polsblessure

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

polsblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 12:49

een week of 4 geleden is er iets fout gegaan met trailerladen, het komt erop neer dat mijn paard zich wou omdraaien, ik ertussen sprong om dat te verkomen, en toen mijn pols geblesseerd heb. Waarschijnlijk is hij dubbelgeklapt, ik weet het niet zeker.

Na 1,5 weken toch maar even foto's laten maken omdat ik er last van bleef houden. "U heefft niks gebroken, U kunt weer naar huis." Fijn, na 4 weken is het nog niet verbeterd en ik ben het een beetje zat, ik kan wel rijden maar alleen met een sportbrace om. Sommige dagen gaat het beter, vandaag kan ik niet eens een kopje koffie optillen en type ik met 1 hand. Clown

Mijn moeder wil me weer naar de huisarts hebben, maar het enige advies dat hij geeft is rust en fixeren, dus zo blijf ik nog wel even rondlopen met die brace. Iemand op stal raadde me aan om naar een manueel therapeut te gaan, ik ben al eens voor iets anders naar een osteopaat geweest, dus dat zou ook nog kunnen. Iemand nog leuke ideeen, ik wil gewoon dat 3e paard weer kunnen rijden zonder eerst die brace aan te moeten snoeren Sigaar

BTW: rust doet ook niet alles, soms doet het enorm pijn op een dag dat ik alleen maar naar school ga, een andere dag rijd ik 4 paarden en heb nergens last van.

Sarisv

Re: polsblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:30

Ik heb ook zoiets gehad, dat me pols is dubbelgeklapt naar achteren.. en sinds dien altijd overbelast geweest.. Kon ook niks op foto's vinden en HA ook niet.. maar moest wel naar de Fysio en dat heeft wel geholpen, hij heeft de botten wat aan gefrummeld (hij is ook nog bottenkraker) en oefeningen mee gekregen om te doen.. sinds dien gaat het super, want als ik er last van had, kon ik ook geneens kopje thee vasthouden of wat dan ook..

die oefeningen heb ik net zitten typen in een ander topic, moet je daar maar even lezen want die oefeningen helpen wel (bij mij)..

viewtopic.php?f=136&t=661953

groetjes en succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:35

Mijn dochter heeft al een jaar last van haar pols en kan niet paardrijden,er is nooit iets gebeurd waardoor de pijn is ontstaan.Ze is door de scan geweest,foto,s een echo maar het leverde niks op.En ze smeert nu met traumeel gel en heeft daar ook pilletjes van die gebruikt ze bij erge pijn als het niet meer gaat.Het helpt wel iets dus dat is fijn, maar paardrijden kan ze dus niet meer.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 10:58

Net terug van de HA: waarschijnlijk hebben de pezen van het polsgewricht een flinke opdonder gehad. Prognose: het gaat volgens hem nog wel een paar maanden (!!) duren. Zij zijn groot en ik is klein!

Hij vond wel dat ik een errug mooie brace had.. Haha! Nu mag ik naar de fysio om mn pols helemaal in te laten fixeren en intapen. Ben benieuwd.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:01

Heel herkenbaar, ik heb ook erg vaak last van mijn pols sinds ik van een paard ben gevallen.
Er zijn foto's gemaakt maar er was niks te zien.
Oefeningen van de fysio gehad, maar het heeft niks geholpen.
Mijn pols is nog steeds erg zwak maar er is helemaal niks aan te doen Verdrietig