Ontstoken kraakbeen (knie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Ontstoken kraakbeen (knie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 21:34

hey,
ja ik had al eens een topic over m'n knie , maar die had een ander onderwerp , en aangezien niet zoveel mensen kijken naar de reacties ervan maak ik een nieuw topic Knipoog.

Gister had ik de uitslag gekregen van m'n scan (linkerknie) en ik heb (een?) ontstoken kraakbeen. De dokter zei via de telefoon alleen dat ik m'n medicijnen moest nemen tot ze op waren , maar geen verdere informatie.

Nu is mijn vraag: wat is het precies? Ik heb al een paar dingen op internet gelezen , maar ik weet niet of het dus juist is Knipoog.
Kan ik ermee blijven sporten?

Groetjes.

Bloemsuiker

Re: Ontstoken kraakbeen (knie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 18:05

niemand?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:24

Hi, volgens je profiel ben je een jonge meid, dus een aandoening als deze is niet echt standaard. Bel de huisarts nog eens voor meer informatie!!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 19:06

M'n moeder wil zonder enige reden niet meer bellen dus daarom vraag ik het hier Nagelbijten / Gniffelen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:45

Dit lijkt mij toch een vrij goede reden om te bellen.
Persoonlijk denk ik dat je beter even rustig aan kunt doen, zodat die ontsteking kan genezen. Weet je wel hoe die ontstaan is? Als het namelijk komt doordat je kraakbeen niet glad is en dus geirriteerd raakt door de knieschijf die erover beweegt is rust nu een absolute must.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 20:33

Ik ben ooit eens gevallen (zegmaar 2 maand geleden , aangezien ik al super veel ben gevallen) en sindsdien heb ik al steeds last. Er zit nu teveel vocht in.
De ene keer doet het veel pijn (na lang stappen) en de andere keer voel ik weer niets.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:24

Citaat:
M'n moeder wil zonder enige reden niet meer bellen dus daarom vraag ik het hier Nagelbijten / Gniffelen

Je kan toch zelf ook de HA bellen.... Knipoog
Ik zou doen wat je kan doen, niks gaan forceren.
Ik heb vroeger ook eens geirriteerd/ onstoken kraakbeen gehad. Dit kwam doordat mijn knieschrijf erover bewoog. Ik mocht wel lopen zolang het lukte, maar heb een poos niet mogen fietsen/ paardrijden etc.
Alleen jij zegt dat het bij jou (mogelijk) door een val komt, want je dan moet doen zou ik niet weten.
Toch maar even HA bellen! Haha!
Succes!

Gr. Sanne

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:16

Is je moeder soms bang dat de telefoon rekening te hoog wordt?
(sorry flauw)

Gewoon bellen naar de HA. Het lijkt me raadzaam om rustig te doen want het is geirriteerd en dat wek je alleen maar op als je blijft bewegen imo.