Witte tanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SHALALA

Witte tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 11:07

Nouja, soms zie ik zovan dat mensen echt héle witte tanden hebben. Wie heeft dat en wat voor spul gebruiken jullie daarvoor?
Ben benieuwd, wil dat ook wel eens proberen aangezien ik geen spierwitte tanden heb Tong uitsteken maar echt geel zijn ze ook weer niet.

mickey1989

Re: Witte tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:08

wil je echt wittere tanden, dan zul je met grof geschut aan het werk moeten... (lees: speciale bleekmiddelen)
Sommige mensen hebben van nature nou eenmaal wittere tanden dan andere, ik heb zelf ook geen spierwitte tanden maar bleekmiddelen zijn me te duur en al die middeltjes en weetikveelwatjes uit de winkel zijn me ook te duur om even uit te proberen (en waarschijnlijk werkt het toch niet)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:56

en die middeltjes zijn ook niet altijd even goed voor je gebit he !! je hebt ook tandpasta's die een witmakende werking hebben, sommige mensne hebben idd iets gelere tanden dan andere, dat kan gewoon aanleg zijn ervoor, of door slechte gewoontes zoals, cola,koffie,roken...

het beste kan je gewoon aan je tandarts vragen wat hij ervan vindt, ikzelf vind dat die tandpasta's ook geen enkele nut hebben hooor Tong uitsteken

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:56

De tandpasta Pearl Drops (die was het toch?) schijnt iets of wat te helpen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:07

Veel kan je er niet aan doen, alleen je tanden laten bleken, maar dat kost al gauw rond €300. Heeft m'n vader gedaan. Maar dan moet je ook geen koffie en thee meer drinken, en niet meer roken ( als je dat al deed ), anders zijn ze net zo snel weer verkleurd.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:10

Zo van die bleekmiddeltjes (zo met product op je tanden smeren en het licht erop) schijnen zeer slecht te zijn voor het glazuur van je tanden.
Volgens mij is nog altijd het beste frequent poetsen en tevreden zijn met jezelf Knipoog

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:33

Oeh, ik blijf dit volgen, heb zelf ook vrij gele tanden, mede doordat ik vroeger heel veel antibiotica gehad heb.
Heb zelf al veel dingen geprobeerd, eet ook iedere dag braag van die "whitening" kauwgom maar ik heb niet het idee dat t werkt. Ook heb ik verschillende tandpasta's geprobeerd, ook die voor rokers, maar het mocht niet baten...
Dus wie heeft de gouden tip?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:34

Ik heb aardig witte tanden. Ze zijn nergens geel tenminste.

Bleken en alles is echt niet goed voor je tanden, je kan beter gewoon goed poetsen. En ene mens heeft nou eenmaal een sterker gebit als het ander. Ik zou ze alleen laten bleken als ze écht heel erg geel zijn!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:15

Karoliefje_ schreef:
Ik zou ze alleen laten bleken als ze écht heel erg geel zijn!

En als je het geld er voor (over) hebt! Haha!

(ik iig *LOL*)

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:19

Tja.. mijn tanden zijn ooit witter gemaakt toen mijn beugel eruit ging Knipoog Dat gebeurd standaard. Want waar het plaatje gezeten heeft is het winter en anders heb je van die vierkantjes.. Weet niet hoe het toen witter gemaakt is.. Maar om hiervoor een beugel te laten zetten is ook zoiets Clown Maar anders gewoon even bij je tandarts informeren

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:50

Vraag je tandarts om advies.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:08

_Anne schreef:
Tja.. mijn tanden zijn ooit witter gemaakt toen mijn beugel eruit ging Knipoog Dat gebeurd standaard. Want waar het plaatje gezeten heeft is het winter en anders heb je van die vierkantjes.. Weet niet hoe het toen witter gemaakt is.. Maar om hiervoor een beugel te laten zetten is ook zoiets Clown Maar anders gewoon even bij je tandarts informeren

Bij mij is het dus niet gebleekt. en toen mijn plaatjes beugel eruit ging waren op de plekken waar die plaatjes hadden gezeten niets witter dan de rest van mijn gebit.

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:30

Karoliefje_ schreef:
_Anne schreef:

Bij mij is het dus niet gebleekt. en toen mijn plaatjes beugel eruit ging waren op de plekken waar die plaatjes hadden gezeten niets witter dan de rest van mijn gebit.

O raar.. Bij mij wel. Misschien ligt het ook aan hoelang je hebt gehad.. En mss is het bij de 1 anders dan bij de ander. Bij mij zus is het ook gedaan toen. maar nu gaan we even een beetje off-topic..

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:40

pearl drops helpt echt wel!

ik zag een foto van mezelf, in de tijd dat ik pearl drops gebruikte, mijn tanden waren echt veel witter!
het is ook een proces, zodat het jezelf niet zo opvalt!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:31

Kieffer schreef:
Dus wie heeft de gouden tip?

Kom een keer in mijn stoel liggen Haha!

Wij bleken ook in de praktijk... worden er eerst afdrukken gemaakt en door de tandtechnieker bleeklepels gemaakt... vervolgens kan je zelf thuis aan de slag met het bleken. Je doet een gel in de lepels en dan een nachtje ermee slapen en daarna 1 a 2uur in om het ff bij te houden. Je mag geen kronen/bruggen/witte vullingen hebben, want die bleken niet mee.
Kosten bij ons: rond de 265 euro. Niet duur want na een nachtje lepels in, zijn je tanden al veel lichter. Daarna hou je het dus zelf bij... die gel gaat redelijk lang mee en kost niet veel als die op is. Na een nachtje die lepels in ervaren veel mensen dat hun tandvlees en tanden gevoelig zijn... maar gaat wel weer over.

In een andere praktijk waar ik werk maken we gebruik van een lamp en smeren we inderdaad eerst een goedje op je tandvlees, dan 2 uur lamp erop, 600 euro armer. Daarna MOET je poetsen met een tandpasta die 20 euro kost of het bijhouden met zo'n gelpen... kosten 70 euro.

Whitners... pearl drops... begin er niet aan... je maakt alles kapot. Geloof me... werkt niet! Je poets alleen je hele glazuur weg omdat het bestandsdeel zelfde werking heeft als Jif Pling

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:21

je moet je tanden laten laseren! ben je overal van af Lachen ik heb het zelf niet laten doen maar mijn nichtje wel. is echt super!! en het blijft zeg maar 3 à 4 jaar zitten. bleken schijnt heel slecht te zijn en je krijgt er bovendien van die lelijke witte vlekken van.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:23

1 x per week poetsen met zeezout Knipoog Tandjes daarna iets gevoelig, maar het werkt wel!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:42

Ik heb wel witte tanden, maar dat ze me de mond
uitblinken ofzo... Haha! Ik heb een tijdje een beugel gehad
en heb altijd trouw goed mijn tanden gepoetst (gewoon
met sensodyne) De ortho helemaal blij dat ik zulke mooie
witte tanden hep! Ze zijn nu al wat minder. Ik heb het
geduld er niet voor om ze echt grondig te poetsen! Bloos
Hep al een paar x poetsles gehad, nou dat helpt echt niet
bij mij.. dus... Knipoog

Groetjes Nienke!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:43

Ik gebruik ''Beverly Hills Formula, natural white'' tandpasta. Voor 3 of 4 euro, volgens mij verkopen ze 'm alleen bij de kruidvat.
En bij mij werkt ie echt Lachen
M'n tandjes zijn witter dan eerst maar nog wel natuurlijk Lachen

Gewoon 2 à 3 x per dag poetsen en na een week zie je al verschil. En verder idd uitkijken met koffie, rode wijn, roken e.d.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:49

Ymke schreef:
De tandpasta Pearl Drops (die was het toch?) schijnt iets of wat te helpen.

Ja, werkt bij mij echt súper.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:08

_Anne schreef:

Is dat niet gewoon de lijm die erafgehaald wordt? Die lijm is geel namelijk, en als die eraf gehaald wordt heb je dus al een stuk wittere tanden. Dat is bij mij iig gedaan.

Ik geloof trouwens niet in al die bleekmiddelen, volgens mij is het allemaal hartstikke chemisch en doet het meer kwaad dan goed.