Tennisellebogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Tennisellebogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:12

Wie heeft er tips bij een tenniselleboog?

Ik heb aan beide armen overbelaste pezen rond de elleboog. Mijn rechterarm is erger, daar trekt het al heel de dag door naar mn schouder en soms zelfs naar mn hand.

De dokter zegt: ‘Rustig aan doen en niet doen wat zeer doet’. Dat is dus niet handig, want zonder armen kan je zo weinig.. en eigenlijk heb ik met alles al last.

Het leuke is dat rechts nú nog erger is. Ik probeer dus zoveel mogelijk met links te doen. Gevolg: aan het eind van de dag is links bijna net zo erg als rechts. Dat trekt ’s nachts wel weer heel lichtjes weg maar ik vrees dat ik aan het eind van de week met beide hele armen niks meer kan..

Vooral in de auto en op mn werk heb ik heel veel last. Ik zit haast de hele dag achter de computer. Vind het ook zo wat om thuis te gaan zitten voor zoiets en weet van mezelf dat ik zo moeilijk ‘niks’ kan doen.. In de auto sturen alleen met links en een beetje onderhands zodat ik niet zo een grote draai hoef te maken. Schakelen ook zoveel mogelijk met links.

Is het aan de raden zo’n band om te doen die je ook voor je knie hebt enzo? Een rekband, of hoe heet dat?
Wie heeft er ervaring? Wat is ‘ergonomisch’ handig als je veel achter de computer zit en wie heeft er gewoon nog andere tips..

dierfysio

Re: Tennisellebogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:13

ben je al bij de fysio geweest? dat lijkt me wel een slim plan. zij kunnen je behandelen en ook adviseren in welke brace wel/niet goed is. tapen is vaak een goed optie! succes en beterschap!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:02

Inderdaad de fysio is een goede optie.
Koelen helpt tegen de pijn en braces zijn ook niet latijd de oplossing aangezien het op den duur alleen maar zwakker wordt door het volledig rusten

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:41

Intapen zorgt vaak al voor verlichting, het geeft wat extra steun.
Ik heb zelf hele slechte knieen die ook snel overbelast zijn en dan gaan steken/op slot schieten en noem maar op, als ik ze intape dan scheelt dat in ieder geval een beetje. Lachen
Daarnaast moet ik ook geregeld naar de fysio, dat lijkt me dan voor jou ook zeker aan te raden.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 09:20

Bedankt. Ik zal straks de fysio even bellen. Hbe iig al wat telefoonnummers opgezocht in de buurt.