tandstukje gekregen voor t tandenknarsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

tandstukje gekregen voor t tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:49

Hoi mede bokkers

waren me paar dagen geleden stukken van mijn voortanden afgebroken ( waren al nep, dus minder stevig) door het tandenknarsen. net bij laten maken en heb zo`n gebitje erbij laten maken. Hij kon het ook zien dat ik het erg deed aangezien mijn hoektanden helemaal recht waren ipv spits zoals het hoorde. Wie doet het nog meer en heeft ervaringen die hij wil uitwisselen of tips??
Groetjes

Esmeralda

Re: tandstukje gekregen voor t tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:07

heb ook zo,n gebitje, maar kan het helaas knars ik ze regelmatig kapot!! Best een duur koste plaatje hoor (betaal er nu nog 100 euro voor want hij heeft al een mal ect van me tanden)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 13:09

ik betaal 90,- maar is alleen voor over de voortanden. Doordat die niet meer op elkaar kunnen, beschermt het automatisch ook de rest van de tanden.
binnen 15 min. was het klaar en ziet er wel beetje voor schut uit , als ik hem inheb.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:21

Ja heb ook een bitje, en ik knars ook heel erg, ben bijna 17 maar mn tanden zieneruit als een 30jarige zei de tandarts zo knars ik, smorgens als k dat ding niet in heb heb ik heel erg pijn aan mijn tanden en kaken

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:52

Lynn_Nikita schreef:
ik betaal 90,- maar is alleen voor over de voortanden. Doordat die niet meer op elkaar kunnen, beschermt het automatisch ook de rest van de tanden.
binnen 15 min. was het klaar en ziet er wel beetje voor schut uit , als ik hem inheb.

Dat is wel snel, ik moest er 2 weken op wachten! Ik heb dan wel een heel bitje.

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:55

Ik heb ook een bitje voor 't knarsen, was met 'n kwartiertje klaar.
Normaal had ik 's morgens altijd pijn aan m'n kaken en dat is nu helemaal over Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:07

blijft hij bij julie wel heel?? bij mij is hij met regelmaat kapot geknarst

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:30

ik moet binnekort bij de tandarts komen om er 1 te laten maken, alleen zie ik er nogal tegenop....
ik ben ontzettend claustrofobisch en ben doodsbang dat ik zo'n mal krijg( net als bij een gebit of plaatje) en dat ik het daar hartstikke benauwd van krijg... hoe gaat dat in zn werk???:D

moeten jullie de kosten zelf vergoeden of wordt het oopk vergoed door het ziekenfonds?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:56

Ik wist niet dat zoiets bestond. Ik tandenknars heel veel en ik heb het zelf niet eens door. Ik doe het voornamelijk in mijn slaap, wel krijg ik erg pijnlijke kaken en 'tanden'.
Ik denk dat ik ook maar eens ga vragen om een bitje?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:37

Marchador schreef:
Ik wist niet dat zoiets bestond. Ik tandenknars heel veel en ik heb het zelf niet eens door. Ik doe het voornamelijk in mijn slaap, wel krijg ik erg pijnlijke kaken en 'tanden'.
Ik denk dat ik ook maar eens ga vragen om een bitje?

Zou ik zeker doen.
Ik werk bij een tandarts en er zijn erg veel mensen met dit probleem. Inderdaad zoals je zegt in de slaap en 's ochtends pijnlijke kaken en tanden.
Je tandarts zal je zeker wel advies kunnen geven.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:30

toevallig ben ik vorige week ook heengeweest omdat ik er last van had. Mijn tandarts zou ook even een begroting maken van wat zo'n plaatje zou kosten. 420 Euro Bloos! maar liefst!!!! Weet niet of dat vergoed wordt als je een volledige tandartsenverzekering hebt. Ik wacht geloof ik nog maar even. Best prijzig.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:35

Ja ze zijn ontzettend prijzig die plaatjes. Ik betaalde er ook rond de 400 euro voor en kreeg niet alles terug. Aanhet plaatje zelf heb ik niet zoveel omdat ik het presteer om hem s'nachts uit te krijgen. Ik doe hem nu alleen in als ik merk dat ik weer tot mn zenuw heb geknarst en dan maar hopen dat ik hem een nacht inhoud, blijf zoeken naar dat ding.

Ik zag laatst bij de DA dat ze daar ook knarsplaatjes verkochten. Ik geloof dat deze maar 45 euro zijn. Wie weet of dat wat is?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:57

Mijn vriend knarst ook, en maakt er zoveel geluid bij dat ik er wel eens wakker van lig...
Misschien is zo'n bitje ook wel een idee voor hem, lijkt me ook een stuk beter voor zijn tanden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:06

smit_ilse schreef:
Ik zag laatst bij de DA dat ze daar ook knarsplaatjes verkochten. Ik geloof dat deze maar 45 euro zijn. Wie weet of dat wat is?

Zou ik niet doen. Die van tandarts is precies op maat van je gebit/kaak gemaakt, goed passen zal die van de DA nooit kunnen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:19

@roossie22 je krijgt een mal in je mond met daarin pasta daar moet je in happen,gewwon door je neus blijven ademen dan is er niks aan de hand!Bitje wordt in Nederland niet vergoed voor zover ik weet maar ik heb mazzel in Duitsland wordt hij helemaal vergoed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:06

ik betaalde 90 of 95 euro, voor stukje wat op de voortanden gaat. Duurde 15 min ongeveer. Moest in plastic ding happen, even laten zitten, loshalen en weer terugzetten en laten harden. erna werden randjes afgehaald en klaar.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:52

gabyfedde:
Ja dat is ook zo dat het op maat gemaakt is. Ik vindt het van mij eigen alleen zonde dat ik hem uit weet te krijgen in mijn slaap. Maar ja ik heb hem al betaald dus heb er hoop ik voorlopig niet nog 1 nodig.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:59

smit_ilse schreef:
gabyfedde:
Ja dat is ook zo dat het op maat gemaakt is. Ik vindt het van mij eigen alleen zonde dat ik hem uit weet te krijgen in mijn slaap. Maar ja ik heb hem al betaald dus heb er hoop ik voorlopig niet nog 1 nodig.

Als je er 1 di eop maat gemaakt is uit weet te krijgen (zit hij misschien niet toch te los???), dan lukt dat je helemaal met 1 die niet op maat gemaakt is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:01

ik heb sinds vanmorgen wel heel erge last van pijnlijke kaken en kiezen??!!! Eerst nooit last van gehad. Heeft iemand dit eerder gehad?
En gabyfedde... je moet ermee teruggaan dan, als je hem zelf uitkrijgt, staat ook in de beschrijving ( bij mij dan). Ik moet een klik horen al sik hem indoe, als dat niet gebeurd moet ik gelijk teruggaan. Is nl gevaarlijk als je in slaap uitkrijgt, want kan je er ook in stikken.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:13

lynn_nikita: Gabyfedde doet hem niet uit maar dat ben ik. Ik had het voorheen al met mijn beugel en nu met mijn plaatje. Het is helemaal op maat gemaakt en past ook goed. Ze hebben er meerdere keren naar gekeken maar blijf het presteren om dat plaatje uit te krijgen s'nachts.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 17:14

ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om uit te krijgen in elk geval. Alleen paar uur lang vanmorgen kaakpijn gehad, terwijl ik dat toen ik geen bitje had niet had. Heeft iemand van jullie dit ook gehad?
Is toch bedoeling dat je dan niet meer knarts en geen pijn hebt of wel?