Stoppen met roken betekend echt veel aankomen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Stoppen met roken betekend echt veel aankomen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 21:22

Ik wil dus stoppen met roken, maar het enige waar ik het dus voor zou laten is als ik 10 kilo zou aankomen..
wie heeft hier ervaring mee. en hoeveel zijn jullie aangekomen.
Want je stofwisseling word gewoon traag door het stoppen, maar als je oplet wat je eet valt het dan mee??

shadowflower

Re: Stoppen met roken betekend echt veel aankomen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:25

stoppen met roken,veel gaan bewegen en veel water drinken om alle gifstoffen te laten verdwijnen ... dan zal er niks gebeuren.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 21:38

dus veel water drinken is een aanrader, bewegen doe ik sowieso al veel met een kleine van 2 Knipoog

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:40

Het is maar net hoe je ermee omgaat en hoe je lichaam erop reageerd Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:03

Veel mensen komen aan omdat ze de routine van het roken gaan vervangen door iets anders: eten. Dat dus onder controle houden en het komt goed. Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:12

Ik ben nu 4 maanden gestopt en ik heb zo'n 4 jaar gerookt.
Veel aankomen was ook mijn grootste angst.

Ik moest zoiezo op mijn eetgedrag gaan letten en dat heb ik gedaan. ik ben er geen kilo meer van gaan wegen en ik had ook helemaal geen vreetkicken o.i.d gewoon omdat ik er zo bewust mee bezig was.

Het is mij iig heel erg meegevallen!
Succes ermee!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:25

Mocca schreef:
Veel mensen komen aan omdat ze de routine van het roken gaan vervangen door iets anders: eten. Dat dus onder controle houden en het komt goed. Knipoog

Inderdaad. Want mensen die roken zijn gewend om bij verveling te gaan roken, iets in hun handen hebben. Als ze niet kunnen roken, gaan ze meestal eten/snoepen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:19

ja klopt, dus goed op je eetpatroon letten. Je kan dan beter kauwgum oid nemen als je door middel van kauwen afleiding wil hebben. Ja en veel water drinken natuurlijk maar dat is sowieso goed Lachen
Succes ermee!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:20

stoppen met roken,dezelfde dag nog je laten inschrijven bij de sportschool en dan komt t wel goed Knipoog

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:08

Ja inderdaad gewoon heel veel blijven bewegen, maar jij hebt een kindje van 2 ? Daar huppel je ook al de hele tijd achteraan ;D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:08

Valt reuze mee. In een heel donkergrijs verleden heb ik 13 jaar gerookt (hoe ik ooit zo dom kon zijn maar wijsheid komt met de jaren nietwaar?).
Ik had niet eens plannen om te stoppen maar ben van de ene op de andere dag plotseling gestopt en geen gram aangekomen.
Trouwens, volgens mij kun je beter wat aankomen dan blijven roken, dat lijkt me toch een stuk gevaarlijker voor je gezondheid zolang je gewicht binnen de perken blijft tenminste.

Succes ermee, gaat je vast lukken OK dan!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:19

Nou....ik ben dus 4 maanden geleden gestopt met roken.
In het begin ben ik wel een beetje gaan snaaien maar nu doe ik dat al helemaal niet meer. Ik ben verder ook niet aangekomen. Ik ben echter wel gaan biken en dat bevalt tot nu toe erg goed. Ik ben nu zelfs een beetje afgevallen. Haha!
In elk geval succes met het stoppen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:39

Ik was een jaar gestopt en ben geen kilo aangekomen, terwijl ik super veel at.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:41

ja jou reden herken ik. was net een goede week gestopt maar merkte al dat ik meer ging eten en aan ging komen. dus toen maar weer gelijk naar de pomp geraced voor sigaretten Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:34

Ik ben wat extra gaan sporten (2x in de week spinning) en kauwgom gaan eten zodat ik niet steeds zou snoepen. En daarbij veel water drinken. Ben niet aangekomen.!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 18:33

ranna schreef:
Valt reuze mee. In een heel donkergrijs verleden heb ik 13 jaar gerookt (hoe ik ooit zo dom kon zijn maar wijsheid komt met de jaren nietwaar?).
Ik had niet eens plannen om te stoppen maar ben van de ene op de andere dag plotseling gestopt en geen gram aangekomen.
Trouwens, volgens mij kun je beter wat aankomen dan blijven roken, dat lijkt me toch een stuk gevaarlijker voor je gezondheid zolang je gewicht binnen de perken blijft tenminste.

Succes ermee, gaat je vast lukken OK dan!

geloof dat doodsoorzaak nummer 2 overgewicht is Clown
nee maar geloof me na het krijgen van een kind is je buik al niet zo strak meer als dat het was, en ben al behoorlijk aangekomen van het losse vel dat zich opvulde met mijn koekjes, dat ik geen zin heb om boven die 60 kilo te komen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:15

Ik kwam alleen aan omdat mijn andere verslaving eten werd... Inmiddels al wel lang gestopt Haha! En de meeste kilo's zijn dr af.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 01:03

Ja als je het roken maar niet vervangt voor eten dan komt het wel goed...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:01

Ieder pondje komt door het mondje Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:13

Inderdaad Margreet. Mijn vriend is twee maanden geleden gestopt met roken. Hij niet aangekomen daardoor. Hij drinkt veel water en sport eens per week.

Succes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:16

Ik kom eerlijk gezegd nog liever aan, dan door te gaan met roken. Liever wat dikker en minder kans op longkanker

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:17

Overgewicht brengt ook gezondheidsrisico's met zich mee. Beter allebei niet Knipoog Roken én overgewicht is natuurlijk helemaal niet goed voor je.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:20

Margreet schreef:
Overgewicht brengt ook gezondheidsrisico's met zich mee. Beter allebei niet Knipoog Roken én overgewicht is natuurlijk helemaal niet goed voor je.

Maar overgewicht kan je nog kwijtraken Knipoog En denk dat max tien kilo bij je niet zo hard gaan schaden als de gevolgen van roken.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:53

Ben nu 2 jaar geleden 4 maanden gestopt met roken. Ik was binnen die 4 maanden van kledingmaat 36/38 naar maat 44 geschoten... Bloos Is natuurlijk niet wat je wil horen, maar zoals al gezegd, elk pondje gaat door t mondje in dit geval.

Als je stopt met roken wordt je smaak beter, je reuk wordt beter en idd de geestelijke trek in een sigaret wordt dan bevredigd door iets te snoepen. Dus let heel goed op je eetpatroon, kauw zoethout, eet wortels als je trek in een peuk krijgt, etc. Je nicotine-verslaving ben je met 24 tot 48 uur kwijt, het is de geestelijke verslaving die je iedere keer naar een peuk doet grijpen.

Vraag je zelf bij elke peuk af (en later bij elk snoepje oid wat je neemt ipv een peuk) waarom? Je wordt er niet rustiger van, je problemen worden er niet minder van, je gaat je er niet beter door voelen, etc.

2 November is de actiedag 24 uur niet roken en ik heb mezelf opgegeven. Mijn vriend rookt niet en niets is smeriger dan als niet-roker en roker te zoenen (weet ik uit ervaring toen ik zelf niet rookte...), dus ik wil heel graag stoppen. Om meerdere redenen verder, maar dat doet er nu niet toe.

Heel veel succes!