wat is het?? HELP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

wat is het?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 09:28

heey,

ik heb een heel raar plekje op mijn arm, nu ongeveer ander halve week ofz. het is een rondje met een rode kring er omheen, en de eerste week zat er een witte korst op die is er vanzelf afgevallen.
nou ben ik maandag naar de dokter gegaan omdat iedereen denkt dat het een tekenbeet is. de dokter denkt dat het geen tekenbeet is maar ringworm. maar de verschijnselen die je bij ringworm moet hebben heb ik helemaal niet want het moet jeuken/pijn doen, meerdere plekken krijgen, bobbelig aanvoelen enz. maar dat heb ik allemaal niet. Zij heeft me toch een zalfje voorgeschreven voor ringworm, maar heb nou niet echt het idee dat het minder word. Nou met de zalf begint het wel te jeuken!
ik ben de afgelopen dagen veel in het bos geweest dus het zou ook een teek kunnen zijn maar ik heb helemaal geen teek gezien!
Wie weet wat het is en wie kan me helpen??!

aerdenhout1

Re: wat is het?? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:33

Het eerste waar ik ook aan dacht is ringworm. Kijk even rond in je omgeving of het niet ergens heerst! Ringworm is HEEEL besmettelijk voor mens en dier. Een geluk.....je gaat er niet dood aan. Het is wel vervelend.Hou je voorlopig vast aan het advies van je arts, als het eind van de week niet minder en zelfs erger wordt, even terug gaan.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:35

maar als je het niet vertrouwt gewoon eerderbellen ik zou niet weten wat het is? heb je er geen foto van

dit hoort trouwens niet hier maar op mensenwelzijn ik tem wel even...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:10

ringworm is erg vervelend. Mijn verzorgpony heeft het vroeger wel eens gehad, die zat helemaal onder. Mn zusje was toen ook daardoor besmet geraakt, die kreeg de ringwormplekken in haar gezicht.
sterkte ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:18

--> MW

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:22

Ik dacht ook meteen aan ringworm toen ik je verhaal las. Mijn zusje heeft het een tijdje geleden ook gehad, en bij haar bleef het ook bij één plekje. Gewoon het zalfje blijven smeren, dan zul je zien dat ie vanzelf weg trekt. Knipoog

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:08

Okey dank jullie wel, dan blijf ik het gewoon door smeren en zie ik het vanzelf wel

@mendiej: jeukte het ook niet bij jouw zusje dan? Had zij ook een witte korst er op zitten?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:22

Ze heeft het een week verborgen gehouden ofzo, omdat ze het eng vond. Clown
Dus ik weet niet hoe het er in het begin uit zag, later was het gewoon een rood kringetje. Het jeukte niet, ook pas nadat ze de zalf gebruikte. Maar het was ook zo weg hoor Ja

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:25

Ohw okey dankje wel..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:04

Mijn dochter had ook ringworm, deze jeukte ook niet en had er verder geen last van. Duurde wel 2 weken voordat het helemaal weg was. Het is erg besmettelijk en je kan het ook van huisdieren krijgen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:42

Ik dacht ook meteen aan ringworm toen ik het las.
Als ik jou was zal ik gewoon het zalfje blijven smeren,
waarschijnlijk trekt het binnen 2 weken helemaal weg. Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:13

JA HEEEEELP dat heb ik ook.. Boos!
op me rug.. ik dacht ook aan ringworm, maar de dokdok naturlijk niet, nu heb ik een zalfje en het gaat niet weg.. hoop dat ik blijf leven Tong uitsteken

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:32

misschien krentebaard ???

heb ik ook gehad komt meestal voor rond je mond en neus maar kan ook op je armen en dergelijke..
je krijgt dan ook een wit/gele korst die vanzelf los laat ,, maar dan hou je nog een rode plek over..