Wie heeft er tips bij een tenniselleboog?
Ik heb aan beide armen overbelaste pezen rond de elleboog. Mijn rechterarm is erger, daar trekt het al heel de dag door naar mn schouder en soms zelfs naar mn hand.
De dokter zegt: ‘Rustig aan doen en niet doen wat zeer doet’. Dat is dus niet handig, want zonder armen kan je zo weinig.. en eigenlijk heb ik met alles al last.
Het leuke is dat rechts nú nog erger is. Ik probeer dus zoveel mogelijk met links te doen. Gevolg: aan het eind van de dag is links bijna net zo erg als rechts. Dat trekt ’s nachts wel weer heel lichtjes weg maar ik vrees dat ik aan het eind van de week met beide hele armen niks meer kan..
Vooral in de auto en op mn werk heb ik heel veel last. Ik zit haast de hele dag achter de computer. Vind het ook zo wat om thuis te gaan zitten voor zoiets en weet van mezelf dat ik zo moeilijk ‘niks’ kan doen.. In de auto sturen alleen met links en een beetje onderhands zodat ik niet zo een grote draai hoef te maken. Schakelen ook zoveel mogelijk met links.
Is het aan de raden zo’n band om te doen die je ook voor je knie hebt enzo? Een rekband, of hoe heet dat?
Wie heeft er ervaring? Wat is ‘ergonomisch’ handig als je veel achter de computer zit en wie heeft er gewoon nog andere tips..