Kokhalzen bij tandenpoetsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Kokhalzen bij tandenpoetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:13

de titel zegt het eigenlijk al: wie heeft er ook last van kokhalzen tijdens het tandenpoetsen? Ik vind dat erg irritant en lastig. Soms sta ik na een halve minuut weer te k.h.Ik heb al verschillende soorten tandpasta geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Ook poest ik soms elektrisch en soms met de hand. Ook dat maakt niet uit. Ook tijdens tandartsbehandelingen achter in mijn mond heb ik daar last van. Ook erg onhandig. Heeft iemand tips hiervoor? Soms helpt het om door mijn neus te ademen, maar ook dat helpt niet altijd.

CynthiaV

Re: Kokhalzen bij tandenpoetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:15

Ik heb daar ook last van, mijn tandarts zei ook dat ik door mijn neus moest ademen maar dat hielp niet echt. Foto's maken is ook altijd een drama Verdrietig

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:16

Ik heb precies hetzelfde en kom er ook niet uit wat nou helpt.
Op een gegeven moment wordt je er gek van!
Hoop dus dat iemand een oplossing kan geven, want er zullen vast nog wel meer mensen last van hebben, of zijn wij de enigen?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:19

Ik ook ik ook... Kan eigenlijk ook niet gorgelen. 's ochtends heb ik er meer last van dan 's avonds?!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:21

hahaha....ik dacht dus altijd dat ik de enige was met dit probleem !!! Nou, ik meld me ook even Pling
Wanneer ik met m'n tandenborstel te ver achter bij m'n kiezen kom, moet ik ECHT overgeven ! Bij teveel schuim trouwens ook..

Enne, de tandarts/mondhygieniste is bij mij een drama, ik waarschuw altijd van te voren, maar ze schrikken er toch altijd weer van. Dat door de neus ademen werkt bij mij dus nakka nie... Boos!

Ook ik heb er smorgens meer last van dan savonds...vreemd..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:22

Ja inderdaad meestal is het 's ochtends erger, maar goed dan kan ik ook niks eten want dan krijg ik hetzelfde probleem.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:28

Dat heb ik ook alleen s' morgens, niet altijd , als ik te ver met de borstel naar achteren ga, dus achter de laatste kiezen.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:32

Ja ik moet ook altijd kokhalzen heb er alleen helaas geen tip voor
Maar t is echt irri indd Knipoog

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:42

Ik heb t ook. Gelukkig alleen 's ochtends. helaas heb ik geen tips voor je....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:43

ha, ik dacht dat ik de enige had die er last van had, Nagelbijten / Gniffelen Maar gelukkig niet Haha!
Mijn amandelen zijn erg groot en ik dacht dat het daar aan lag... heb het meer sochtends dan savonds...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:57

Hier hetzelfde. Ook behandeling bij de tandarts ga ik van kokhalzen. Van de mondhygieniste heb ik een mondspoeling gehad voor de achterste kiezen ook schoon te spoelen maar dat vind ik helemaal ranzig en daar geef ik zelfs van over.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:46

En ik dacht ook dat ik de enige was die er last van had....
Maar "gelukkig " zijn er meer mensen die er last van hebben.
Dank alvast voor alle reakties!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:51

O daar heb ik ook last van.
Heb nu een elektrische tandenborstel, het is nu veel minder geworden.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:29

Ik heb er ook heel erg last van.
Soms zo erg dat ik ook echt over m'n nek ga.
Ik merk bij mij dat het heel veel scheelt aan de tandpasta.
Als er fluor in zit(ik denk dat dat het is) heb ik er meer last van.
Ik poets nu met paradontax en tot nu toe gaat het super.
Ik kokhals nog maar heel soms.

Groetjes Nathalie

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:29

Wat apart, dit heb ik ook! Dacht dat ik de enige was. Overgeven komt bij mij niet voor, alleen 2 tot 3 keer kokhalzen. Misschien komt het doordat er slijm vast zit in je keel ofzo? Krijgen jullie ook van die traanogen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:46

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Het gaat nu wel beter dan een tijd terug, maar nog steeds sta ik wel af en toe te kokhalzen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:11

Zodra ik bij m'n kiezen kom begin ik al ja, zowel 's ochtends al 's avonds. Soms ga ik echt over m'n nek, meestal niet. Tja, erg vervelend. Ik poets trouwens ook niet in groot gezelschap mijn tanden. Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:53

Ja dat heb ik nou ook. Wel is het veel minder geworden nou ik electrisch poets. 's morgens is inderdaad het ergste. Ik heb eens een week mijn tanden niet kunnen poetsen toen ik ziek was. Als ik de tandenborstel oppakte werd ik al niet goed. Misselijk

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:44

S'avonds heb je er inderdaad minder last... de preciese reden weet ik even niet meer.. moet ik mijn boeken doorspitten.
* Wat erg goed helpt is tijdens het tandenpoetsen goed in de spiegel te kijken. Doordat je hersenen registeren wat je ziet/doet, komt soms het reflex niet. Je bent dan heel "bewust" moet het poetsen bezig.
* Inderdaad goed door je neus ademen... niet een beetje, maar echt hard snuiven.
* Wat heel goed werkt als je in de stoel ligt... je handen op je buik leggen en je concentreren op je ademhaling... verplaats je gedachten als het waren naar je handen... als je dat "goed" doet... werkt het perfect.
* En dan nog een laatste tip die ik onlangs van iemand hoorde... precies in je kinplooi... in het midden, loopt een meridiaan... en in het midden zit een bepaald punt en als je daar tijdens het poetsen/behandeling HARD op drukt... schijnt het te helpen!

* Probeer in ieder geval een tandpasta te gebruiken die niet veel schuimt... parodontax schuimt niet zo erg, andere merken weet ik op dit moment niet... moet ik even hard over nadenken Lachen
* Verder helpt het om een tandenborstel te gebruiken die een kleine kop heeft. Lactona heeft een borstel, mag natuurlijk geen reclame maken Haha! maar de IQ is erg goed... kan je niet overal krijgen. Apotheek denk ik. Of anders een kleine kindertandenborstel.

Suc6 allemaal!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:36

Ja heb ik ook. Weinig aan te doen denk ik. Meestal wacht ik dan even en maak ik mijn mond leeg en begin opnieuw.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 01:42

Ik heb het ook.
Een poos geleden dacht ik werkelijk dat ik aan het stikken was.
mijn verstandskies was getrokken (ik moest tijdens de behandeling al kokhalzen)
Maar toen ik weer in de auto zat zat dat watje nog op het tandvlees om bloeding tegen te gaan..
Nou ik begon me toch te kokhalzen.. het hield maar niet op.
Ik had echt het idee te stikken en kreeg het watje maar niet naar voren in mijn mond. (door de verdoving)
Mijn vader zat met z'n mond open mij aan te gapen, van wat heb jij nou?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:12

@ShadowFax: thanks voor je tips !!!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:21

Ik had het ook..
bepaalde tandpastas heb ik het mee niet met alle inmiddels zijn wij van tandpasta veranderd en nu gaat het goed

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:36

Ik heb het ook. Bij de tandarts ook, ik raak ook heel snel in paniek dan. Ik ga altijd al op mn handen liggen, anders sla ik die beste man ook nog. Ik kan het gewoon niet hebben als er iets in mijn mond zit...

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:40

annepanne schreef:
Ik ook ik ook... Kan eigenlijk ook niet gorgelen. 's ochtends heb ik er meer last van dan 's avonds?!

dat het ik ook. bij de tandarts is het ook altijd feest. ik zet mijn verstand op nul en dwing mezelf rustig te worden en door mijn neus ademen. bij mij helpt het ook als ik mijn mond goed dicht houd als je achterin bent. En je aandacht op wat anders richten wil ook wel eens helpen.