lijnen als je nog in de groei bent is zowiezo niet erg gezond.. probeer gewoon gezond te eten! Niet teveel koekjes enzo

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:04

Meid... maak je alsjeblieft niet druk.. heupen krijg je sowieso wel...
Zorg er gewoon voor dat je goed beweegt en goed eet... dan is er niks aan de hand.
Ik heb ook de yasmin... is een hele fijne pil.. ik denk niet dat je nog verder aan zal komen met deze pil.
1.67 en 61 is echt niet verkeerd hoor (wou dat ik dat had:P)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:10

Even een vraagje tussendoor. Als je stopt met de pil, raak je dan ook weer wat gewicht kwijt, of is dat niet zo simpel? Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:12

Niet afvallen!
Gewoon verder blijven leven, al kan niet te veel snoepen en normaal bewegen nooit kwaad.
Je bent nog volop in de groei, het trekt allemaal vanzelf wel bij... Geloof me!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 16:52

Bedankt voor de tips, ik beweeg redelijk veel. Ik heb ook nog een sport dat ik beoefen en dat is paardrijden, heb eigen paard ! Haha!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 13:21

Misschien moet ik wel eens elke dag wat springtouwen.Fietsen doe ik al elke dag heen en terug naar school. Is dus 2 km per dag, want 1km verder is mijn school Knipoog De vrijdag ga ik naar de fitness voor 1 uurtje. En dan heb ik nog mijn hobby paardrijden. Nu drink ik alleen als ik wegga eens cola anders is het water of fruitsap. Ik snoeper echt niet veel meer. Nu zit ik in mijn stopweek en dan mag ik beginnen met mijn nieuwe pil Yasmin. Nu maar hopen dat ik niet meer verzwaar en dat het nu wel zin heeft om te vermageren aan men billen en heupen