Al langere tijd hevige rugklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Al langere tijd hevige rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:52

Een slechte rug heb ik altijd gehad. Of tenminste een zwakke.
Als ik te lang achtereen doorwerkte achter de kassa kreeg ik last van vastzittende spieren of een flauwe pijn in mijn onderrug. Daar bleef het altijd bij, en was te verhelpen en te voorkomen door tussendoor andere werkzaamheden te doen.

Deze zomer heb ik veel en lang gewerkt, en in drukke perioden is het moeilijker om de kassa te verlaten. Of dat de reden was of dat het gewoon terloops op is komen zetten weet ik niet.
In juli begon de pijn, en werd steeds erger tot ik gewoonweg niet meer normaal kon functioneren. Toen het werk wat rustiger werd nam de pijn ook af, en kon ik ook weer avonden helemaal zonder werken.
Vorige week kwam het echter weer terug en nu is het weer continu aanwezig. Lang staan doet pijn, zitten in verkeerde stoelen of met verkeerde houdingen doet pijn en werken is af en toe gewoon een crime. Ik heb mijn stoel goed ingesteld, altijd al, omdat ik een zwakke rug heb. Maar dat mag niet baten.

Wat ik voel is een soort stekende zeer in mijn onderrug, alsof de wervels daar tegen elkaar duwen en schuiven. Wanneer ik werk trekt deze pijn verder omhoog naar mijn schouders. Wat ik dan voel is voornamelijk krampende pijn in mijn spieren. Het verband wervels/botten en spieren snap ik niet.

Over naar de huisarts gaan ben ik erg dubieus. Hoe vaak ik daar wel niet afgepoeierd ben met de uitspraak 'neem maar een aspirientje'. Ook al zat ik daar jankend van de pijn. (En dan heb ik nog een vrij hoge pijngrens).
Van de zomer was ik overtuigd dat ik naar de HA moest, maar net toen was de praktijk voor vakantie gesloten. Toen het beter ging heb ik het van me af geschoven. En nu weet ik niet wat ik ermee moet. In mijn hoofd hoor ik zijn antwoord toch al en dat is niet bepaald bemoedigend.
Maar hier langer mee rondlopen lijkt mij ook niet het slimste wat ik kan doen. Scheve mond

terorita

Re: Al langere tijd hevige rugklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:12

ben afgelopen zondag van een merrie afgepleurd, en best hard op mijn rug terrecht gekomen.foto's laten maken
gelukkig niets gebroken maar wel werelfs gekneusd, dus rust en plat liggen
ik heb eigenlijk meteen mijn chiropractor gebeld, en mocht gelijk komen.

heb een jaar of 10 geleden iets aan mijn nek gead, en een jaar lang thuis gezeten, kon mijn hoofd niet draaien,
ziekenhuis in ziekenhuis uit, MRI scan EMG foto's noem maar op
en inderdaad ook fysio.
nu heb ik daar enorm van geleerd.
ik deed fysio maar schoot daar geen klap mee op.
had eigen lijk het idee dat mijn klachten erger werden, maar dat zat tussen mijn oren volgens mijn fysio
via via terrecht gekomen bij een chiropractor,
wil niet zeggen dat de klachten van de één op andere dag weg waren
maar kon wel weer "normaal"functioneren.

dus bedacht ik me van de week geen moment, en heb meteen gebeld.
zolang je werfels niet goed op hun plaats zitten,(denk dan echt aan millimeter werk)
zit het hele zooitje niet goed, denk aan zenuwen, bloedvaatjes, spieren alles.
je lichaam probeert zich zelf te beschermen en dat kost enorm veel energie.
ik ga er nu 2 x per week heen, als ik er vandaan kom ben ik echt kapot, maar de dag daarna gaat het al een stuk beter.

het is niet goedkoop ik betaal 50 euro voor c.a een half uurtje.
mijn verzekering vergoed wel een deel.
tegenwoordig zit dat vaak wel in het pakket een jaar of 10 geleden niet.
verwijs kaart van de dokter heb ik niet gehaald die kijkt je een beetje dom aan als ik hier mee kom.

meer vragen pb me gerust

ik ga daar nu dan 2 x per week heen.
maar normaal gesproken eens per maand

denk zeker dat een chiropractor jouw best eens zou kunnen helpen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:36

Voor ik naar zo'n man zou stappen zou ik toch eerst eens een paar foto's laten maken.
Ze kunnen je goed helpen maar ook heel goed de vernieling in werken.

Overigens ben ik ook net zo hoor. Loop nu met een 2e kleine hernia en heb al 5 weken een doorverwijzing liggen.
Omdat ik ook de meeste klachten heb tijdens het werk en ik verder weet wat ze zeggen 'doen we niks aan...daar is de pijnpoli' ben ik nog steeds niet geweest.

neem een handje vol pijnstillers en kom zo de dag door.
Heb misschien een andere baan...dus dan gaat het zeker een stuk verbeteren.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:18

ik snap wle wat je bedoelt, dat van die huisarts, ik ben ook een beetje anti wat dat betreft.

ik heb ook al vanaf me 12e rugpijnen, die niet weggaan, ze worden wle minder of zwaarder maar ze gaan nooit weg.

en is het niet me rug, dan trekt het wle door naar men bovenbenen, of schouders/nek of zelfs bovenarmen... vreselijk...

en ook mijn huisarts zegt idd, jaa stress e.d. en neem een asprintje, doe rustig aan, niet overbelasten, gaan sporten om je spieren te trainen. mjaa dat werkt allemala niet., tijd om te sporten heb ik niet, tijd om rust te nemen ook niet, en asprientjes werken niet meer.

ik heb dan weleens spiroflor SRL gelei van VSM, dat wil nog weleens een beetje de pijn verzachten.
ben weleens naar een fhysio doorgestuurd, en die raakte je amper aan, dus echt losmaken e.d. was er niet bij, dus ook dat is een drama.

maarja, he tis wle belangrijk, dta je te weten komt wat er verkeerd zit in je rug, dus misschien als het blijft, toch fotos laten maken om uit te vinden of e rniets verkeerd zit of bekneld wat de pijn veroorzaakt.

nog zo'n Vb. ik had laatst steeds pijn ana de linkerkant bij me ribbenkast zeg maar, ook op me borst ( zeg maar je hartstreek ) en in me linkerbovenarm...
de pijn bleef steed, en op een gegeven moment zo erg dta ik niet eens kon slapen omdta ik niet wist hoe ik liggen moest.
nou, in mijn famillie zijn hart en vaatziektes erfelijk... dus ik d8 gelijk het ergste... en ik ben nog jong, maar toch, he tis nooit onmogelijk.

dus ik naar die huisarts ( omdta ik zelf gewoon best bang was drvoor ) en ik ga ook alleen dus als ik denk dat ik echt iets heb.

nou echt hij lahcte me nog net niet uit. maar het shceelde niet veel, dta ik zei dat ik d8 dta he tmissch me hart was.... dus wat dat betreft snap ik wel wta he bedoelt, dat het een beetje moedeloos wordt op een gegeven moment...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:32

wat een pest dokters hebben jullie, als ik het zo lees,
ik verrekte van de pijn zondag nacht, en kon gewoon me bed niet uitkomen, kon niet op of om,
mijn man naar huis laten komen, dokter gebeld kon meteen komen,
weer onderzoek gehad,
en een patij pijnstillers om een weeshuis mee plat te gooien.
maar ik ben wel wat mobieller,
die pillen zijn niet alles, maar in combi met die pillen kan ik wel weer langzamerhand wat meer bewegen,
mijn spieren hadden zo een opdonder gehad, die staan stijf van de spanning.
ik zou echt gewoon door zeuren bij een dokter, je voelt toch zeker zelf wel of er iets mis is ja of nee.
blijkbaar tref ik het met mijn dokter

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:40

Laat die dokter achterwege en probeer eens een manueel therapeut!

Ik liep 2 jaar lang met rugklachten, bij een hele kleine verkeerde beweging schoot het al in mijn rug en kon er dagenlang last van houden. Mijn ouders hebben ook rugklachten dus via hun ben ik eens naar een manueel therapeut gegaan, gelukkig wist ik niet wat me te wachten stond anders had ik denk ik niet geweest haha.
Maar in ieder geval bleek ik 5 scheve rugwervels en 1 ontzettend scheve nekwervel te hebben. die heeft hij behandelt (auw!) en daarna nog 1x geweest en sindsdien heb ik geen rugklachten meer.

Voor zoiemand heb je geen verwijzing nodig, het ligt puur aan hoe je verzekerd bent of het vergoed word. Hij kan je ook vertellen wat er mis is met je rug en ik denk dat in de meeste opzichten hij er ook wel wat mee kan.

Als ik dus weer eens last heb dan ga ik naar hem toe en niet naar de dokter, want die kan er zelf ook moeilijk iets aan doen...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:19

Net als jou heb ik ook erg vaak rugklachten, had er ook super erg last van, kon af en toe echt wel janken! Ach af en toe een asprintje vond ik het wel goed hoor! Heb er 4 jaar mee gelopen ofzo! Tot er op een gegeven moment iemand bij ons kwam die vertelde dat wanneer hij wat later na de dokter was gegaan hij verlamd had kunnen wezen! (te laat geopereerd zou hij dan zijn)! Dus ik meteen de volgende dag naar de dokter! NOuja ik bleek dus een verschrikkelijk verkeerde houding te hebben! Nou houdingstherapie wat eigenlijk niet zo veel hielp. Weer na de dokter bleek mijn hele rug vast te zitten! DUs na de kraker! Ben er inmiddels 3 x geweest en moet nu bellen wanneer ik er weer last van heb! In combinatie met dat ik nu les krijg zodat ik recht op mijn paard zit en niet mijn rug verkramp (wat ik eerst dus wel deed) gaat het nu echt stukken beter. (bijna geen last meer, natuurlijk af en toe maar in veel mindere mate) Ben dus blij dat ik nu les krijg voor mijn houding anders had het nog jaren zo door kunnen gaan! Af en toe even na de kraker en het ligt goed! Dus mijn advies ga toch even langs de dokter!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:50

Waarom maak je niet eens een afspraak met de fysio? (Kan (tegenwoordig) ook zonder dat je eerst langs je HA hoeft.)
Dan kan je je klachten daar uitleggen, en kunnen ze daar kijken of ze weten wat het is en of zij jou daarmee kunnen helpen, of dat ze denken dat je toch foto's oid moet laten maken Knipoog

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:00

Dit lijkt o.a. op wat ik heb, blijf het dus even volgen, in de HA & fysio heb ik geen vertrouwen en de kraker vind ik al helemaal niks, omdat dat mega-veel pijn doet bij mij.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:04

kraker doet ff pijn maar daarna.....................
ik knap daar zo van op

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:28

terorita schreef:
ik knap daar zo van op

Ik raad je dat ook aan. Ik heb zelf, evenals de rest van mijn familie een erg slechte rug. Een paar maanden geleden ben ik door mijn rug gegaan. Arts schreef mij een dosis pijnstillers voor en dan zou het over gaan...Gelijk daarna de fysio/manueel therapeut gebeld. Die avond nog langs geweest. Even de nekwervels goed zetten en je loopt weer recht. Van spierpijn had en heb ik eigenlijk nooit langer dan een dag last gehad. En niet zo veel last dat mijn werk er onder zou leiden.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:36

terorita schreef:
ik knap daar zo van op

Ik vind het zelfs niet eens pijn doen...
Maar het is inderdaad erg fijn!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:03

Ik herken verhalen hier. Zelf loop ik nu al ruim 8 jaar met hevige rugklachten, die er inmiddels voor is gaan zorgen dat bijna alles pijn doet. (verschillende type pijn ook) Ook ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet van af. Dagelijks gruwelijke pijn.

Ik heb ooit eens een MRI scan laten maken, maar daarop was niets te zien.
Misschien is het een goed idee om even foto's en eventueel een MRI van je rug te laten maken Leo_ke Ach gut

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:09

heb toendertijd ook foto's mri scan en een emg laten doen,
er kwam niets uit, en toch kon ik me nek niet bewegen.
mijn chiropractor heeft toen met mijn goed keuring deze foto's en uitsalgen opgevragd in het ziekenhuis,
en hij zag wel degelijk wat,
een arts kijkt heel anders naar een werfelkolom dan een manueel of een chiropractor,
ik kom er net weer vandaan, ben moe en voel me zo slap als een vaatdoek,
maar ik weet dat ik me morgen weer een stuk beter voel,
ik hoop dat ik met 2 weken weer te paard zit

overigens heb ik contact gehad met mijn verzekering,
en deze vergoeden me 80%, maar niet meer dan 500 euro per kalender jaar.
en ik heb dan geen verwijs kaart van een arts nodig

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:07

Of rechtstreeks naar de Fysio?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:22

Heb het er nog met anderen over gehad en ik ga iig toch maar langs bij de HA, en als ik niet tevreden ben met wat hij me verteld ga ik een proberen of ik een fotootje kan laten maken.
Ik kan tegenwoordig al niet meer op een houten stoel zitten op school zonder pijn.

Bedankt voor de reacties tot dusver, en ik ga de tips zeker allemaal in het oog houden. Even afwachten op HA's oordeel.. Scheve mond