Heeft iemand enig idee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Heeft iemand enig idee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:47

wat ik zou kunnen hebben?

Misschien dat iemand mij kan helpen?

Ik ben deze week bij de huisarts geweest voor een hele reeks aan klachten.
Ik ben al 2 - 3 jr verschrikkelijk moe. Echt intens moe. Als ik mijn bed uitkom, zelfs na een nacht van 8 of 14 uur, het maakt niet uit. Ik sta er dus letterlijk mee op en ga er mee naar bed. Ook loop ik al lange tijd met hoofdpijn. Ik ben in al die jaren wel vaker naar mijn oude huisarts geweest, maar die deed er niets aan.

Ik heb van alles al geprobeerd, voeding aanpassen, nog actiever gaan leven, juist rustiger aan doen, eerder/later naar bed vroeger/later opstaan, naar opticien ivm ogen, etc.

Nu is het deze week alleen nog maar erger geworden... nog veel vermoeider en nog meer vage klachten

Verder heb ik regelmatig keelpijn, zere spieren, zere huid, soms last van duizeligheid en sinds deze week verminderde eetlust en wordt ik misselijk bij bepaalde geurtjes of als ik aan bepaalde etenswaren denk, zelfs waar ik stapelgek op was.

Ik ben niet zwanger, ik heb inmiddels 2 x een zwangerschapstest gedaan en ze zijn beiden negatief (niet zwanger dus).

Ik heb 5 paarden, zij staan allemaal op dezelfde plek en ik reed er maar 2 van en zij zijn echt mijn alles.
Maar... ik ben er al een week! Bloos Verdrietig niet meer geweest, omdat ik gewoon echt niet meer kan!
Gelukkig verzorgt mijn vriend de paarden meer dan goed, maar dit is gewoon niet normaal meer!
Ook mijn moeder en vriend maken zich ernstige zorgen.
Ik ben zeker geen type dat snel naar een arts gaat of zich van allerlei dingen in haar hoofd haalt van wat ik zou kunnen hebben.

Nu ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis om mijn bloed te laten onderzoeken, maar ik ben daar echt als de dood voor.
Dat is ook de enige reden dat ik nooit verder doorgedramd heb, bij mijn eigen huisarts.

Ik weet, het is natuurlijk niet aan mij of aan jullie om een diagnose te stellen en jullie en ik kunnen dat ws ook niet, maar toch ben ik erg benieuwd of iemand enig idee zou kunnen hebben van wat ik onder leden zou kunnen hebben.. want dit is echt gekmakend!

Veroordeel me alsjeblieft niet, want ik heb het er echt moeilijk mee...

Marigold

Re: Heeft iemand enig idee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:52

bloedtest is een goed plan, je voelt er niet zo heel veel van hoor!
en ja het is wel eng om de uitslag te krijgen maar ik denk dat ze op algemene dingen prikken zoals ijzer enzo, dus iets dramatisch kan er dan niet uitkomen geloof ik.
heb je geen pfeifer ofzo dan misschien.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:55

Toch zeker laten onderzoeken.
Als de uitslag bekend is kan het iig worden verholpen door middel van medicijnen of iets anders.
Zeer vervelend voor je dat je zo moe bent.
Heel veel sterkte! Ach gut

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:59

Thnx voor jullie reacties. Ik moet inderdaad maar gauw gaan prikken (brrr), maar dit hou ik echt niet meer vol.
In het begin deden we het nog af met, ach, beetje moe, komt omdat je altijd zo druk bent.
Maar nu gaan wij ook denken aan Pfeiffer enz..

Ik voel me zo ontzettend schuldig tegenover mijn vriend en de paarden... zit er zelfs over te denken om ze te verkopen aan iemand die wèl fit is en er alle tijd aan kan besteden...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:40

Verder niemand meer?... Dan ga ik zo maar weer naar bed, slapen... Bloos

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:47

Ja inderdaad.
Bloedprikken is in dit geval echt een MUST.
2 a 3 jaar is gewoon echt TE lang.
Maandag maar direct afspraak maken?
Welterusten meissie! Sterkte! Ach gut

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:53

Dank je... en ja, helaas toch maar eens gaan, ook al heb ik het nu al Spaans benauwd voor dat prikken...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:07

Vraag of iemand met je mee gaat? Knipoog

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:32

Sorry dat ik het zeg maar ik vindt je oude huisarts wel een ongelovelijke zak dat hij hier nooit wat aan gedaan heeft. hij had op z'n minst even een bloedtest of zo kunnen doen. je hebt bijv. een hele grote kans dat je pfeiffer of bijv. de ziekte van lyme (tekenziekte) hebt. als je dit te lang door laat gaan dan kan dit chronisch worden. pfeiffer kan dan overgaan in ME. ik hoop i.i.g. dat het allemaal voor je meevalt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:44

@Juultj; Dat doe ik ook zeker!
@Tieme; ach, dat is ook een grote kl**tzak. Ik ga nu in mijn nieuwe woonplaats en die neemt me wel serieus!
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu best wel bang ben voor de uitslag...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:05

Is er nog nooit bloedgeprikt dan?! Bij mij meteen zodra ik met vermoeidheidsklachten bij de arts kwam...
Ze kunnen bij een algemeen bloedonderzoek van alles uit je bloed halen. Ook ernstige dingen zijn te zien, in bijvoorbeeld je bezinking. Maar daar moet je je absoluut geen zorgen over maken (zeg ik, die ontzettend in de stress zat over de uitslag...). Dat geeft namelijk ook aan dat als er niks uitkomt er waarschijnlijk ook niks aan de hand is!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:51

Ok... dat is wel weer zo. Maar het kan bijna niet anders dan dat er wel wat uit moet komen... Bloos
Enne... nee, er was nog nooit bloed geprikt bij mij. Vond de HA niet nodig... Verdrietig

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:59

-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:04

Myfairytale schreef:
Ok... dat is wel weer zo. Maar het kan bijna niet anders dan dat er wel wat uit moet komen... Bloos
Enne... nee, er was nog nooit bloed geprikt bij mij. Vond de HA niet nodig... Verdrietig

Die HA is niet goed wijs.
Ik heb zelf vrij ernstige bloedarmoede. Toen ik vertelde dat ik ook steeds zo moe was en gewoon nergens zin in had, werd ik direct doorverwezen naar het ziekenhuis om even bloed te prikken.
Was niet erg zenuwachtig voor de uitslag. Toen de uitslag bekend werd was ik blij dat ze eindelijk wisten waarom ik me zo voelde en kreeg ik medicijnen. Niet dat ze helpen of zo maar toch. Tong uitsteken

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 11:48

Je weet dan tenminste wat je hebt, dat is voor mij eigenlijk al de belangrijkste reden om het bloedonderzoek te laten doen.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn als ze er medicijnen voor zouden hebben dat het minder werdt, maar als je al weet dat je iets mankeert, dan kun je daar vaak rekening mee houden.. en misschien dat andere mensen dan ook je wat beter zullen begrijpen en serieus nemen.
Daar loop ik nu wel eens tegenaan.

Ik zit nu bijv. op mijn werk, op zondagochtend.
Jaja, zit.
Net zei een collega dat ik er ook zo moe uitzag.
Toen zei ik ook dat ik best kapot ben.
Haar reactie; zeker uitgeweest gisteravond?
Ikke weer; nee, want daar heb ik punt 1 al totaal geen puf meer voor en punt 2, ik weet dat ik vroeg moet beginnen...
Toen keek ze me zo lekker ongeloofwaardig aan...

tsja, ik heb heel veel jonge meiden als collega's die wel geradbraakt op hun werk verschijnen na het stappen.
Ik ben al maanden niet meer uitgeweest, puur omdat ik het niet meer trek... even banketstaaf gezegd, maar mijn sociale leven is op dit moment niets...

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:46

Ik herken je klachten,heb er zelf ook al jaren last van. Wel naar de arts geweest ook bloed laten prikken blijkt dat ik de ziekte van Lyme heb. Op dit moment moet ik nog te horen gaan krijgen of/ wat ze er aan kunnnen doen. Maar ik ben al best blij dat het beestje een naam heeft gekregen. Het is heel vervelend dat je eigenlijk altijd moe ben (en je wat ziekig voelt) geen energie hebt om al teveel op een dag te doen, ik slaap zelfs elke middag als ik uit mijn werk kom 3 kwartier omdat ik eht anders niet trek. Daarna heb ik net genoeg energie om paarden te rijden. Ik ga zelden uit en als ik uitga dan heb ik daar bijna een week last van. Ik drink geen alchohol dus daar kan het niet aan liggen..Ik begrijp dat je je heel 'rot'voelt over alles. Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt.Veel sterkte gewenst!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 13:05

Dank je wel!
Jeetje, is ook wel een verhaal zeg, dat van jou! Maar ik herken er wel heel veel in! Ik zou ook zo graag willen dat al die klachten een naam krijgen... dan ben je tenminste 1 stapje verder.

Jij ook heel veel sterkte gewenst!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:01

Ben je toevallig niet allergisch? Ik ben dat namelijk wel, en was daar ook verschrikkelijk moe van. Ben een aantal jaren geleden uitgeput geweest, ik kon echt helemaal niks meer. De trap oplopen was nog teveel.
Andere klachten van mij waren benauwdheid (maar heb ook astma) en hoofdpijn.

Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik weet uit ervaring dat allergieen je ontzettend ziek kunnen maken! Anderzijds is het ook zo dat er heel goed mee te leven valt, als je de goede medicijnen krijgt!

in ieder geval heel veel beterschap gewenst!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:31

Jij ook bedankt voor je reactie!
Ik weet zo niet dat ik allergisch ben, maar dat zou ik natuurlijk altijd aan kunnen kaarten bij mijn huisarts als er zo 1-2-3 niets in mijn bloed te vinden is! Wel een heel slimme tip van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:51

Hey!
Idd zoals ik je net al mailde gewoon even bloed laten prikken! Misschien heb je een ijzer of vitamine tekort en is het zo verholpen!! pfeiffer zou idd ook nog kunnen, zo te lezen heb ik dezelfde klachten als jij, en ik hoor woensdag de uitslag van mijn bloed test..
heb je al geprobeert om lange tijd vitamines bij te slikken? gewoon A-Z potje halen bij de drogist.. misschien helpt dat ook wel?
Heb je veel spanning gehad de laatste tijd? misschien ligt het daar ook wel aan..
Nou meid, hou me op de hoogte! Ach gut

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:02

ik heb geen idee wat je hebt maar wou tog even zeggen dat bloedprikken geen pijn doet..
was er ook erg bang voor (moest het voor school laten doen) maar nu heb ik zoiets van is dat alles..
(denk er zelfs aan bloeddonor te worden) zo zie je maar weer als jij ontspant gebeurd er niks.....!!!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 18:40

Hey Lav,
Gewone vitamines helpen helaas niet, heb echt al tig soorten geprobeerd, haha!
Ben erg benieuwd wat er bij jou uitkomt!
Ik hou je op de hoogte, jij mij ook?

@ annehoe: ben idd echt heel errug bang, maar wordt inmiddels zo gek van alle klachten dat ik toch maar ga...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:38

Natuurlijk hou ik je op de hoogte! Dat doe jij ook!! Ach gut

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 23:49

Ja, natuurlijk!! Ach gut