vannacht tand afgebroken door tandenknarsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

vannacht tand afgebroken door tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 09:34

Hoi,
Ik heb vaker van moeder en vriendjes gehoord dat ik doe tandenknarsen. vannacht schrok ik ineens wakker van geknak in mnmond, bleek dat ik mn voortan dhad afgebroken. Kreeg nog half mee onder t wakker worden dat ik steeds met mijn tanden aan het schuiven was. Wie heeft dit ook al eens gehad>
Ik heb nu ook nog probleem met verzekering, veel rekeningen gehad deze maand, helemaal blute n kreeg ik nu een brief dat ik in juni een rekening gemist heb en dat ik deze moest betalen anders was ik niet gedekt. Als ik nu goe dbegrijp mag mij nu dus niks gebeuren?? anders eissen ze geld van mij terug? of hoe zit dat nu? heeft iemand mss verstand van ziektekoste verzekeringen. ik ben geen wanbetaler of zo, verder is elke maand netjes betaald. Waarschijnlijk acceptgiro weggeraakt ern niet in gaten gehad.
Wil nu die tand graag laten maken, een gebidje laten aanmeten voor t knarsen en moest al een zenuw behandeling die ik steeds uitstel omdat ik er heel bang voor ben nu. Nu moet ik voor 3 dingen naar tandarts en kan volgende maand pas, met nieuw loon die achterstallige rekneing betalen. wat moet ik nu doen????

benangelique

Re: vannacht tand afgebroken door tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:37

contact opnemen met de verzekering, de situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
meestal zijn ze niet zo heel moeilijk, ze dreigen wel, maar mogen niet na 1 (wan)betaling mensen uit de verzekering zetten.
Succes!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:38

Ik kwam er achter (te laat) dat ik voor zulk soort dingen helemaal niet verzekend was ... Naja, tot 225 euro en niet verder.
Je moet een speciale 'tandarts verzekering' afsluiten bij het betreffende ziekenfonds.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:38

Ik heb allebei mijn voortanden eens helemaal afbegroken. Meer dan de helft was er van af.
Gelijk de tandarts gebeld en die heeft ze geplakt.
Ik was 6 en viel van een skateboord Nagelbijten / Gniffelen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:43

ik heb het ook, ik tandenknars verschrikkelijk en ben elke ochtend bang dat ik mijn voortanden heb afgebroken. Ik weet dat je er een soort rubberachtig mondstukje voor kunt kopen, dat beschermt de tanden, maar ik hoop ook dat ik mijn tanden er niet uit knars, tis echt verschrikkelijk

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:31

Ik jheb mijn tanden al eerder afgebroken alle 2, verschillende keren zelfs, steeds door kleine ongelukjes zoals vallen met fiets en stijgerend paard en zo, maar nu sliep ik gewoon. Een vriendin van me is tandarts ass. en die zei dat je beter zo`n mondstukje kon laten maken bij tandarts, dan passen ze nl het beste.
ik ga mn moeder zometeen vragen of ze met dat geld kan voorschieten, anders bel ik maandag eens met de verzekering. Ik heb 1 rekening gemist en kan het gewoon nu niet betalen, pas al smijn loon binnes is. Zijn ze eigenlijk ook zelf schuld met hun belachelijke tarieven, 120,- pm aan ziektekosten. Hoop dus echt dat alles vergoed word, zou achterlijk zijn als ik met zo`n maandpremie ook nog eens moest gaan bijbetalen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 10:34

benangelique schreef:
contact opnemen met de verzekering, de situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
meestal zijn ze niet zo heel moeilijk, ze dreigen wel, maar mogen niet na 1 (wan)betaling mensen uit de verzekering zetten.
Succes!

en dat ze me eruit zetten ben ik niet zo bang voor, maar wel dat ze me deze rekening niet vergoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:31

Ik zou met je tandarts het eens hebben over zo'n mond beschermertje.
Een soort beugel dat je tanden snachts beschermt tegen het knarsen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:35

Ik knars ook en om dit soort situaties te voorkomen heb ik mijn tandarts ook om een knarsbitje gevraagd. Het is een doorzichtig plaatje om je boventanden heen wat je vastklikt met 2 haakjes om 2 kiezen. Het is een hele mond vol en ik moest er wel aan wennen in het begin. Slikken was ook lastiger en praten klinkt nog steeds voor geen meter. Maar ik ben er superblij mee, na een maand zitten er nu al dikke groeven in van het knarsen en dat heb ik mijn tanden dus bespaard. Ik moet alleen de rekening nog declareren, hoop dat alles vergoed wordt... Bij elkaar toch zo'n 200 euro, maar daar zit ook de controleafspraak bij in.

Hoop dat het goed komt met je verzekering, ik zou ook gewoon bellen en uitleggen. En zeker naar de tandarts gaan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:41

Ik knars of druk mijn kaken snachts stijf op elkaar.
Het is echt een nachtmerrie als je wakker word met een halve tand lijkt mij.
Ik zou gewoon even de verzekering opbellen..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:47

hmm... hoe hard knars jij dan welniet, als je tand helemaal afbreekt Bloos!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:31

Toen mijn tand gebroken was heeft de tandarts hem gelijmt (tot 3 keer toe, met een of andere nieuwe techniek had hij het de laatste keer gelijmt en hij zit al jaren vast) maar ik was gewoon verzekerd hiervoor, en heb geen basisverzekering.
Ik denk dat je het verhaal even uit moet leggen aan je verzekering, dan kom je er vast wel uit Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:34

Mijn mams heeft inderdaad ook zo'n gebitje in tegen het knarsen. Die knarst ook gigantisch.
Ik heb ook mijn tanden afgebroken toen ik 12 was, was gevallen met de fiets. Bij mij konden ze niet meer aangeplakt worden, loop al zeven jaar met "aanplakseltjes" in de kleur van m'n tanden.
Succes ermee!

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:40

Oeioei, dat is oliebol. Boos! Hoop dat het vergoed word!
Ik tandenknars ook, zeggen ze. Volgende keer als ik naar de tandarts ga zal ik wel even vragen wat ik dr aan kan doen.
Misschien zo'n bitje dan, als het vergoed word. Lachen

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:43

oei dat is minder..

ik knars ook in me slaap.. ik ben 2 weken terug bij de tandarts geweest en ik moet ook een gebitje laten aanmeten.. ben benieuwd..

heel veel suc6!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 13:05

heb al ander topic gemaakt over het stukje, kosten zijn 90,- gaat alleen over mijn voortanden ipn zo`n heel gebitje. Vanavond uitproberen. tandarts kon goed zien dat ik het deed, mijn hoektanden zijn recht afgesleten ipv spits.
Oorzaak, waarschijnlijk stress. ja stress genoeg ja, al mn hele leven, tandenknarsen doe ik ook al hele leven. Ik slaap ook heel onrustig, praat in mijn slaap, slaapwandel tandenknars en word vaak aan andere kant van het bed wakker ( voeten aan hoofdeind)