Knie knakt en zit daarna soort van vast?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Knie knakt en zit daarna soort van vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:46

Ik had vanmiddag gym, hoogspringen. Dus ik spring en land op de mat. M'n knie voelde ik knakken daarna leek hij wel vast te zitten. Alsof hij "klem" zat zegmaar.

Nou is dit niet alleen vandaag gebreurd, maar wel vaker. Nagelbijten / Gniffelen En vraag ik me af waardoor komt dit eigenlijk? Omdat m'n knieën gewoon slap zijn? Clown Of is het iets anders?

Riemke

Re: Knie knakt en zit daarna soort van vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:44

ahhh ik heb dat dus ook! Alleen bij mij komt het door een stom ongelukje van heel lang geleden. Toen fietste ik met mijn stomme hoofd, tegen een bloembak aan op straat waarvan de hoek prcies in mijn knie terrecht kwam. Ik baal er nog steeds van dat het toen 'alleen' maar gehecht is en niet nagekeken, want sindsdien knakt en kraak mijn knie bij elke stap, en schiet tie ook wellleens op slot en bovendien kan ik hem ook niet te zwaar belasten want dat doet pijn!! Ik denk dat het ligt aan je kniebanden dat die te slap zijn ofzo... ik zou ook wel graag willen weten wat het nou precies is!!! *LOL*

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:34

Het KAN zijn dat je een scheurtje of rafeltje aan je meniscus hebt, zeker als je knie af en toe op "slot" lijkt te gaan.. dat is een klacht die daar vaak mee gepaard gaat.
Heb je ooit eens een ongeluk gehad met je knie of je knie verdraait?

Als je er veel last van hebt, zou ik even naar de huisarts gaan of naar de fysio.
succes!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:36

Ik heb voor zover ik weet niet echt iets gehad met m'n knie. Kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet opgemerkt heb. Nagelbijten / Gniffelen

Zou namelijk best kunnen dat ik hem eens heb verdraaid. Ja

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:38

vervelend, heb ik ook heel vaak
Vooral bij fietsen, danmoet ik heen en weer buigen en dan knakt hij weer los
Ook een keer gehad toen ik op mn knieen op de grond zat, toen knakte mn knie ook
dat deed pijn Nagelbijten / Gniffelen
Denk niet dat je er veel aan kunt doen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:39

Ik heb het ook. Ja
Als ik mijn benen los schud met gym nadat we hebben warmgelopen knakken mijn knieën heel hard. Wil nog wel eens pijn doen.
Ook als ik op mijn hurken ga zitten dan hoor je een flinke knak. Clown

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:39

Ik heb dit ook altijd, voornamelijk met hardlopen, veel traplopen. Bij mij blijkt een spier anders aangehecht te zitten dan normaal... ik ben dus abormaal Knipoog maar ben er nu een beetje overheen gegroeid zeg maar, sinds ik niet meer gym nergens last van! Ik kreeg van de dokter een brief voor school dat ik niet mee mocht doen met gym!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:44

Klinkt verdacht veel als een kapotte meniscus ...
Laat je huisarts er even naar kijken.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:48

Voor een probleem met je meniscus hoef je niet per se een ongeluk gehad te hebben (verdraaien van je knie meestal), maar vaak is dat wel zo op jonge leeftijd.
Gewoon "knakken" zonder pijn hebben trouwens heel veel mensen. Maar als je er pijn bij hebt en als je slotklachten hebt zou ik het even na laten kijken Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:32

Als je pijn hebt zou ik idd wel even naar de HA of fysio gaan. Ik heb het ook weleens, maar dat doet geen zeer. Als ik mijn knie even rek is hij weer normaal. Vork

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:17

Ik heb dat telkens Boos!
Op die fiets na school toe, moet ik ong. een half uur fietsen en dan heb ik wel een keer of 4 dat ik me knie even niet kan bewegen Boos!
Maar ik heb het van een scheur in me knie schijf door een ongeluk met een paard Boos!
Maar je zou na de fysio kunnen gaan en kijken of ze je er aan kunnen helpen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:50

Oeh pijnlijk. Heb het vaak als ik met mn hoge rijlaarzen aan op mn hurken zit en dan weer op wil staan. Dan draait mn knie ook op slot. Alleen doordat je dan overeind komt gaat de zwaartekracht meewerken en ooooh dat doet zo zeer. Dan moet ik weer even op mn hurken en mn knie iets draaien of ik til mn been met mn armen iets op en draai iets. Maar voel het daarna vaak toch nog dik 2 dagen dat ie op slot geschoten is. (dus dit meisje zie je praktisch nooit meer op dr hurken met leren rijlaarzen aan)

Met fietsen op de hometrainer (gewoon op mn fiets heb ik het niet) dan knakt er ook steeds iets in mn knie, maar knakt er dan steeds langsheen. Draait gelukkig niet op slot, maar het is wel een enorm akelig geluid (en beetje gevoel).