verstandskies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:43

deed het bij jullie ook zo pijn toen die kiezen door kwamen?
bij mij komt rechtsonder de kies door.. je ziet al een stukje kies.. met een gat in mijn tandvlees *auw*
nu ga ik binnenkort de tandarts bellen (moet even de moed verzamelen hihi)
want ik weet dat die kies eruit moet Verdrietig
en ik zie er als een berg tegenop
hoe ging dit bij jullie?

PPPeet

Re: verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:01

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:33

ze hoeven er niet altijd uit.
ik heb ze alle 4 nog, deed wel zeer met doorkomen, maar een tip van de tandarts was, redelijk hard met de tandenborstel erover gaan, zo kunnen ze makkelijker doorkomen Knipoog

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:47

Bij mij deden ze geen zeer toen ze doorkwamen.
Maar ik heb ze ook alle 4 nog. Ze hoeven de idd niet altijd uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:52

Vaak worden ze er ook bij voorbaat al uitgehaald. Omdat ze er toch al regelmatig uit moeten, ze er alle vier maar vast uithalen voor er überhaupt problemen zijn, dat idee.

Ik heb nu 1 hele + 2 halve verstandskiezen, maar ik heb er geen last van (gehad).

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:56

chickey schreef:

Welke chirurg heeft het bij jou gedaan?
Bij mij zijn ook alle 4 de verstandskiezen onder narcose weggehaald (in ziekenhuis in Arnhem). Ik was onder narcose omdat ik tegelijk ook nog op 2 andere plaatsen in mijn mond werd geopereerd. Dus ik had gewoon 6 wonden, verspreid over mn hele mond.(dan voel je je pas een hamster)

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 00:07

Orrie_VBW schreef:
ze hoeven er niet altijd uit.
ik heb ze alle 4 nog, deed wel zeer met doorkomen, maar een tip van de tandarts was, redelijk hard met de tandenborstel erover gaan, zo kunnen ze makkelijker doorkomen Knipoog

hihi ik laat ze wel gewoon doorkomen Knipoog
maar helaas moet de mijne eruit.. had 2 maanden geleden nog een foto laten maken
en hij groeit scheef, omdat ik er eigenlijk geen ruimte voor heb Sigaar
maar ja ik zie het wel, voorlopig houd ik het zo Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:15

Die van mij moet er ook uit, die is nu bijna door. Het doorkomen doet geen pijn bij mij, bij de vorige ook niet. Ik zie alleen gigantisch op tegen het trekken (alweer) want ik ben doodsbang voor naalden.. Ik ben gelukkig pas in januari aan de beurt omdat hij nog iet goed door is.

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:10

Ik heb 3 verstandskiezen, die zijn zonder enig probleem doorgekomen en passen dan ook prima in mijn mond.
Maarrr, nummertje 4 komt er nu aan, en die gaat nou net moelijk doen, toen hij door kwam deed het al behoorlijk zeer en daarbij drukte de kies mijn tandvlees omhoog waardoor ik bij elke hap op mijn tandvlees beet.
Maar daar was nog wel mee te leven, maar toen ging hij ook nog ontsteken.....
De tandarts heeft me een verwijsbrief meegegeven voor de kaakchirurg want hij vind dat de kies er uit moet.
Maar ik moest wel wachten tot dat de ontsteking weg was want ze mogen niet trekken als de kies ontstoken is.
Inmiddels zat ik met een dikke wang en ontzettend veel pijn dus ik kreeg een anti-biotica kuurtje, en de ontsteking verdween...
Geen pijn meer, maar ik zou nu nog wel die kies moeten laten trekken... maar ik durf niet....

Ik kan je aanraden je kies heel goed schoon te houden en spoelen met waterstofperoxide, dus niet gewoon listerine maar een beter middel, en nu kan ik niet op die naam komen.... ik heb het zelf ook... het is een bruin flesje en het etiket is oranje, wit en groen.
Als je vraagt naar een goed spoelmiddel bij de drogist en je verteld dat het om je verstandskies gaat dan geven ze dit middel vaak.

Heel veel sterkte.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:43

MonAmieC schreef:
chickey schreef:

Welke chirurg heeft het bij jou gedaan?
Bij mij zijn ook alle 4 de verstandskiezen onder narcose weggehaald (in ziekenhuis in Arnhem). Ik was onder narcose omdat ik tegelijk ook nog op 2 andere plaatsen in mijn mond werd geopereerd. Dus ik had gewoon 6 wonden, verspreid over mn hele mond.(dan voel je je pas een hamster)

Uhhh dokter Bouwman? Nee ik weet het eigenlijk niet meer. Hij had een bril op...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:57

1 was doorgekomen. Toen ze die gingen trekken vernam ik het amper. Het viel me zo ontzettend mee. Ik had de hele week vooraf slecht geslapen en was kapot van spanning. Dus niemand moest bij mij in de buurt komen want dan werdt ik kwaad of begon te huilen. Idioot eigenlijks achteraf gezien.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:33

Bij mij komen ze ook door, heb er in het begin gigantisch pijn aan gehad, nu heb ik er geen last meer van. Er steken nu alleen nog van die puntjes uit, maar ik denk dat als ze verder doorkomen ik weer de hele dag met een bonkend smoelwerk rondloop Clown