Ik heb al sinds enige tijd ongelooflijk pijnlijke steken in mijn zij. Rechts ter hoogte van de lever, gal. Een vorige echo leverde niks op. Nu moet ik morgen in de hoop dat ze iets vinden. Ondertussen zit ik thuis te wenen en te roepen als ik zo'n aanval krijgt. En huisarts weet zich geen raad. Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt, of daar iets van af kent? Ik ben enerzijds bang voor wat ze zouden vinden op de CT-scan, wat anderzijds als ze niets vinden. Ik kan niet meer functioneren tussen alle aanvallen in. Help help help, ik word er radeloos van.
Niemand die ooit zoiets heeft meegemaakt of verpleegkundige is en er iets van af weet. Ik ben gisteren CT-scan laten maken en mag vandaag om uitslag, k ben benieuwd.
Steken in je zij kunnen ook komen omdat je niet goed ademt. Als ik het zo hoor loop je je vreselijk druk te maken...probeer te ontspannen en diep adem te halen. Ga er desnoods bij liggen.
Werkt een pijnstiller? Mag je die nemen van de arts?
Op galstenen werd eerder gezocht via echo, deze bleek negatief. Nu zei dokter laatst dat dat geen 100% uitsluitsel is dat er geen zijn. Vandaag mag ik uitslag van CT halen. K ben benieuwd. Het krijgen van deze steken is nu al 2 jaar aan de gang, vroeger éénmalig en toen was het maanden weg, nu zo'n 2 keer per dag. Ondertussen krijg ik geen hap mijn door mijn keel (totaal geen honger), ben ik te slap om op mijn benen te staan en heb ik ook nog eens constant jeuk en bibberen. Ik pak nu pijnstillers en buscopan (tegen krampen) maar nog krijg ik niet alle krampen onder controle. Tijdens zo'n aanval zit ik te roepen en te wenen en na een paar uur kan ik mij niet meer inbeelden dat ik zoveel pijn heb gehad. Heel raar
Ik heb wel eens gehoord dat het ook kan komen als je niet voldoende drinkt. Ik weet natuurlijk niet of dit het geval is, maar je zou het eens kunnen proberen. Verder succes en ik hoop dat het je wat opleverd
Ik drink liters en liters water, tot vervelens toe van mijn omgeving. Heb precies altijd dorst (al heel mijn leven al) Grappig dat je over bevallen begint, heb nog geen kids maar de pijnaanvallen doen mij wel een beetje aan wenen denken, heel plots, heel hevig en tussendoor alleen wat druk.
Klinkt heel erg als galstenen, en daar heb ik ervaring mee. Als de aanvallen steeds frequenter worden, denk ik zomaar dat je daar last van hebt. Op de echo van mijn gal was geen steen te bekennen. Was een groot zwart gat. Hij bleek zo vol te zitten dat de echo het niet kon zien.
Ik hoop dat je senl uitsluitsel hebt...ik weet uit ervaring dat je erg veel last van kunt hebben. Bij mij is uiteindelijk op hele jonge leeftijd de galblaas verwijdert. Volgens mij was ik een van de jongste in Nederland.
Hebben ze je leverwaardes al gecontroleerd? Zijn die in orde?
Ik had wel steken vanuit mijn rug/zij naar mijn borst zeg maar, dat is dat mijn wervels niet goed zitten, naar een manueeltherapuit geweest en die maakt het helemaal los en nu heb ik geen last meer, maar lijkt mij dat jij iets anders hebt ?