Gescheurde fascia/perimysium spier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Gescheurde fascia/perimysium spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:22

Wie heeft er ervaring met een gescheurde fascia/perimysium (vlies wat om je spier heen zit)?

In juni ben ik van een paard gevallen waarna deze boven op mij is gesprongen met het ijzer precies op mijn rechterknie en iets eronder.
Heb toen röntgenfoto's moeten maken, daarop was niks te zien.
Ben toen paar keer naar de fysio geweest (2 x in de week) en paar weken later ben ik weer naar de dokter geweest omdat het nog steeds erg pijn deed. Toen dacht de dokter dat ik misschien toch een scheurtje had in de knie dus heb toen weer foto's moeten maken. Weer niks te zien op de foto's. Daarna moest ik naar de orthopeed wat weken duurde want er was geen plek. Die wou voor de zekerheid een MRIscan maken. Dat kon een week later. Nu heb ik vorige week uitslag gehad:
-Tijdens de klap scheurtje in scheenbeen gehad, was nu wel weer genezen (maar ja zat wel na 3 weken al weer op het paard! Wat dus eigenlijk absoluut niet mocht nu gezien)
-Vocht in kniegewricht, en bindweefselstrengetjes > die zouden verklaren waarom mijn knie soms bleef haken en niet meer wou buigen.
-Fascie van mijn spier gescheurd! waardoor dus die spier nu zo uitpuilt. Ik heb een hele dikke bult op mijn been, schijnt nu dus geen vocht enzo te zijn, maar die spier.

Ik hoefde geen operatie en eigenlijk deed de orthopeed heel erg makkelijk zovan ach dat scheurtje naja is nu toch al genezen en die bult kan mogelijk wegtrekken maar ook niet.

Ben net weer bij de fysio geweest en hij kan ook niks meer doen.
Nu weet ik even niet meer wat ik moet doen.

Iemand ervaring mee? Volgens de fysio kwam dit niet zo vaak voor.

klomp

Re: Gescheurde fascia/perimysium spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:16

hmm tja erg lastig hoor! die bindweefsel-strengetjes trekken wel weer weg dacht ik (?) bij mij blijft mijn knie soms ook steken en kan ik hem niet meer buigen of strekken door de haperingen die aan de onderkant van mijn knieschijf zitten. dan moet ik gaan zitten met mijn benen op de grond en rondwiebelen tot ie weer losschiet. maar dat doet gruwelijk zeer soms!! wat betreft de spier die er nu bovenuit komt, daar heb ik minder ideeen over. misschien zou je een second opinion kunnen doen bij een ander ziekenhuis. ik ga altijd graag naar rotterdam (sint franciscus gasthuis) met dit soort dingen, die hebben hele goede mensen daar lopen die ook het nederlands elftal altijd behandelen. ik had zelf dokter van de linde...een hele goede arts!! misschien is dat nog de moeite om daar adsvies in te winnen?

in elk geval veel sterkte!!!