Nu wil ik het weten wat is beter, bril of lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Nu wil ik het weten wat is beter, bril of lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 21:53

wat is beter om mee te rijden, bril of lenzen? Ik heb nu een bril omdat als ik val van het paard val ik altijd met mn ogen open. Daarom heb ik geen lenzen omdat het dan gevaarlijk is als er zand achter komt. maar als het glas breekt is het ook niet goed als het in je ogen komt. Dus nou is mijn vraag wat is beter om mee te rijden. Zonder bril zie ik overgens niet veel Haha!

Charmotte

Re: Nu wil ik het weten wat is beter, bril of lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:56

Lensen lijkt mij, bril lijkt me een stuk gevaarlijker, ik weet trouwens niet of ik m'n ogen open hou als ik val? Haha!
Toen ik nog een bril had, en we reden 's winters in de binnenbak, en we moesten halt houden op het midden, besloeg me hele bril altijd Haha! niet echt handig

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:06

pubelia schreef:
ik val van het paard val ik altijd met mn ogen open.

Dat lijkt me niet, de reflex om je ogen dicht te doen is op zo'n moment erg sterk hoor Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:11

Iedere keer toen ik gevallen was, ben ik met mn ogen open gevallen Ach gut

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:27

Ik heb lenzen
Ik vind met een bril een cap op hebben zwaar irritant, dus daarom rijd ik liever met lenzen
Ik denk als ik val, dat zand in me ogen wel het laatste is waar ik me zorgen over maak. Er kunnen hele ergere dingen gebeuren als je van je paard valt. Ik heb gewoon maandlenzen, dus als er eens wat met de lenzen gebeurt, kan ik er redelijk goedkoop ook nieuwe in doen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:10

Lenzen. Ik zie met een bril te weinig aan de zijkanten om fijn te kunnen rijden. Ik voel me sowieso onzeker met bril. En dan niet qua andere mensen of dat ik er niet uitzie, maar omdat je gezichtsveld beperkter is dan Knipoog.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 00:16

Misser schreef:
Lenzen. Ik zie met een bril te weinig aan de zijkanten om fijn te kunnen rijden. Ik voel me sowieso onzeker met bril. En dan niet qua andere mensen of dat ik er niet uitzie, maar omdat je gezichtsveld beperkter is dan Knipoog.

Ik meot zeggen ik heb altijd een bril en ik vind dit bij mezelf passen, ik vind mij zonder bril iets missen. Ik kan ook niet zeggen dat ik om me heen dus langs me bril vaak kijk. maar af en toe kom ik idd boven en onder stukjes bril te kort....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:18

Lenzen..
Alleen kunnen die ook verrot zijn als het stoft..

Maar ook heel vaak rijd ik zonder lenzen en zonder bril hoor.
Alleen opwedstrijd heb ik altijd lenzen in, ik wil wel de bordjes lezen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:18

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. De een vindt lenzen fijner, de ander een bril. En verder heb je zoveel verschillende soorten lenzen - de een zweert bij harde lenzen, de ander bij zachte en weer een ander bij (zachte) maand-, week- of daglenzen.

Ik zou iig geen bril meer willen nu ik al 18 jaar lenzen heb (waarvan 14 jaar maandlenzen). Tenzij daar een medische noodzaak voor is, maar dan zou ik hoogstwaarschijnlijk nog eerder laten laseren.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 00:20

maar mijn vraag is wat is beter bij het paard rijden, vooral als iemand (net zo als ik ) met mn ogen open val....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:22

Daar heb ik nooit bij stilgestaan. Van zand in je ogen loop je iig niet snel een beschadiging op - denk ik. En zoveel zand kan er ook niet in komen als er een lens op je iris en pupil zit, hooguit een paar korreltjes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:23

pubelia schreef:
maar mijn vraag is wat is beter bij het paard rijden, vooral als iemand (net zo als ik ) met mn ogen open val....

Ik denk dat dat weinig verschil maakt.
Maak je je maar meer zorgen over dat je niks breekt en een goede cap ophebt dan bril of lenzen.
Allebij heeft zo z'n voordelen en nadelen.
Dus de een is niet beter dan de ander.
Do gewoon wat jezelf het prettigst vind.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:47

pubelia schreef:
Misser schreef:

Ik meot zeggen ik heb altijd een bril en ik vind dit bij mezelf passen, ik vind mij zonder bril iets missen. Ik kan ook niet zeggen dat ik om me heen dus langs me bril vaak kijk. maar af en toe kom ik idd boven en onder stukjes bril te kort....

Toen ik nog een bril had en ik deed h'm af vond ik het ook geen gezicht Clown was die bril zo gewend... uiteindelijk toch lenzen genomen, het was ff wennen maar nu vind ik een bril weer raar Clown
Het lijkt mij duidelijk gevaarlijker als er glas in je oog komt dan als er zand onder je lens komt.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:01

ik heb ook altijd een bril op gehad, maar vond het zooo vervelend, dus ben nu overgegaan op harde lenzen, was beter voor mijn oog volgens de opticien.

een nadeel... als het stoffig is in de bak, of je rijd buiten en het waaid en er komt een halve lading zandstorm op je af, ben je niet erg blij.... Clown Bloos

heb ik dus weleens gehad, en dan sta je echt half te janken, terwijl je je bril gewoon eff afdoet en schoonmaakt, veel makkelijker, maar ik vond die bril gewoon vreselijk irritant Haha!

ik vind dta je gewoon lekker moet doen wta je zelf fijner vind hoor !

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:28

Toen ik op een gegeven moment was gevallen, heeft er een oogarts naar meoten kijken omdat zand kan je hoorn vlies beschadigingen, ze hebben mn ogen helemaal schoon moeten spoelen, erna heb ik er een zalfje ingekregen en moest ik een ding voor mn oog voor een dag, zodat dat wat er in zat er nog uit kon gaan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:29

Meisje waarmee ik alrijd reed reed altijd met een bril, tewijl een andere weer met lenzen reed, ik denk dat het maar net is wat je zelf fijn vind.
Misschien is een duikbril op sterkte een idee Tong uitsteken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:18

Charmotte schreef:
Toen ik nog een bril had, en we reden 's winters in de binnenbak, en we moesten halt houden op het midden, besloeg me hele bril altijd Haha! niet echt handig

Dat had ik dus ook altijd, erg vervelend. Scheve mond
Nu met lenzen vind ik het stukken beter. En het lijkt mij ook minder gevaarlijk, er kunnen geen glas splinters ofzo in je oog komen als je van je paard valt en je glas raakt stuk. Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:00

lenzen Lachen ik heb daglenzen en ik heb er nog nooit problemen mee gehad *k ben er geloof ik nog nooit mee gevallen* maar die gooi je gewoon weg dus als er zand achter komt... fantastisch Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:12

mijn vraag is wat is het beste als je met je ogen open in het zand valt. (wat ik dus doe)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:47

Lenzen. Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:49

ik heb lenzen.. zowiezo veel fijner dan een bril... heb er wel 1 maar nooit op..
lijkt mij dat als je een beetje gaat zweten je bril afglijd.. of gaat irriteren...
weet niet hoor.. zelf geen ervaring mee

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:09

Ik raad je echt lenzen aan! Ik heb ook wel eens iets in mn ogen gehad, maar echt paar keer knipperen of evt. even je lens uithalen en schoonmake met vloeistof. Een bril lijkt me veel onhandiger als je valt.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:04

ik zit ook aan lensen te denken. in de regen fietsen zonder druppels op je bril, van koude ruimte naar warme ruimte zonder te beslagen enz. verder staat mn bril ook regelmatig krom, omdat ie nu eenmaal niet bestand is tegen een paardenhoofd Tong uitsteken

heb nu kunstof glazen, is wel veiliger als glazen van glas.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:52

Karin schreef:
Ik denk dat dat heel persoonlijk is. De een vindt lenzen fijner, de ander een bril. En verder heb je zoveel verschillende soorten lenzen - de een zweert bij harde lenzen, de ander bij zachte en weer een ander bij (zachte) maand-, week- of daglenzen.

Ik zou iig geen bril meer willen nu ik al 18 jaar lenzen heb (waarvan 14 jaar maandlenzen). Tenzij daar een medische noodzaak voor is, maar dan zou ik hoogstwaarschijnlijk nog eerder laten laseren.

Even vraagje: zijn die maandlenzen niet verschrikkelijk duur op den duur?
Mag ik even vragen naar de reden waarom je maandlenzen neemt? Bloos

Ik ben nu aan mijn 3e poging bezig om mijn lenzen in te houden.Ik wil perse lenzen hebben omdat het vele malen handiger is. Geen regendruppels meer op je bril,geen beslagen bril meer,...

En tja,van dat vallen.Eh,ogen dicht doen? Vork Of gewoon niet vallen Vork

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:04

Ik heb nachtlenzen, snachts indoen en slapen en smorgens uithalen en de hele dag super zien!