Flauwvallen door (te) weinig slaap?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Flauwvallen door (te) weinig slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 11:11

Kan dat? Ik ben namelijk gisterenavond weer weggevallen tijdens een feestje. Daarvoor een barbecue gehad en daarvoor dan een wedstrijd gehad. Maar aangezien ik de hele dag gewoon goed gegeten en gedronken had, denk ik eigenlijk niet dat ik me daardoor niet goed voelde. Nu heb ik vrijdag een vriendenavondje gehad waarbij we (nouja, ik en nog iemand) de hele nacht non-stop wakker zijn geweest. Ik had dus op het moment dat ik niet goed werd al meer dan 40 uur niet geslapen en verder heel actief bezig geweest.. en nu vraag ik me dus af of dat een oorzaak geweest kan zijn. Knipoog

Anoniem

Re: Flauwvallen door (te) weinig slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:17

Ik ben van de week ook flauwgevallen door te weinig slaap. Ik had 2 nachten bijna niet geslapen. Ik wilde mn fiets in de schuur zetten en die voelde aan als lood.. Even later werd ik heel draaierig en zag alles in pixels zegmaar. Daarna werd het zwart voor mn ogen en toen ik 'bijkwam' zat ik op de grond. Heel eng zoiets, maar het kan dus wel degelijk volgens mij.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:04

Ik volg dit even.
Kben namelijk flauwgevallen in de trein en ben best wel een tijdje weggeweest, zónder reden. Gewoon goed geslapen, gegeten etc. Kvind het ook allemaal een beetje eng.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:07

Lijkt me wel kunnen. Te weinig slaap kan wel zulke effecten hebben ja.
Ik ben vorige week ook flauwgevallen, maar daar kwam ik pas de volgende dag achter Blond Clown . Was erg raar. Mijn vriendin vertelde dat ze aan mijn arm had staan trekken, maar dat kon ik me dus echt niet herinneren.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:08

Ik denk het wel, want ik heb het zelf ook gehad. Heel vaak 's avonds, dan lag ik op bed (exvriend dr bij) en dan viel ik gewoon ineens weg. Scheve mond

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:40

lizzy2 schreef:
Ik volg dit even.
Kben namelijk flauwgevallen in de trein en ben best wel een tijdje weggeweest, zónder reden. Gewoon goed geslapen, gegeten etc. Kvind het ook allemaal een beetje eng.

Ik heb dat ook 2 weken geleden gehad.
Toen had ik de hele nacht last gehad van muggen en was de week al vermoeiend geweest.
In de trein was het spitsuur, dus ik moest staan.
De raampjes waren niet open.
En waarschijnlijk doordat je constant je evenwicht moet zoeken en er veel te weinig zuurstof was met al die mensen was ik ook flauwgevallen.
Maar het kan er ook aan liggen dat je een tijdje niets gegeten hebt (of te weinig suiker) of te weinig gedronken.
Nouja, goed voor jezelf zorgen in ieder geval Lachen

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:20

Hmm..kan hoor, maar daar durf ik me toch niet over uitspreken; flauwvallen gebeurt door een bloeddrukval. dit krijg je dan op zijn beurt door te weinig suiker... Heb er geregeld ook last van Lachen...

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:29

Ja dat kan zeker!Lijkt me ook de meest logische reden als ik je topic lees.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:14

Ja dat kan !
Als ik jou was zou ik een tandje terug doen .... Ja

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:11

Volgens mij is dit goed mogelijk. Tijdens je slaap verwerkt je hersenen alles wat je die dag hebt meegemaakt, en ik denk dat als je te weinig slaapt, je hersenen op een gegeven moment het lichaam uitschakelt om zichzelf te beschermen.
flauwvallen is een protest van je lijf, je moet er naar luisteren.
Slaap je wel voldoende, maar blijf je flauwvallen, dan moet je echt een afspraak bij de dokter maken.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:28

Oke, bedankt iedereen! Dan weet ik dat ik de volgende keer inderdaad een stapje terug moet doen.

Vanessa, ik ben al een keer naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken ivm duizelingen/flauwvallen, maar voor zover ik weet had ik geen bloedarmoede/ijzertekort.

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:50

Dat kan volgens mij best wel... ikzelf ben namelijk al om zoveel rare redenen flauwgevallen...
- toen de blaren op mijn voeten doorgeprikt werde nterwijl ik nog niet gegeten had. ( en ik kan wel tegen naalden)
- en toen het heel warm weer was.
- toen ik met me vinger tussen een paard en de deur kwam

- en de raarste.... toen ik op vakantie heel nodig moest plassen

dus volgens mij kun je ook best flauwvallen door te weinig slaap

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:29

Volgens mij kan dit wel. Ja Een vriendin van mij is laatst ook flauwgevallen nadat ze erg hard aan het werk was aan een opdracht voor school én die nacht ervoor enorm slecht had geslapen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:30

Ik heb het ook 1x gehad, maar toen had ik 15 dagen 's nachts niet meer geslapen (overdag pitte ik de helft van de tijd Bloos ) dus het kan wel Ja

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:58

Hé interessant topic. Ik heb het ook gehad maar dit in combi met van mn paard afgevallen te zijn.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:07

Ik val ook best vaak flauw!
Laatste keer was in Walibi World toen ik in de rij stond bij de El Condor.. Echt plat op mn face! Scheve mond
Ik vind het eigenlijk ook wel vreemd, want ik voel het wel altijd aankomen..
Ik krijg dan een heel raar gevoel in mn hoofd. En dan opeens word ik wakker..
Hebben jullie dit ook?
Ik heb ook al bloed laten prikken om te kijken of ik bloedarmoede/ijzertekort had.. Maar bleek dat dat gewoon in orde was.