Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik begrijp niet echt heel goed uit je verhaal wat je nu bedoelt. Als ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, heeft je zusje waarschijnlijk een abces (ontsteking) in haar hersenen, een holte gevuld met ontstekingsvocht. Maar dat is volgens mij duidelijk te zien op CT of MRI. Dus dat hadden ze dan denk ik wel eerder gezien. Door zo'n abces in je hersenen kunnen epileptische aanvallen ontstaan. En zoals jij het beschrijft heeft zij deze.
Hersenontsteking zelf zal ze waarschijnlijk niet hebben, want dan is ze heel ziek en ligt ze in het ziekenhuis op de IC. Dat ligt ze toch niet?
Abces is inderdaad te opereren, als het goed te bereiken is. Het kan inderdaad zijn dat weefsel eromheen wat beschadigd, dus kijken ze altijd eerst goed waar de ontsteking dan zit.
Cassidy schreef:Lijkt me vreselijk schrikken, maar ergens toch wel slordig dat ze er nu na 5 jaar pas achter komen wat de oorzaak is van die epileptische aanvallen. Iig hoop ik dat de artsen wat voor je zusje kunnen doen. Sterkte ermee!
Charmotte schreef:Cassidy schreef:Lijkt me vreselijk schrikken, maar ergens toch wel slordig dat ze er nu na 5 jaar pas achter komen wat de oorzaak is van die epileptische aanvallen. Iig hoop ik dat de artsen wat voor je zusje kunnen doen. Sterkte ermee!
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Ze hebben laats nog een '???' (<-- weer zo'n lastig woord) genomen, daarbij hebben ze iets uit haar hoofd gehaald en onderzocht maar daar kwam niks uit. Misschien zijn ze er nu nog niet achtergekomen via dat in haar hoofd, maar door de vorm van haar aanvallen zeg maar. Het is zo ingewikkeld allemaal ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik krijg zoveel ingewikkelde dingen te horen in 1x, ik moet het echt nog eens vragen wil ik het begrijpen.
Bedankt