De pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

De pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:21

Hoi,

Ik weet niet of het hier juist staat...
Maar ik moet misschien met de pil, ben net 15 (nouja ong. 1 tot 1,5 maand).
Ben nu bijna een jaar ongesteld, en heb er gewoon erg veel last van.. heel erg buikpijn en veel bloedverlies..
Nu zijn we langs de dokter geweest en heb eerst pijnstillers.. als dat niet werkt komt de pil.

Er zijn er hier vast wel mensen die er ervaring mee hebben Schijnheilig, de dokter zegt dat het niet schadelijk is om op "jonge" leeftijd er mee te beginnen en het kan best.. ik vind het alleen wel een beetje eng.. stel je voor dat ze er in de klas achter komen Scheve mond wil dus het liefste ervaringen horen van meiden/vrouwen die er ook al vrij jong mee begonnen zijn..

Groetjes
BellyBel

Chocopasta

Re: De pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:24

Ik lees even mee, zit in precies dezelfde situatie alleen ben ik nog niet naar de dokter geweest Haha!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:26

Ik ben sinds een half jaar ook aan de pil (ik was 17 toen ik aan de pil ging) Ikzelf vind het eerlijk gezegd maar niets, ik ben zelf ook erg chaotisch dus neem hem dan ook soms iets te onregelmatig in. Ik heb nu mijn telefoonwekker die op een vaste tijd gaat.

Verder merk je er niet veel van. Ik heb zelf nooit echt problemen gehad met mijn ongesteldheid maar ik denk wel dat het zal verschillen. Ik weet nu wel precies wanneer ik ongesteld wordt en het is minder dan eerst.

Verder hoef je je niet druk te maken over dat je klas erachter komt, het is maar iets heel normaals en als je hem bijvoorbeeld sochtends een vaste tijd inneemt voor je naar school gaat hoeft niemand het te weten Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:31

Ik mag niet meer aan de pil van de HA. Ik ben ongelooflijk naar geworden door al die hormonen, kon mijn lichaam duidelijk niet aan Clown Ik werd depressief, enorme stemmingswisselingen, en had nergens meer zin in, na een poosje die pil nemen. Ben er dan ook gelijk weer mee gestopt. En sindsdien gaat het weer prima Haha!. Dit heb ik overigens ook van meerdere mensen gehoord, dus misschien wel goed in de gaten houden als je er mee begonnen bent Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:34

Hoe zouden ze er op school achter moeten komen? Je neemt de pil gewoon als je 's ochtends wakker wordt, neem niet aan dat de hele klas dan naast je bed staat. Haha!
En als ze er achter komen, wat dan nog? De pil is niks raars hoor. Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:38

Mocca schreef:
Hoe zouden ze er op school achter moeten komen? Je neemt de pil gewoon als je 's ochtends wakker wordt, neem niet aan dat de hele klas dan naast je bed staat. Haha!
En als ze er achter komen, wat dan nog? De pil is niks raars hoor. Lachen

Haha. Daar moest ik even om lachen.
Maar Mocca heeft wel gelijk! Ja

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:41

In tegenstelling tot wat jouw huisarts zegt, zegt mijn huisarts dat de pil dus wél slecht voor je is. Wat ook logisch is, want het zijn hormonen.

Als je al op een jonge leeftijd begint met het slikken van de pil, moet je wel de lichtste pil nemen, maar ik neem aan dat je huisarts dat ook doet. Je slikt namelijk wel voor de rest van je leven de pil (naja in ieder geval een hele tijd Haha! )

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:45

Ik ben ook op mijn 15e begonnen met de pil, aangezien ik ontzettend last had van buikkrampen en was soms wel 10 dagen ongesteld. Bij mij hielp het meteen, veel minder last van mijn buik en gewoon 5 dagen ongesteld en dan was het over. Heb verder eigenlijk nergens last van gehad.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:46

Ik ben er mee begonnen toen ik 12 a 13 was had er ook veel last van , natuurlijk heb ik er niks van verteld in de klas maar later kwam dat wel met me 15 e en 16e is gewoon niks om voor je te schamen hoor is dood normaal;)

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:48

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan welke pil je neemt. Ik ben begonnen met de pil toen ik 16 was. Ik kreeg toen de Microginon30 (zo heette ie volgens mij, is een van de meest voorgeschreven pillen). Daar kon ik dus helemaal niet tegen. Ik werd depressief, kreeg enorme stemmingswisselingen en zat gewoon helemaal niet lekker in m'n vel. Zodoende ben ik overgestapt op een andere pil (Yasmin) en die bevalt wel heel goed. Ik ben nu 25 en heb vanaf m'n 16e onafgebroken de pil geslikt.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:49

God bless de pil Schijnheilig
behalve dat je er dikker van kunt owrden.. Boos! Nagelbijten / Gniffelen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:50

ik was 15 dat ik naar de dokter ging en om de pil vroeg. Dit had meerdere redens. Maar voornamelijk dat ik er erg last van had.

Ik heb microgynon 30 gekregen omdat die niet heel zwaar was.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:52

Ik ben geloof ik op mijn 16e (of 15e, weet het niet eens meer zeker) begonnen met de microgynon 30, beviel in de eerste instantie erg goed tot ik ineens enorm begon aan te komen. Overgestapt op de Yasmin en de kilo's vlogen er weer af... Goed in de gaten houden dus als je begint! Wat je klas betreft, daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken. Zoals anderen al zeiden, ze staan vast niet bij je bed en als ze er wel achter komen lijkt me dat ook niet zo'n probleem. In mijn klas zijn bijna alle meiden aan de pil (ben dan wel iets ouder maar toch).

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:55

nou meiden ik ben op mijn 14 om dezelfde reden aan de pil begonnen zoals BellyBel hier dit topic opstart en ben nu 37 dus maak je geen zorgen. Vergeet niet dat de medicijnen door de jaren heen ook verbeterd zijn en geloof me het werkt echt goed

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:56

Ik was ook 15 of 16, ook vanwege veel bloedverlies en veel pijn (vaak om de 1,5 maand ongesteld, maar dan 3 weken van te voren al buikpijn! en dan 10 dagen ongesteld en dan weer een tijdje niet).
En tot nu toe niets van gekregen, liever pil met evt nadelen dan zoveel pijn!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:59

worden jullie erg veel dikker door de pil...

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:00

De pil is wel degelijk slecht voor je.
Hij zit vol met hormonen en is dus niet echt goed voor je lichaam.
Maar als je echt ontzettend onregelmatig bent, heel veel last van je buik/rug hebt is dat natuurlijk ook niet goed voor je.
Alleen is het als je nog niet zo lang ongesteld bent heel normaal dat het allemaal nog niet zo goed gaat natuurlijk.
Ik ben nu iets meer dan 2 jaar ongesteld en ben het de ene keer om de 2 weken, dan weer om de 2 maanden enz.
En heb ook altijd ontzetende buik en rug pijn.
Maar het zit in de familie(onregelmatig enz) dus hoop dat het als ik wat ouder word het vanzelf over gaat.

Oh, en er is niets raars aan de pil hoor, genoeg meisjes van jou leeftijd nemen hem al Ja

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:00

ehm ik ben 13 en mn moeder twijfelt over de pil .. ik lig nu soms 4 dagen echt in mn bed omdat ik gewoon heel veel last ervan heb .. binnenkort waarschijnlijk aan de HA vragen maar mn moeder vind me zo jong en zegt dat het toch niet mag van de HA en dat we het wel een keer gaan vragen, maar ik ben nu al langer dan 1 jaar ongesteld en dus heel vaak niet op school hierdoor .. ik gebruik nu sterkere pijnstillers die hielpen 1x maar nu ook al niet meer Verdrietig

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:01

Nimmedor schreef:
worden jullie erg veel dikker door de pil...

Dat verschilt heel erg per persoon volgens mij.
Mijn zus had is echt opgeblazen door de pil, maar meisjes uit mn klas hebben alleen iets meer borstgroei gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:19