Aan de pil ,wie niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Aan de pil ,wie niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:39

Wie zijn hier nou ook niet aan de pil en waarom wel/niet?(ongesteldheid)
Zelf ben ik niet aan de pil maar verga altijd van de buik/rug pijn als ik het worden moet. Er zijn nadelen van de pil natuurlijk ze zeggen dat je eer nogal dik later van kunt worden en dat er latere gevolgen zijn.

snoeske

Re: Aan de pil ,wie niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:41

Bij mij helpt het niks tegen de pijnen als ik het word hoor! Ik heb het voor om niet zwanger te worden. Maar het is wel prettig om zelf te kunnen bepalen wanneer je het word!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:45

Ik ben nu wel aan de pil, en het aankomen heeft te maken met hoe zwaar je pil is. Ik heb een hele lichte pil met weinig hormonen. Deze heeft weinig bijwerkingen gelukkig Lachen

wordt altijd heel ziek als ik ongesteld ben...echt beroerd en kan dan bijna niet meer naar school....

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:49

Heb al een tijdje een zwaardere pil maar heb nergens last van, ook niet dat ik in een keer zwaarder ben gaan wegen ofso.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:52

Of je er meer van gaat wegen hangt van de persoon af.
Ik had ook flinke klachten bij mijn ongesteldheid en door de pil te slikken was ik daar vrijwel vanaf. Maar bij iedereen werkt de pil anders, bij sommigen worden klachten alleen maar erger.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:54

ik ben dus niet meer aan de pil
ben heel lang wel aan de pil geweest en was gestopt omdat ik eingelijk al een jaar geen vriend meer had en ik daar ook geen tijd voor had.
nu heb ik het weer ge probeerd maar heb ok andere medicijnen gehad die niet echt goed waren voor mijn maag dus kan ik ook niet meer over de pil helaas Huilen .

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:56

Ik ben wel nog maar 15 maar ken genoeg mensen rond mijn leeftijd die al aan de pil zijn. Ikzelf niet.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:56

Ik gebruik de pil ook al 2 jaar niet meer en ben ook niet meer van plan om deze te gaan gebruiken. Ik heb een onregematige eisprong. De pil wordt je eisprong ontregeld en dat wil ik dus niet meer. Buiten dat feit is het hormonen in je lijf en ook dat weiger ik zo veel mogelijk.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:57

Ik heb veel problemen gehad met de pil. Oa. Libidoverlaging en zwaarder worden. Ik slikte eerst Lovette waardoor ik nog steeds pijnen had en ben Yasmin gaan slikken, toen werd ik heel zwaar en ging mijn libido ernstig omlaag (wat nu nog niet helemaal voorbij is). Nu slik ik weer Lovette en het duurd mij erg lang voordat alles weer op het "normale" ritme is. Vind zelf dat ik nog steeds te zwaar ben en mijn vriendje vind het ook allemaal niet zo leuk als je begrijpt wat ik bedoel.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:59

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:36

Voordat ik aan de pil ging, was ik 2 dagen doodziek van mijn menstruatie. Buikpijn, rugpijn en constant overgeven, zoveel pijn had ik. Na die 2 dagen was ik mijn hele menstruatie, die een week duurde, niet lekker en naar. Heb toen speciale medicijnen van de HA gehad, die hielpen wel Ja

Toen ik aan de pil ging werd m'n menstuatie veel minder heftig en had ik dus maar 1 tot 2 dagen pijn, en dat was door te komen met paracetamol. Nu ik ben gestopt met de pil is dat nog steeds het geval, en slik ik bij menstruatiepijn gewoon Alève, helpt ook erg goed!

Persoonlijk zou ik niet alleen alleen aan de pil gaan om menstruatiepijn tegen te gaan. Je kunt bij de huisarts best even navragen wat het beste is Ja

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:49

Ik ben gestopt met de pil!

heb van mn 16 tot 24 diane 35 geslikt, en vorigjaar ene hele tijd zooo moe geweest, terugva v pfeiffer/chronische pfeiffer werd er toen gedacht
ben nu een maand pil-loos en ik ben superdruk met werk, en toch stuiter ik na het werk nog vrolijk rond Nagelbijten / Gniffelen
zelfs 's nachts lig ik soms helemal vrolijk&klaarwakker in bed Nagelbijten / Gniffelen

benieuwd hoe dat is als ik nog langer gestopt ben haha! ben nu weer echt gewoon mezelf, was vroeger altijd errug druk&altijd bezig en vrolijk en overal energie voor, dat heb ik nu weer

het irritante is wel dat ik eerst altijd 4 strips doorslikte dus zelden ongesteld was, nu ben ik na mn stopweek alweeeer een beetje ongesteld voor de 2e keer, naja zal wel komen omdat mn lichaam moet wennen aan het niet slikken van de pil

maar echt, al die mensen die roepen stop toch met de pil, al die hormonen in je lijf is niet goed voor je, ik verklaarde ze voor gek want ik voelde me prima met pil niet depri of wat dan ook, alleen best moe maarja dat kon dus ook ivm pfeiffer nog zijn

nu voel ik me bijna met de dag fitter worden, en voor mij echt geen hormonen meer de komende tijd!
tot ik het iedere maand ongesteld zijn beu ben, dan ga ik weer aan de pil denk ik Knipoog
en dan eens goed nagaan hoe anders ik me voel en of het dat wel waard is...want menn wat voel ik me goed Hyper!

ben nu zegmaar zo -> Haha! Go jij! Go jij! Hyper! Party!! Gestoord *LOL* en dat x 10 ofzo Nagelbijten / Gniffelen

en met pil was ik ook wel veel druk&blij&vrolijk vooral met uitgaan, maar ook veel -> Slapen Frusty Lips are sealed Scheve mond Gaaaap Rolleyes Zij zijn groot en ik is klein!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:54

Ik heb implanon.. dus geen pil!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:50

Ik ben ook weer gestopt.
De vorige keer dat ik stopte zat ik meteen onder de puisten. Ik hoop dat dat nu niet gebeurd.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:53

Ik zit inmiddels 6 jaar aan de pil, en ik twijfel nog of ik zal stoppen of niet... het is zo makkelijk dat je je stopweek kunt regelen Lachen
Ik ben nu dus aan het kijken naar een alternatief en bij voorkeur zonder hormonen

@elaine: wat is implanon voor iets?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:58

Ik ben 14 en neem ook de pil. Omdat ik altijd zo onregelmatig menstrueerde. Ik neem de Desorelle20 en ben er erg van verzwaard. Nu moet ik nog men laatste pilletjes slikken van Desorelle20 en ik ga overschakelen naar Yasmin. Hopelijk heb ik daar geen bijwerkingen van. Trouwens van Desorelle20 hield ik mijn water op(vocht). Boos!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:01

Ik ben niet aan de pil, ik menstrueer wel heel onregelmatig. Ik moet zeggen dat ik het ook niet erg goed bijhoud. De ene keer heb ik niet of nauwelijks last van buik- en rugpijn, de andere keer heb ik ontzettend veel pijn. Geen idee waar het dan vandaan komt, maar meestal is het niet zo dat ik dagen thuis moet blijven, gelukkig. Een vriendin van mij heeft het wel heel erg en zit soms dagen thuis te vergaan van de pijn, ondanks dat ze aan de pil is. Ben heel blij dat ik daar geen last van heb

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:04

Waarom ik niet aan de pil ben..
mhm ik doe niet aan sex voor het huwelijk... (ben christelijk)
en ik heb geen last van mijn ongesteld zijn.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:30

@ Renske: is een spiraaltje dan niet iets voor je? Dan heb je plaatselijke hormonen (alleen bij je baarmoeder), dus ze zitten dan niet in je hele lijf. Bovendien wordt je dan niet meer ongesteld!
En je bent dan toch nog beschermd tegen zwangerschap.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:41

Wauw Renske_ , ik heb echt precies hetzelfde! Heb alleen geen Pfeiffer maar ben eerder lamlendig. Misschien moet ik ook maar stoppen. Ben ook heel wat kilo's aangekomen wat dus echt suckt!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:48

de pil is niet het enige remedie, ik draag zelf de Nuvaring, zoek daar maar eens wat van op. Erg handig, veel minder hormonen waardoor je minder dik wordt en minder stemmingswisselingen hebt.
Succes met je keuze!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:57

spiraaltje laten zetten trekt me niet echt eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen maar heb er idd wel over nagedacht Lachen
maris89, ik ben niets aangekomen, maar werd idd ook lamlendig maar ook letterlijk moe, kon gerust 16 uur aan 1 stuk slapen Bloos!
en dat niet 1x nee gewoon iedere dag weer!
en nu, nu ben ik gwoon aktief, helemala hyper en druk en alles
was met pil ook wel happy en alles hoor, maar gewoon zooo moe, ook nie echt stemmingswisselingen, alleen niet zo ernstig blij&vrolijk als ik nu ben haha
en 8 jaar de pil is ook wel lang, tijdje stoppen kan nooit kwaad, en naja ben nu alleen maar blij dat ik gestopt ben!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:36

Renske_ schreef:
spiraaltje laten zetten trekt me niet echt eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen maar heb er idd wel over nagedacht Lachen

Ik denk er idd ook nog steeds over na Haha! Brrr, lijkt me echt eng als ze dat ding zetten. Maar goed, het blijft dan wel een paar jaar zitten.
en dan moet ie er ook weer uit Nagelbijten / Gniffelen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:52

ik zit er al een tijdje aan te denken om mijn implanon er weer uit te laten halen. en maar weer aan de pil te gaan. ik blijf maar ongesteld door dat ding. maarja de pil is ook niks. en een spiraaltje durf ik niet.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 01:03

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil, nadat ik 5 jaar lang had geslikt.
Ik ben 7 jaar geleden de pil gaan slikken omdat ik heel onregelmatig menstrueerde, de ene keer duurde het bijna 7 weken, de andere keer nog geen 3 weken, en ik had heel veel last van mijn menstruatie (krampen) die 8 a 9 dagen duurde (en dat al 4 jaar lang toen).
Na een paar jaar kreeg ik last van tussentijdse bloeding, buikkrampen, en heel erge stemmingswisselingen (die heb ik al wel vanaf het begin van de pil gehad, maar werden steeds erger).
Eerst nog een maand of 4 een zwaardere pil geslikt, bloedingen tussendoor waren weg, maar ik voelde me totaal geen Inge meer, was een emotioneel wrak.
Toen was ik het beu en ben ik gestopt.
Na een paar maanden werd mijn menstruatie toch weer redelijk normaal (eens in de 4 a 5 weken), en duurt nu 5 dagen.
De eerste 2 dagen heb ik nog wel veel last van krampen en slik ik pillen daarvoor.
En ik voel mezelf weer helemaal Inge, ben niet meer zo'n emotioneel wrak als toen.
Hoe ik dat moet gaan doen als ik een vriend heb weet ik nog niet, het liefst slik ik die pil nooit meer.