Moet ik een bril?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Moet ik een bril?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:14

Open dit topic, maar ga Zaterdag naar Hans Anders. Als dit verkeerd staad, TeM dat even..

Maar goed, heb dus veel last van moeie ogen, als ik tv kijk, achter de computer zit en onder het autorijden, en met lezen. Ze worden dan branderig en ga ik knipperen, dat is heel vervelend, vooral onder het autorijden. Kan opzich alles wel lezen, al lees ik soms over dingen heen, dat komt niet door de haast, maar ja hoe zeg je dat, mn ogen gaan dan gewoon verder, naja apart gezegt haha. Heeft iemand hier ook last van?

Groetjes xx

Marije_jiplover

Re: Moet ik een bril?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:20

Ik heb al een tijdje een bril, maar mijn ogen waren achteruit gegaan. En ten opzichte van wat ik had behoorlijk wat (ging van +0,25 en +0,5 naar +1,0 en +1,25, dus beide ogen 0,75 erbij). Ik dacht dus ook dat ik eigenlijk wel goed kon zien, alleen ik heb mijn ogen laten testen omdat ik steeds van die vermoeide ogen had, veel zat te knijpen en veel hoofdpijn had. Toen ik mijn nieuwe bril ging halen kwam ik er pas achter hoeveel ik eigenlijk miste met mijn oude! Er ging weer een wereld voor mij open!
Dus de kans is groot dat als je inderdaad een bril of lenzen nodig hebt, dat je erachter komt dat je minder zag dan je dacht.
Verstandig dat je besloten hebt om een oogmeting te gaan doen.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:56

Ik heb ook een bril. Mijn ene oog is -4 en de andere -4,5.
ik heb m al op de basisschool gekregen, en voordat ik m had, had ik heel vaak last van hoofdpijn en pijn in mijn nek.
Toen ik mijn bril had, was het binnen de kortste keren over.
Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, totdat ik laatst mijn bril twee dagen niet op kon. De tweede dag had ik alweer knallende hoofdpijn, die de dag nadat ik mijn bril weer op kon zetten weer als sneeuw voor de zon verdween.

Ik snap dus goed wat je bedoelt!
Ik hoop voor je dat het over is als je weer goed kunt zien!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:37

Ik heb er soms last van, vooral als ik op bepaalde afstanden van bijv computerscherm zit, en soms ineens met autorijden. Ik heb vroeger een bril gehad (-1 en -1,5 geloof ik), maar daar ben ik overheen gegroeid toen ik een jaar of 7 was.
Maar ik heb dus geen bril en vertik het om me te laten testen, of het moet natuurlijk erger worden, dan wel Lachen

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:40

ik ook .. ik moet opletten, lezen oid en ik heb dan mijn bril niet op of mijn lenzen neit in ..dan gaan mijn ogen heel zeer doen.. en worden moe..
ik had eerst -1 in een half jaar tijd is het -2 geworden en als je niet goed ziet is het ook nog gevaarlijk
ik zou egt gaan kijken. en er zitten altijd wel een hele leuke bril tussen en anders neem je toch gewoon lenzen

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:44

Daar had ik ook last van (branderige en vermoeide ogen). Vooral bij het tv kijken. Toen bij de brillenwinkel bleek dat ik -0,75 en -1 heb. Niet veel dus, maar ik moest wel een bril! Ik zet hem eigenlijk alleen op voor de televisie, maar het scheelt wel stukken! Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:51

ik had daar ook veel last van toen ik nog geen bril had... met bril is het een stuk fijner ookal heb ik em ook niet "echt" nodig om het zo maar te zeggen!
gewoon je ogen even laten testen en aan de hand daarvan beslissen of je een bril neemt of niet!
ik had eerst ook een brillenfobie toen ik er 1 moest gaan uitzoeken, maar krijg van iedereen complimentjes dat ie zo leuk staat en dan ga je em vanzelf ook leuk vinden Tong uitsteken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:54

Ik hobbel nu al 3 jaar lang met een bril op, en de eerste keer toen ik hem op had dacht ik bij mezelf: WOW DUS DE WERELD ZIET ER ZO UIT? Haha!
Heb overigens -4,5 en -4.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:58

Ik zou eigelijk ook een bril moeten. M'n ogen zijn niet helemaal goed. Vooral met autorijden is het wel eens lastig omdat ik de borden pas kan lezen als ik heel dichtbij ben.
Misschien ga ik ooit nog wel eens kijken voor een bril. Lijkt me alleen vrezelijk onhandig Clown

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:22

Ik had ongeveer dezelfde klachten als jij en heb toen dus ook mn ogen laten testen. Kwam iets van -0,25 uit ofzo maar ze vonden een bril wel verstandig. Moet gewoon zelf weten wanneer ik hem opzet, als ik moeie ogen heb en ik zet hem op dan gaat dat gevoel gelukkig weg dus je hebt er zeker wel wat aan. Ik vond het zelf wel moeilijk om een leuke bril te vinden. Als je er nooit een op heb gehad is het eerst echt goed zoeken watvoor model je leuk staat en daarna nog naar kleuren enzo kijken. Ik zou niet in de eerste de beste zaak een bril kopen maar toch wel even een aantal zaken af gaan. Kijk ook even je verzekering na of je iets vergoed krijgt!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:43

Mm, ik heb dezelfde klachten. Terwijl ik met zo'n 'bordleestest' op afstand ik goede ogen bleek te hebben. Of is dat geen prima test?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:50

Eva_ schreef:
Mm, ik heb dezelfde klachten. Terwijl ik met zo'n 'bordleestest' op afstand ik goede ogen bleek te hebben. Of is dat geen prima test?

Dat heb ik dus ook, ik zie alles perfect, zowel ver weg als juist heel dicht bij, of minime lettertjes, geen probleem... maarja misschien juist omdat je ogen het wel kunnen, maar het gewoon veel moeite kost?

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 00:59

maar je kunt toch ook met je hoofd op zo'n ding hangen dat ze in je ogen kijken ofzo? avondrijden gaat helemaal niet goed bij mij, kom net van de weg en was goed donker ( ja check mn tijd ) zie dan echt niet veel, toch maar even naar hans anders ( alleen de prijs is anders hihi)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 01:05

_Nicky schreef:
Ik hobbel nu al 3 jaar lang met een bril op, en de eerste keer toen ik hem op had dacht ik bij mezelf: WOW DUS DE WERELD ZIET ER ZO UIT? Haha!
Heb overigens -4,5 en -4.

hehe, dat had ik ook.

dan reden we in de auto en zei ik, goh ik kan naar binnen kijken bij de mensen...
goh wat hebben die een leuk intirieur..
of jesus wat een troep.. hahaha..
ik heb min 1,50 aan beide ogen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:18

Nou het vreemde is dus, ik heb mij laten testen omdat ik met tv kijken soms wat moeite heb en met auto rijden mn aandacht er erg goed bij moet houden als ik moe ben. Uit de test kam dat ik een bril nodig had voor v tv kijken en autorijden. Wat ik dus vreemd is, ik kan borden van een gigaafstand al zien, dus voor ver weg heb ik m niet nodig. Ik heb het uitgesteld, omdat ik zoiets had van m ogen worden alleen maar slechter als ik een bril opheb, luier. Dom gedacht, blijkt du sniet zo te zijn, dus ga eerdags mij weer opnieuw laten testen en dan voor de auto toh maar een brilletje Knipoog

Wat was je uitslag? Het is nu zaterdag, ben benieuwd.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:00

In groep 8 toen ik een jaar of 11/12 was, kreeg ik míjn eerste brilletje. Dat was toen met niet zoveel sterkte ik had vooral cilinder erin..
Na een jaar of 3/4 ben ik opnieuw teruggegaan voor een nieuw montuur en sterkere glazen, toen was er -1.00 bij gekomen en m'n cilinder moest wat aangescherpt worden.
Nu net een paar weken geleden heb ik lenzen genomen (ben nu overigens 18) en heb ik best veel sterkte. +0.50 en -2.25 cilinder aan bijde ogen.

Ga gewoon eens langs een goede oogarts, die heeft goede testen en die kan je ook de goede glazen adviseren. Lachen

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 16:43

Zo daar ben ik!

Nou ben bij de brillenboer geweest, eerst met mn hoofd op zo'n ding gehangen dat ze erin kijken. Ik zag een lange weg met een luchtballon haha! Daar kwam ik op +25 uit, ze zei je kan een bril nemen, voor het branderige enzo maar ik garandeer niet dat het helpt omdat +25 erg weinig is. Toen naar het letterbord. Ging best goed, de eerste 2 regels dan hihi! Nou het kwam uit op +50, dus een brilletje, hij is volgende week klaar!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:28

Zo, goed dat je bent gegaan! Echt je weet niet wat je ziet als je je brilletje dan eindelijk op heb Knipoog
Succes ermee.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:44

Heb ook vooral cilinder. Ik wil lenzen, geen kans voor een bril! Krijg volgende week harde lenzen, ik ben benieuwd! Ik hoop dat het beter gaat met kijken als je de bril hebt!! Het zal wennen zijn maar als t er daarna op vooruit gaat denk je waarschijnlijk had ik t maar eerder gedaan!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:42

Ik roep al 3 jaar dat ik weer mijn ogen moet laten onderzoeken. Toen ik in groep 7/8 zat werd mij geadviseerd om mijn ogen goed te laten nakijken. Onderzoek gehad en dat onzin, zeiden ze dat een bril niet perse hoefde.

Nu 3 jaar later heb ik steeds vaker hoofdpijn bij inspanning (lezen/kijken *computer, boek, tv, school enzo* ) En droge ogen, branderig en irriterend.
Maar nou heb ik alleen in vakanties/weekenden de tijd dus het lukt ook niet echt Haha!

Maar fijn dat je een brilletje krijgt Lachen Hopen dat het dan beter gaat Lachen

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:32

Ik ga volgende week is even kijken hoe het brilletje zit! Ze zeiden dat het een weekje duurt, maar hoop korter, vind het nog wel grappig een brilletje, tegenwoordig hebben ze tenminste leuke brillies, en niet meer die uilenbrillen van vroeger hihi!!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:38

Slechte ogen hoort naast de gestelde dingen vaak ook het knijpen met de ogen bij!!

Het kan ook zijn dat je gewoon domweg teveel 'staart'. Dit heb ik ook als ik computer, tv kijk, moe ben of zeer geconcentreerd iets moet zien/kijken. Dan knipper ik te weinig of niet goed genoeg, waardoor mn ogen droog worden.

Het is daarom ook erg goed soms even je ogen, voor je gevoel, overdreven te knipperen.

Maar een bril hebben is tegenwoordig geen ramp meer, gelukkig Haha! Hier tegenwoordig ook vaker de bril weer op, dan de lenzen in. Lekker makkelijk!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:50

Ik had laatst +0,75 met beide ogen, maar dat was volgens de oogarts niet de moeite om een bril te nemen. Moet ook zeggen dat ik er niet veel last van heb, kan alles wel goed lezen.
Ik hoop dat een bril voor jou wel de goeie oplossing is Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:33

Kieffer schreef:
Ik had laatst +0,75 met beide ogen, maar dat was volgens de oogarts niet de moeite om een bril te nemen. Moet ook zeggen dat ik er niet veel last van heb, kan alles wel goed lezen.
Ik hoop dat een bril voor jou wel de goeie oplossing is Lachen

Dat is heel persoonsafhankelijk. Mijn eerste bril was +0,25 en +0,50 maar daar heb ik wel baat bij gehad! Nu, drie-en-een-half jaar later, heb ik dus net een nieuwe bril, mijn sterkte is achteruit gegaan naar +1,0 en +1,25. En ik zou nu echt niet meer zonder bril willen hoor! De wereld is een stuk scherper, duidelijker en minder vermoeiend voor mij met bril!