Capsular shift schouder en labrum tear - iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Capsular shift schouder en labrum tear - iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 10:59

Ik ben nu 7 weken geleden geopereerd aan mijn linkerschouder. Mijn schouder ging per dag namelijk meerdere keren geheel (luxatie) of gedeeltelijk (subluxatie) uit de kom.

Er is bij mij een zogeheten capsular shift uitgevoerd, dat wil zeggen dat het kapsel van mijn schoudergewricht los gemaakt is en weer strakker aan elkaar gezet. Nu kan mijn schouder niet meer uit de kom raken.

Verder is gebleken (dat wist ik voor de operatie nog niet) dat het labrum, een rand aan de voorzijde van het schoudergewricht, gedeeltelijk afgescheurd was. Deze is nu dus ook weer vastgezet.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, of mensen die in de medische sector werken, en ervaring hebben met dergelijke ingrepen.

Ik ben nu dus 7 weken geleden geopereerd en het herstel valt me tegen. Nu weet ik dat het een half jaar kan duren voordat het helemaal weer goed is, maar ik vind toch dat het best lang duurt - ik heb nog maar weinig functie in mijn linkerarm, doordat het labrum vastgezet is is ook mijn bicepsspier heel gevoelig, dik en niet goed doorbloed.

Ik kan mn arm niet meer optillen en de pijn blijft.

Wie oh wie kan mij hier meer over vertellen????