Migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:06

Ik heb een vraagjes over migraine...:
Is er een medicijn voor migraine?
Wat zijn de klachten?
Hoe kan je het een beetje voorkomen..?

Anoniem

Re: Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:12

Er zijn veel verschillende medizijnen voor, ik heb ze bijna allemaal gehad en niets hielp, er zaten alleen vervelende bijwerkingen bij, zoals enorm aankomen, of dat je haar allemaal gaat uitvallen. Scheve mond

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:15

wooooow ...nee dankjewel...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:25

ik heb ook migraine, maar nooit medicijnen gebruikt, omdta ik ook van andere heb gehoord dat ze dus idd slechte bijwerkingen hadden en vrijwel niet werkte.

nu heb ik niet zo vaak migraine gelukkig, heb nog maar 3x een echte hevige aanval gehad...
pfff lijkt wel of je doodgaat ... vreselijk, ik vind nog steeds het beste medicijn, een asprientje nemen, in een donkere, iets koelere kamer gaan liggen, met natuurlijk geen herrie. en meestal leg ik dan iets kouds op me voorhoofd ( bijv, een washandje nat maken en eff in de vriezer of je hebt ook van die speciale koelstrips tegenwoordig ) en dna wachten tot het zakt...

maarja, nogmaals ik heb niet vaak ( gelukkig ) van die zware aanvallen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:27

Ik heb veel last van migraine. Van de neuroloog heb ik medicijnen gekregen die ik dagelijks 2 keer moet slikken. De migraine is minder geworden, maar helemaal wegblijven doet het niet.
De klachten zijn per persoon wel wat verschillend, veel voorkomend bij iedereen is denk ik wel het gevoelig zijn voor licht.

Ik denk dat je het besteeven naar de dokter kunt gaan voor migraine Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:32

Ik heb natriumvalproaat. Elke dag 2 pakken, smorgens en savonds. Ze bevallen me zeer goed. Eerst had ik elke week of 1 keer in de 2 weken wel een hevige migraine aanval, en nu nog maar 1x in de maand, of zelf 1x in de 2 maanden. Mijn moeder gebruikt deze ook, ze had eerst ook een paar keer in de week migraine, en nu ook nog maar 1x in de maand, en soms zelf een hele maand niet! Deze bevallen me zeer goed. Maar ik denk idd dat je beter naar de dokter kunt gaan, om te kunnen beslissen welke het beste bij je passen.

[edit] Je hebt 300 mg en 500 mg, ik en mijn moeder hebben allebei 500 mg. Heb trouwens ook een stuk of 4/5 verschillende medicijnen gehad, maar bij elke zat wel een ontzettend rotte bijwerking.

[edit2] Haha! Mijn moeder en ik hebben ook medicijnen gehad, waar ons haar uit ging vallen, toen we dat in de gaten kregen, zijn we direct terug gegaan naar de neuroloog.

succes ermee Lachen verder mag je me altijd PMen voor vragen Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:00

Okee bedankt voor de antwoorden Lachen Ik denk dat als mijn moeder terug is uit Amerika dat we toch maar even naar de dokter gaan..Want ik heb de hele week al onwijse hoofdpijn..en duizelig...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 02:04

ik ben er *godzijdank* overheen gegroeit , ik heb t 3 jaar geleden zooo extreem gehad, ik kon mezelf wel iets aandoen , ik mocht geen medicijn meer omdat ik verslaafd raakte aan ibuprofen (mag ze nu nog niet), ik kreeg hele zware zetpillen mee, hielp niet zo als ik t wilde, maar t was wat Lachen ik heb nu nog eens in de zoveel tijd een aanval, dan kan ik alleen maar slapen slapen en slapen in t donker.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:15

Ik heb t ook niet zo heel vaak en heb er dan ook geen medicijnen voor. Maar als ik vlekker begin te zien mag ik maken dat ik plat ga liggen met de zwaarste pijnstillers die ik op dat moment vinden kan!!! anders is er geen houden aan en begin ik rare taal uit te kramen... Nagelbijten / Gniffelen

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:21

Ik heb 1x zo'n hoofdpijn gehad..Toen heb k echt 2 weken in een donkere kamer gelegen..Slapen overgeven slapen overgeven..Dat waren mijn 2 weken toen..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:02

Ik heb het drie keer gehad in m'n puberteit. Het was echt zo eng, vooral de eerste keer. Eerst kreeg ik een onwerkelijk gevoel, toen tintelingen in m'n arm die echt omhoog trokken naar m'n hoofd, half/vlekken zien, niet meer uit m'n woorden komen... Daarna gigantische hoofdpijn, zodra ik een paracetamol nam werd ik supermisselijk en zodra ik dan flink had overgegeven was de hoofdpijn weer weg.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:06

ik heb het ook gehad. En heb er sort van neusspray bij gehad. het werkte in 1 keer. Maar later proef je het en dat is zo vies. maar ik had er geen bijwerkingen van! Maar de dokter weet er alles van en wij niet Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:09

Ik heb het gemiddelt iedere maand 1 keer, het begint meestal met niet goed kunnen lezen. bv er staat op mijn boek 'Nederlands voor de Basisvorming'
Dan lees ik dit: N erlands vo de B sis ing. Ik zie dus maar de helft van de woorden, meestal meld ik me op dat moment al ziek van school; want anders moet ik met hoofdpijn naar huis.

Thuis neem ik dan een paracetamol en ga ik in een donkere badkamer in een lekker warm bad met zo'n rubber kussentje onder mijn hoofd + een nat washandje op mijn ogen.
Na anderhalf uur is het vaak dan al veel minder en ga ik op de bank liggen oid.

Heb er eerst ook medicijnen voor gehad, maar dat sloeg niet aan.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:12

Mijn moeder heeft medicijnen tegen epilepsie en anti-depressiva, voor de migraine dus. Ik heb zelf met vlagen last van migaine. Dan krijg ik eerst een half uurtje last van schitters en sterretjes. Dat er ineens van die happen uit je beeld vallen. Als dat over is begint de hoofdpijn en misselijkheid. En das heel erg. Asperientjes en paracetamol werken ook niet. Je kunt het beste gewoon in bed gaan liggen in een donkere, stille, koele kamer.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:58

Hoi
Ik heb ook vaak last van mirgraine. Sommige duren wel 2 dagen Huilen . Ik heb ook medicijnen gekregen immigran maar kan niet zeggen dat het echt helpt. Boos!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:06

ja, ik word er heel chag van als ik migraine heb, als je bv tv kijkt kan je het hoofd of paard ofzo niet meer zien!
Maar slapen helpt ook !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:11

ik heb het ook erge vorm, tril aanvallen duizelig worden, overgeven, niet tegen geluid kunnen enz enz

heb zowat alle medicijnen gehad maar niets hielp. toen imigran spuiten gekregen, dat zijn de enigste die werken bij mij, moet je wel bij de verzekering kijken, want ze zijn €60 per spuit..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:18

Woesh Scheve mond dat is niet weinig! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:14

ja ze zijn idd wel duur, bijwerkingen zijn bij mij:
eerste half uur 10x erger migraine
overgeven en kotsmisselijk worden
erger trillen en zweten en ontzettend duizelig worden
het gevoel dat er van binnen aan je kaken getrokken word
spierpijn krijgen (vooral in boven armen en schouders)
weet van de hoofdpijn niet meer waar ik het zoeken moet, druk mn hoofd ook zo hard mogelijk het kussen in...
voel mn luchtpijp heel erg, maar dat kan ook komen doordat die verbrand is..

niet echt fijn dus, en de prik voel je in het begin heel erg, als je net begint met de medicijnen dus en als hij in een ader terecht komt..

maar ze werken wel super..

heb de neussprays ook gehad, en heleboel andere medicijnen maar die hielpen bij niets, deze wel Lachen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:31

het spijt me dat ik het zeg.. maar is het zo moeilijk om een huisarts op te zoeken???

kan er geen algemeen hoofdpijn topic aangemaakt worden????

sorry hoor, niet richting jullie of TS bedoelt, maar er zijn zoveel topics over, en elke keer weer dezelfde vragen...
ga langs de huisarts, leg je probleem uit en vraag of hij iets kan voorschrijven...

* en niet zeuren dat ik niet weet waar ik het over heb, heb namelijk de ergste vorm van hoofdpijn die er bestaat... *

* sorry, heb beetje kort lontje Scheve mond Verdrietig *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:19

nou er zijn ook zoveel topics over liefde enz, kan je ook gewoon met anderen over praten lijkt mij, en een topic lijkt me handig, dan kan je ervaringen uitwisselen over wat voor medicijnen wel en niet werken..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:32

dees_daan schreef:
nou er zijn ook zoveel topics over liefde enz, kan je ook gewoon met anderen over praten lijkt mij, en een topic lijkt me handig, dan kan je ervaringen uitwisselen over wat voor medicijnen wel en niet werken..

mijn vraag is ook of er niet een algemeen hoofdpijntopic aangemaakt kan worden...

al die topics over liefde enzo zijn ook stom, en net als alle topics met de vraag: ben ik zwanger...??
daar is nu een FAQ over gemaakt, en als er 1 topic over gemaakt wordt wat algemeen topic wordt, dan is dat veel handiger...

zal ik dan maar het initiatief nemen als zwaar hoofdpijnpatiënt?????

link komt zo!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:37

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 12:34

dankje nienke Lachen