Ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narcose?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 23:54

hallo,

Heeft hier iemand op bokt wel eens een ontsteking door een ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narcose?

Toen ik klein was ben ik 2x geopereerd (onder plaatselijke verdoving) aan mijn grote teen van mijn linker voet. Ik sprong zowat tegen het plafond van de pijn van die 2 spuiten(per operatie) Huilen . Nu raad je het al. Ik heb weer last van een ingegroeide teen nagel ,alleen nu de grote nagel van mijn rechter voet. Verdrietig
Ik wordt helemaal gek van de pijn en heb al veel dingen geprobeerd ,maar het gaat niet over. Nou wil ik alleen een operatie aan die teen ondergaan als dat kan onder algehele narcose. Is dit mogelijk?

groeten annepaardoes

_Lara_

Re: Ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:56

hoe kun je nou een ingegroeide teenangel krijgen?
Denk toch alleen als je ze niet goed knipt?
Zoja had ik ze na de 1e operatie kort gehouden Knipoog
Maar veel succes!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:59

Een vriendin van mij had ook een ingegroeide teennagel, zie ermee naar de dokter en die zei dat het geopereerd moest worden, ze was niet gelukkig natuurlijk. Komt er toevallig een andere dokter binnen die het wel even fikst, die heeft er een watje tussen geport en dat werkte Lachen .

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 00:01

Te kort geknipt en dan kan de nagel ingroeien. Bij de een heb je sneller de kans dan bij de ander. Maar volgensmij zit het ook een beetje in de familie ,want veel familie leden hebben het al gehad.

Thokkadisje: mijn moeder belt morgen de dokter. Maja het probleem bij mij is dat je er niet aan kunt zitten ,omdat het anders heel zeer doet :p

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 00:03

ohh dat kan dus ook, hm lijkt me erg pijnlijk!
Succes

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:19

Je kan dan toch je angst vertellen aan je arts. Die kan je dan wel doorverwijzen haar het ziekenhuis oid..

Succes ermee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:22

Ik heb het ook gehad doordat er een paard op mijn teen had gestaan en de nagel eraf was gegaan.
De nieuwe groeide niet meer goed, maar steeds in. En dat ging dan weer ontsteken en badjes badedas enz hielp dan niet.

En dat is gewoon weggehaald met verdoving
1x gewoon de nagel
1x keer een stuk met de wortel.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je voor een eigenlijk kleine ingreep narcose krijgt.
Narcose kan meer gevaar en bijwerkingen geven, dan die korte ingreep van een paar minuten.
Dus ik betwijffel of ze dat doen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:25

_Lara_ schreef:
hoe kun je nou een ingegroeide teenangel krijgen?
Denk toch alleen als je ze niet goed knipt?
Zoja had ik ze na de 1e operatie kort gehouden Knipoog
Maar veel succes!

Ik heb het echt al zo vaak gehad. Zelfs aan beide kanten van een teen. En dat komt niet door het knippen. Ik ben al een paar keer geopereerd, en daarbij kunnen ze niet garanderen dat het nooit meer terug komt.
Als ik alleen al mijn teen hard stoot of iemand staat erop of ik knip het ietsje te kort (recht) dan groeit het al weer in. Bij mij komt dat omdat mijn nagels heel hard zijn en er niet "plat" op liggen maar maar heel rond. Zeg maar een beetje als een omgekeerde U (beetje overdreven maar anders kan ik het niet uitleggen).

Aan de topic starter: Ik denk dat je niet veel keus hebt dan gewoon gaan. Ik ben zelf als de dood voor naalden en heb vaak genoeg zolang doorgelopen dat ik geen schoenen meer aan kon en mijn sok elke keer onder zat. Volgens mijn dokter kon het alleen onder plaatselijke verdoving.
Wat ik elke keer doe is mijn mp3 speler opzetten en iets over mijn ogen leggen.

Wat je trouwens wel kan doen, bedenk ik me net, een pedicure bellen en vragen of ze met de beugeltechniek werken. Veel doen dit niet omdat ze niet aan een ontstoken teen willen zitten.
Maar dan plaatsen ze een beugeltje over je nagel heen en daarmee halen ze de zeikant omhoog.
Maar kan me voorstellen dat als ie als veel pijn doet je dit niet wilt. Heb het toen wel gedaan en ging toen door de grond.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:40

Ik zou gewoon dan nog maar een keer doorbijten.
Het is tenslotte maar een kleine ingreep.
Onder algehele narcose gaan is veel gevaarlijker.
En het duurt ook veel langer lijkt mij.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:42

Ik denk dat een algehele narcose een beetje onzin is voor zo'n kleine ingreep, betwijfel zelfs of het kan...

Edit: typefout

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:44

Mijn moeder is pedicure geweest en die heeft al meerdere malen voorkomen dat ik naar het ziekenhuis moest. Ik heb oook van die stomme ronde tenen en dito ronde nagels die telkens ingroeien. Mijn advies is dus om de inderdaad zeeeeer pijnlijke spuit (1 keer gehad en dus nooit weer) in je teen te voorkomen eerst eens een goede pedicure op te zoeken. Die kan je vast helpen en kan je ook leren het te voorkomen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:47

ik ben hier ook 3 keer aan geopereerd, 2 keer was het zeer pijnlijk zat nl een ontsteking aan tot op het bot en omdat ik eigenlijk niet meer geopereerd wilde worden ivm de pijn heb ik toen de chirurg gevraagd of dit met narcose kon, na wat overleggen was dit mogelijk en ik moet zeggen het scheelde enorm, omdat je de pijn op dat moment niet bewust meemaakt, nogwel napijn gehad maar daar was mee te leven en het heeft idd met aanleg te maken, m'n moeder en zusje hebben er ook last van en een watje ertussen heeft dan echt geen zin meer.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:31

Iew, mijn teennagel is nu ook ingegroeid, maar ik wil absoluut niet naar de dokter. De laatste jaren groeien ze snel in (aan beide kanten), meestal lukt het me wel om de nagel er uit te halen (uit het vel), maar nu niet Scheve mond.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:30

Over een operatie onder plaatselijke verdoving kan niemand mij overhalen Knipoog De pijn van die 2 spuiten is gewoon verschrikkelijk!

sjorsie: Mooi om te horen dat het toch wel mogelijk is. Een vriendin van mij vertelde vroeger dat zij het ook onder narcose had gedaan, maar ik wist niet zeker of ze de waarheid sprak Tong uitsteken
In welk ziekenhuis heb jij je laten opereren?

Tjah ik heb dat de nagel aan bijde kanten is ingegroeit en ik heb er al meer als een jaar last van. Misschien al wel meer als 1 1/2 jaar las van. Ik moet er ook elke keer verband om doen anders kan ik niet met schoenen aan lopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:35

Valt er geen ruggeprik te geven in dit geval? Algehele narcose zou ik niet doen, kun je heel veel last van krijgen (niet alleen ziek worden maar ook langere tijd met concentratieproblemen blijven rondlopen)
Kan me voorstellen dat je geen locale verdoving wilt, maar ze kunnen met ruggeprik je hele onderlijf en benen ongevoelig maken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:39

Cassidy: ik ben bang dat ik ook niet over te halen ben voor een ruggenprik. Ik ben echt panisch voor spuiten en een ruggenprik lijkt mij helemaal zeer doen.Maar dan lijkt mij de spuit die ze moeten geven voor algehele narcose minder erg.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:47

Ligt eraan, misschien hoef je niet eens geopereerd te worden. Zou eerst eens langs de pedicure gaan, vaak kunnen deze er iets aan doen, is het al in een verder 'stadium' moet je idd geopereerd worden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:52

Eva_: Ik ben bang dat het al in een veel verder stadium is Tong uitsteken Ik ben bang dat ook mijn spieren in mijn teen zijn aangetast ,omdat ik mijn teen niet meer normaal kan buigen. Als ik mijn teen buig gaat die trillen Tong uitsteken net alsof ik een spastische teen heb Tong uitsteken hahahah

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:06

Sorry hoor maar een ruggenprik vind ik wel heel erg overdreven! Bloos Ik zou gewoon even doorbijten of eerst langs die pedicure gaan!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:28

ik bedoel dit niet negatief,maar ik hoef geen reacties van :even doorbijten. Die spuiten doen vreselijk zeer waardoor je tegen het plafond vliegt. Zeker van mensen die die spuiten niet hebben meegemaakt hoef ik niet deze reactie Knipoog

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:36

ooooeeeii dat is zeer pijnlijk
mijn dochter heeft het ook een paar keer gehad
toen hebben ze de nagel erafgehaald bij de dokter en een keer ingeknipt brrr
ik werd er beroerd van toen ik er naar keek
ik weet niet of ze het onder narcose doen maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om nog eens van die pijnlijke spuiten te krijgen
heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:40

Ik heb ze wel meegemaakt, mag ik dan wel zeggen, ff doorbijten?

Ik heb dan nooit narcose meegemaakt, maar dat lijkt me 100 keer erger dan die paar spuiten.
Lekker kotsmisselijk worden enz.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:58

runningkawa: haha ja hoor Tong uitsteken Ik heb misselijkheid eerst over voor de pijn van 2 vreselijke spuiten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:58

ik lees even mee, mijn teennagels groeien soms ook bijna in...kan ze meestal net op tijd euit trekken.
Vroeger heb ik ook eens een ingegroeide nagel gehad al well 19 jaar geleden ofzo, en die sneden ze los..Kan me niet herinneren dat ik een spuit heb gehad.
Is dat echt zo pijnlijk>en hoe komt dat.Waar spuiten ze dan in, en waarmee?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:00

Mijn dokter zei dat hij er niks aan kon doen!! Dat een operatie overdreven was....Terwijl ik bij allebei mn grote tenen ingegroeide nagels heb! En die doen zeer. Nu heb ik ze heel vreemd afgeknipt, maar heb er geen last van nu.