Ontsteking in de hersenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charmotte

Ontsteking in de hersenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 12:31

Op haar 9e kreeg m'n zusje haar eerste aanval; shaken en schuim uit h'r mond. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, alle medicijnen gehad, en nu, ze wordt volgende week 14, krijgt ze 20 pillen per dag, en nog steeds zijn er aanvallen. Er zijn tijden dat het super gaat, en tijden dat het helemaal fout gaat. Ze ligt nu alweer een paar weken in het ziekenhuis en moet er ook nog een hele tijd blijven. Haar linkerbeen blijft maar trillen.
Nu zijn ze er misschien achter wat het is; een hersenontsteking.
Ze hebben nu een nieuw medicijn, en als dat aanslaat is het dus een hersenontsteking. Waarschijnelijk moet er dan tóch geopereerd worden, wat ze eigenlijk niet willen aangezien de plek precies op haar taalcentrum zit, en ze de kans loopt dan niet meer te kunnen praten, of verlamd te raken oid.
Eergister voelde een arts aan haar achterhoofd en hij schrok zich rot, haar vel zit wat los op haar hoofd en hij dacht dat er vocht in zat.
Ik en m'n moeder hebben dat ook, dat als je 2 duimen zeg maar iets onder je schedel zet en dan met je wijsvingers van boven naar beneden (naar je duimen) duwt, dat je wat vel kan pakken (hebben jullie dit ook)?
Heeft iemand misschien ervaring/iemand in zijn/haar omgeving die zoiets heeft (gehad)? Het is net zoiets als een nierziekte die tast je nieren aan en dit dus je hersenen (als ik het goed heb begrepen het zijn altijd van die ingewikkelde dingen)

_Myrthe

Re: Ontsteking in de hersenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:59

ik heb er geen ervaring mee, maar veel sterkte ermee! Vriendjes zijn?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:04

dankjewel Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:00

Heb er zelf geen ervaring mee.
Ik hoop voor je zusje en voor jullie dat ze eindelijk eens iets vinden. Zo in het ongewisse blijve lijkt mij vreselijk.

Heel veel sterkte.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:03

wens jou, je zus en de rest van de familie veel sterkte, beterschap en moed toe!
leid je zus een beetje af; leuke dingen vertellen, tijdschriften mee, etc. bandje inspreken met wat je meemaakt? zo blijft ze een beetje "bij". Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:11

Ik begrijp niet echt heel goed uit je verhaal wat je nu bedoelt. Als ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, heeft je zusje waarschijnlijk een abces (ontsteking) in haar hersenen, een holte gevuld met ontstekingsvocht. Maar dat is volgens mij duidelijk te zien op CT of MRI. Dus dat hadden ze dan denk ik wel eerder gezien. Door zo'n abces in je hersenen kunnen epileptische aanvallen ontstaan. En zoals jij het beschrijft heeft zij deze.
Hersenontsteking zelf zal ze waarschijnlijk niet hebben, want dan is ze heel ziek en ligt ze in het ziekenhuis op de IC. Dat ligt ze toch niet?
Abces is inderdaad te opereren, als het goed te bereiken is. Het kan inderdaad zijn dat weefsel eromheen wat beschadigd, dus kijken ze altijd eerst goed waar de ontsteking dan zit.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is. Veel sterkte in ieder geval voor jou, je zusje en je ouders.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:51

succes en beterschap ermee. hoop dat ze snel weten wat het is en dat ze geholpen kan worden eraan en dat ze snel beter word

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:22

spokie79 schreef:
Citaat:
Ik begrijp niet echt heel goed uit je verhaal wat je nu bedoelt. Als ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, heeft je zusje waarschijnlijk een abces (ontsteking) in haar hersenen, een holte gevuld met ontstekingsvocht. Maar dat is volgens mij duidelijk te zien op CT of MRI. Dus dat hadden ze dan denk ik wel eerder gezien. Door zo'n abces in je hersenen kunnen epileptische aanvallen ontstaan. En zoals jij het beschrijft heeft zij deze.
Hersenontsteking zelf zal ze waarschijnlijk niet hebben, want dan is ze heel ziek en ligt ze in het ziekenhuis op de IC. Dat ligt ze toch niet?
Abces is inderdaad te opereren, als het goed te bereiken is. Het kan inderdaad zijn dat weefsel eromheen wat beschadigd, dus kijken ze altijd eerst goed waar de ontsteking dan zit.

Ik vatte het ook al niet. Bij een encefalitis ben je echt strontziek met koorts. Dat is toch niet het geval? Jij hebt het over iets heel lokaals. Wat bedoel je precies? Veel sterkte in elk geval!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 22:44

Bedankt allemaal Lachen
Ik weet het zelf niet precies goed, ze heeft in ieder geval een plek in haar hersenen wat dus idd die epileptische aanvallen veroorzaakt. Nu zijn ze er dus geloof ik achter dat dat gene in haar hoofd, die plek, een ontsteking is, als dat kan iig.. Ik zal het nog eens navragen, m'n moeder is nu weer in het ziekenhuis ze is vanmiddag weer gebeld dat het helemaal niet goed ging (m'n ouders wisselen elkaar af), gisteravond laat ook al

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:50

Lijkt me vreselijk schrikken, maar ergens toch wel slordig dat ze er nu na 5 jaar pas achter komen wat de oorzaak is van die epileptische aanvallen. Iig hoop ik dat de artsen wat voor je zusje kunnen doen. Sterkte ermee!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:53

sterkte en beterschap met je zusje...

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 23:05

Cassidy schreef:
Lijkt me vreselijk schrikken, maar ergens toch wel slordig dat ze er nu na 5 jaar pas achter komen wat de oorzaak is van die epileptische aanvallen. Iig hoop ik dat de artsen wat voor je zusje kunnen doen. Sterkte ermee!

Ja dat snap ik ook niet helemaal. Ze hebben laats nog een '???' (<-- weer zo'n lastig woord) genomen, daarbij hebben ze iets uit haar hoofd gehaald en onderzocht maar daar kwam niks uit. Misschien zijn ze er nu nog niet achtergekomen via dat in haar hoofd, maar door de vorm van haar aanvallen zeg maar. Het is zo ingewikkeld allemaal ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik krijg zoveel ingewikkelde dingen te horen in 1x, ik moet het echt nog eens vragen wil ik het begrijpen.

Bedankt Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 06:24

Heeft ze geen abces in haar hoofd?
Als dat ingekapseld is hoeft ze er niet ziek van te worden, maar kan het wel aanvallen veroorzaken.

En bedoel je dat ze een punctie gedaan hebben?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:36

Wat het ook is, het is in elk geval heel vervelend allemaal. Hopen dat ze snel geneest en dat ze er niks aan overhoudt.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:24

Ik heb wel een hersentumor gehad, wat ook zulke symptomen kan hebben, maar er zal wel een scan gemaakt zijn he ?
Iig veel sterkte!!Een hersenoperatie is geen pretje!

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:27

Charmotte schreef:
Cassidy schreef:

Ja dat snap ik ook niet helemaal. Ze hebben laats nog een '???' (<-- weer zo'n lastig woord) genomen, daarbij hebben ze iets uit haar hoofd gehaald en onderzocht maar daar kwam niks uit. Misschien zijn ze er nu nog niet achtergekomen via dat in haar hoofd, maar door de vorm van haar aanvallen zeg maar. Het is zo ingewikkeld allemaal ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik krijg zoveel ingewikkelde dingen te horen in 1x, ik moet het echt nog eens vragen wil ik het begrijpen.

Bedankt Lachen

???= Liquor ?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 22:21

Nee dat was het geloof ik niet. Een punctie zoals stennisje zegt zou wel kunnen.
Ze hebben idd al scans genomen enz