Onrust van binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Onrust van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 22:51

Ik heb het al jaren, maar nu ga ik er wat meer op letten (mede omdat ik mensen in mijn omgeving heb gevraagd me erop te wijzen. Ik ben ontzettend onrustig van binnen...

Voor vele straal ik vaak redelijk wat rust uit, behalve mensen die het gevoel kunnen 'overnemen' die worden in mijn aanwezig ontzettend onrustig en zenuwachtig ook, wat mij nog meer aansteekt...

Ik ben een nagelbijter. Dit heb ik altijd al gedaan. Nu wilde ik graag stoppen en ik moet zeggen dat ik ontzettend trots ben dat ik zo nu en dan idd witte randjes heb. maar om de rest van mijn vingers maar te zwijgen... Ik pullek vellejte, gaat vanzelf, moet wat te doen hebben met mijn handen. Als dat niet genoeg is, ga ik op mijn lippen of binnenkant van mijn wangen verder... Tot bloedens toe, vaak genoeg behorlijk pijnlijke plekken, maar het gaat gewoon vanzelf...

Mijn onrustige gevoel van binnen is er eigenlijk altijd. Ik kan wel rustig zijn, maar 9 van de 10 dagen zit er gewoon een ontzettend brok onrust in mijn lijf. Waarom? Geen idee, ik heb het altijd al. Ik uit het tegenwoordig net wat meer, tot groot ongenoegen van sommige mensen omdat ik nog al happig kan zijn en kan bijten... Bloos

Maar ook vandaag weer een mega onrstu... Nu had ik wel een toets en maakte de p-uitrijking het ook niet echt makkelijk. Niet dat ik zenuwachtig was ofzo, maar ik werd gewoon gillend gek door de hoeveelheid mensen, de drukte, dan heb ik echt het gevoel alsof ik gillend door het plafond kan vliegen. Terwijl ik niet echt claustrofobisch ben ofzo...

Ben gewoon een ontzettende zenuwlijer, dat ten koste gaat van mijn slaap soms (al gaat dat nu al weer een tijdje wat beter, ups en downs) en ten koste van mijn handen en mond...
Ik neem op de dagen genoeg tijd voor mezelf, doe niet veel op het allerlaatste moment, en daarnaast ben ik met mijn planningen ook wat losser geworden (niet dat 1 minuut later dan geplant ik gelijk helemaal over de zeik ben Haha!)

Overigens merken veel mensen het dus niet van me, alleen dat ik zo scheef met mn mond zit als ik weer onrustig kluif, of aan mn vingertjes aan eht peuteren ben...

Zijn er meer mensen met die eeuwige innerlijke onverklaarbare onrust in het lichaam en hoe gaan jullie er mee om? Ik wordt nu wel een beetje moe van mezelf...

Flew

Re: Onrust van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:52

Het is vreselijk herkenbaar, ik volg dit even.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:04

Voor mij ook erg herkenbaar Scheve mond

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:11

Voor mij niet herkenbaar. Maar sport je veel en helpt dat om je rustiger te voelen?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:14

*herkenbaar*
heb je dan ook wel s t gevoel als of je inwendig trilt wat niet te zien is??

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:15

Ik herken dit ook wel een beetje, maar bij mij is het een andere onrust, teminsten van in je hoofd ontzettend veel willen doen, maar uiteindelijk niks uit kunnen voeren. Ook ik beet mijn nagels, ik ben er nu helemaal van af. Begin bij bv de duim, heb je die een aantal maanden niet meer gebeten, dan de andere duim af te blijven, dit gaat makkelijker omdat je dan alleen van je duimen af moet blijven. Is makkelijker als van de ene hand de duim en de andere hand de pink bv. Werkt dit steeds verder uit van dan de wijs vinger en dan de andere wijsvinger.... zo ben ik er van afgekomen....

succes

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:21

Enorm herkenbaar. Ik ben ook altijd bezig en als dat niet fysiek is, dan ben ik dat wel in mijn hoofd. Mijn hersenen lijken altijd op volle toeren te werken, zinnig of onzinnig. En dat is soms best vermoeiend, zowel voor mezelf als voor anderen.

En ja, ook ik kom soms heel kalm over terwijl ik dat van binnen niet ben. Haha!

In de loop der jaren heb ik geleerd om er beter mee om te gaan. Ik zie het niet meer per se als negatief of vervelend. Voor mijn gevoel scheelt dat al wat, maar het blijft soms best vermoeiend. Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:32

btw; nagels bijten e.d. doe ik niet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 07:43

avanti4ever schreef:
*herkenbaar*
heb je dan ook wel s t gevoel als of je inwendig trilt wat niet te zien is??

Jeps, al komt dat niet heel vaak voor gelukkig...

@ Misser => Ik sport niet echt. Ik ga elke dag (of iig zo vaak mogelijk) naar mn vzpaard, waar ik een stukje stevig moet fietsen en haar rijden (of iets anders doen)... Sport zit ik wel over te denken en ga ik waarsdchijnlij ook binnenkort doen 1x in de week dansen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:00

Ik weet niet of je daar voor open staat maar misschien heb je wat aan toegpaste ideen die komen uit het Boeddisme en die gericht zijn op het concentreren op het NU, op dít moment (dus stoppen met malen over wat er gebeurd is, cultiveren van schuldgevoelens e.d.). Ik denk hierbij aan boeken als "De Kracht van het Nu" - Eckhart Tolle en bijvoorbeeld yoga.

Het zal niet dé oplossing zijn maar het kan je misschien een stapje opweg helpen.

Veel sterkte in ieder geval.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:06

Ik heb het bijna dagelijks, gelukkig maar een paar uur, niet altijd.

Bij mij voel ik de onrust vooral in m'n buik en ik heb het gevoel dat ik kan ontploffen.

Ik ga over 2 weken een Reiki cursus doen en sinds ik dat besloten heb, zit er wel meer rust in.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:09

Ik heb het vooral wanneer ik bijvoorbeeld aan tafel zit, de rest nog aan het eten is en ik al klaar ben (eet nogal snel, niet goed, ik weet het). Dan heb ik het gevoel dat ik helemaal aan het trillen ben, en ik moet iets bewegen maar weet van gekkigheid niet wat, en zowel ik als mn ouders worden er stapelgek van. Nagelbijten / Gniffelen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:29

Ga leren mediteren.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:51

Ik ken dit soort dingen. Mijn wangen zijn er ook heftig aan toe, en sinds een jaar doe ik gelukkig niet meer nagelbijten. Velletjes op vingers en voeten gaan er wel aan. Ik zit geregeld met een scheve bek haha.

In de klas wiebel ik ook altijd met m'n been, handen, ik kan gewoon níet stilzitten. Soms let ik er eens op, maar ik zit écht nooit stil. Hooguit als ik slaap, maar zelfs dat vraag ik me af...

Soms kan ik ook helemaal doordraaien. Het enige wat je dan nog wil is bijv. gillen of zo. Of rondrennen Haha! Een keer toen ik nogal aangeschoten was, had ik ruzie met een vriend. En we sliepen met z'n allen in een hotel (was op groot concours ver weg). Ik ben van de tent naar het hotel gerend, en dan bedoel ik ook echt gerend. Ik kon niet meer stoppen, en ging steeds harder. Terwijl in mijn hoofd spookte, als je nu valt ben je goed kapot. Uiteindelijk helemaal uitgeput, en eindelijk een klein beetje meer rust (en dat dan voor half 3 's nachts Nagelbijten / Gniffelen )

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:56

Ik herken het ook wel. Ik bijt ook heel veel op mijn nagels..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:51

Poeh... same here. Ik trek de velletjes van m'n lippen af (met m'n handen dus of als dat niet kan met m'n tanden). En inderdaad altijd een onrustig gevoel. Met periodes wat meer of minder. En beïnvoed m'n slaap inderdaad ook heel erg. Vreselijk irritant. Heb nu weer een erge periode zeg maar, nacht van do op vrij gewoon bij continu wakker gelegen en liggen rollen in m'n bed en gewoon zo druk in m'n hoofd en lichaam.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:59

Je bent gewoon een neuroot. Lachen Neurocism Is een persoonlijkheidseigenschap uit de Big Five theory. Waarschijnlijk zal je hier hoog op scoren. Ik zou me er niet druk om maken. Het kenmerkt jou als persoon en heeft zowel voor- als nadelen. Buit deze eigenschap uit en maak er je talent van zou ik zeggen! Succes!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:40

Herkenbaar.
Ik heb ook een vreselijke onrust in me, waar het vandaan komt weet ik niet, en hoe ik er vanaf komt weet ik al helemaal niet.
Het is gewoon een bepaalde onrust die niet weg wil gaan Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:40

Voor mij is dit ook ontzettend herkenbaar. Ik noem het zelf altijd het 'zenuwachtig zijn om niks'. Ikben altijd zenuwachtig/ onrustig van binnen. Soms als ik 's nachts wakker word ben ik zó verschrikkelijk zenuwachtig en gestresst, gewoon om niks. En dat hoeft ook niet perse in een drukke tijd te zijn, dat is ook gewoon als ik zomervakantie heb ofzo. Ik snap niet waar het vandaan komt. Ik moet wel zeggen dat het beter wordt als ik een reiki behandeling heb gehad.
En ik neem valeriaan en st. janskruid.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:48

Ja dat herken ik ook wel, zenuwen om niets. Soms als ik weer eens een slechte nacht heb gehad vraagt mijn moeder of ik dan stress heb/zenuwachtig ben. Dat voelt dan soms wel zo, maar kan er dan geen oorzaak voor aanwijzen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:07

Mik_ schreef:
In de klas wiebel ik ook altijd met m'n been, handen, ik kan gewoon níet stilzitten. Soms let ik er eens op, maar ik zit écht nooit stil. Hooguit als ik slaap, maar zelfs dat vraag ik me af...

Dat is voor mij ook erg herkenbaar. Bij lange vergaderingen (of een andere lange zit) gaat mijn lichaam op een gegeven moment ook pijn doen aan alle kanten als ik niet beweeg. Dan weet ik echt niet meer hoe ik moet gaan zitten, dan wordt alles aan mij onrustig.

En 'gewoon een neuroot', zo zou ik mezelf niet willen noemen. Haha!

Het is ook niet altijd negatieve onrust, zeker niet. En al helemaal geen zenuwen. Vaak is het vooral positief: 'Ik heb de behoefte om iets te doen, NU!' en dan komt er best veel uit mijn handen. 's Avonds als ik eigenlijk moet gaan slapen, dan kan het wel lastig zijn. Dan kan ik de rust niet vinden en dan heb ik nog tig dingen te doen. Als ik op dat moment mezelf dwing om naar bed te gaan, dan lig ik alleen maar te woelen en te bedenken wat ik nog allemaal moet doen (als ik echt móet slapen, dan leg ik een vel papier en een pen naast mijn bed en dan schrijf ik die dingen op voor de volgende dag zodat ik mijn hoofd kan leegmaken).

Ik kan ook heel slecht stilzitten om een film te kijken, die moet dan wel heel boeiend zijn - en dan nog kan het zijn dat ik na een kwartier stilzitten onrustig word (of juist in slaap val).

Wat ik dan wel weer goed kan, is meerdere dingen tegelijk doen. Haha!

Wat ik al zei, ik kan het steeds beter positief benaderen en ik kan er ook steeds meer voordeel voor mezelf uithalen. Komt ergens wel vanzelf als je ouder wordt, kwestie van ervaring en ermee leren omgaan. Alleen kan het nog steeds best vermoeiend zijn. Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 17:31

Wuis schreef:
Voor mij is dit ook ontzettend herkenbaar. Ik noem het zelf altijd het 'zenuwachtig zijn om niks'. Ikben altijd zenuwachtig/ onrustig van binnen. Soms als ik 's nachts wakker word ben ik zó verschrikkelijk zenuwachtig en gestresst, gewoon om niks. En dat hoeft ook niet perse in een drukke tijd te zijn, dat is ook gewoon als ik zomervakantie heb ofzo. Ik snap niet waar het vandaan komt. Ik moet wel zeggen dat het beter wordt als ik een reiki behandeling heb gehad.
En ik neem valeriaan en st. janskruid.

Juist in de vakantie heb ik er last van... Begin van een vakantie kom ik in een giga dip, slaap ik amper, wordt ik avonds helemaal hyper en onrustig waardoor ik niet kan slapen. Dan gaat het weer even goed. Overgang vakantie - weer aan de bak heb ik niet veel last van (al had ik deze keer de eerste twee weken wel 24/7 hoofdpijn).
Ik heb voor mijn slapen valdipertnacht, maar probeer ik niet teveel te nemen. Als ik ECHT te moe wordt vanwege slaap tekort ga ik nog wel eens een aantal anchten daar mee naar bed...

Ik ben ook aan het minderen qua suiker in producten, omdat het ook kan bevoorderen volgens mij.

las hier iets qua wiebelen as je zelf al klaar bent met eten en de rest nog niet. Ik heb dit ook, maar dat heeft ook wat met mn darmen te maken. Ik kan absoluut niet lang natafelen, dat houdt mn buik en darmpjes niet uit Lachen

Ik had overigens vanochtend er ook weer behoorlijk last van... Was aan het werk, rustig de post aan het sorteren, en werd helemaal gek van me zefl zo ontzettend gestresst was ik, om helemaal niets. Ik heb voor me zelf wat adem oefeningetjes gedaan onder het werk en toen ging het gelukkig wel eventjes wat beter.

Toch wel een 'geruststelling' dat ik niet de enigste ben met het probleem Haha! We are not allone *LOL*

Ik ga misschien idd weer eens het met mediteren proberen... Ik heb een tijdje dat gedaan, maar oko daar had ik het geduld niet voor... Dit was in een periode vol onrustige nachten en nachtmerries, en had me opzich wel wat geholpen, maar ik heb het niet volgehouden...

Verder qua nachrust een vast ritueel waar ik de tijd voor neem, dat schijnt ook goed te zijn Haha! (en gedachten van de voren neer te schrijven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:56

Ja meditatie kan ook goed zijn. Ja Dat wil ik eigenlijk al heel lang amar het komt er maar niet van, ik heb er het geduld niet voor.
En het stomme is dat ik wel een heel geduldig mens ben van mezelf. Voor dieren bijvoorbeeld heb ik eindeloos veel geduld.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:12

Wuis schreef:
Ja meditatie kan ook goed zijn. Ja Dat wil ik eigenlijk al heel lang amar het komt er maar niet van, ik heb er het geduld niet voor.
En het stomme is dat ik wel een heel geduldig mens ben van mezelf. Voor dieren bijvoorbeeld heb ik eindeloos veel geduld.

Ik ook vaak! Soms kan ik wel eens mn geduld bijna verliezen (zoals vandaag... Bloos) maar dan stap ik af, doe ik wat anders, en ben ik weer de rust zelve en gaat alles goed... Ben vrij geduldig... Maar eigenlijk alleen als het met dieren gaat Haha! Wachten op het klaar zijn met eten, op mensen die aan moeten komen en AL 1 minuut te laat zijn... Kan ik niet zo goed tegen Clown (maar gaat beter!)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:35

Ik vind mezelf ook best onrustig, idd dat zie je ook niet aan mij.
Ik kan echt niet stilzitten, ik moet altijd iets bewegen. (vaak mijn benen. Schudden, klappen met mijn handen, op tafels tikken, spelen met pennen) En ik krijg ook, net als Karin, ontzettende pijn als ik een kwartier stilzit.
En ik bijt nagels, ben constant bezig met mijn piercing. *heel slecht* En ik moet altijd een kauwgum in mijn mond hebben. En moet ook altijd iets in mijn handen hebben.

En ik ben totaal niet geduldig behalve bij dieren. Met dieren kan ik echt vreselijk geduldig zijn (tot te lief zijn aan toe, terwijl ik niet zo lief ben tegen mijn "gelijken" *mensen* Bloos )

En zelfs als ik ga slapen bewegen mijn benen. (of ik ook echt stil slaap weet ik niet)

Regelmaat helpt bij mij wel.. Maak me niet zo druk meer om bepaalde dingen enzo.