Ontstoken haarzakjes benen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Ontstoken haarzakjes benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:02

Hebben jullie weleens rode ontstoken haarzakjes op je benen? Zo ja, wat doe je eraan om dit te voorkomen of wat kan je er aan doen om snel weg te laten trekken?

Ik heb wel eens (soms gevoelige) rode bultjes (ik gok ontstoken haarzakjes) op m'n benen, voornamelijk als ik afsluitende broeken zoals een rijbroek heb gedragen (dagelijks dus). Ze kunnen doorkomen alsof het een puistje is. Ik vind het niet prettig en erg lelijk, maar weet niet wat eraan te doen.

Er is mij Sudocrème aangeraden omdat dit tegen rode en/of geïrriteerde huid werkt, maar het schijnt weer een vette crème te zijn wat mij weer niet handig lijkt bij dit soort bultjes. M'n huid op de benen is allesbehalve droog en/of rood. Het is ook echt geen uitslag/allergie wat ik heb, het zijn individuele bultjes/ontstoken haarzakjes.

Hoop dat jullie raad weten Lachen

Anoniem

Re: Ontstoken haarzakjes benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:31

mn zusje heeft hier last van en die is altijd met van die scrubcremes en scrubborstels enzo in de weer. maar of het helpt.. geen idee...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:05

Bij scheren scheerschuim gebruiken en daarna verzachtende lotion.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:37

Doordat je tegen de haargroei ingaat zorg je niet alleen voor ontstoken haarzakjes maar ook voor ingegroeide haartjes. Het is beter om met de groei mee te scheren, maarja dan heb je geen venus benen....

Verder weet ik niet echt een oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:41

hmm maar mn zusje heeft ze op haar bovenbenen waar ze helemaal niet scheert? Verward

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:39

Misschien irritatie van een een te strakke broek, want dat schuurt natuurlijk de hele dag over je benen. Ik denk dat je het gewoon goed moet insmeren je benen, volgens mij kan je er verder maar weinig aan doen...

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 01:20

Ik heb daar ook vaak last van gehad. Nu was ik mijn benen regelmatig met betadine scrub, op aanraden van huisarts.
En daarna (voor het slapen gaan) goed invetten met olie. (heb een vrij droge huid).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:32

Ik heb het niet over scheren gehad Haha! Wel over strakke rijbroeken. Ik scheer m'n bovenbenen amper, hooguit een klein stukje bij de knie en verder alleen m'n onderbenen. Daar zitten de plekjes niet.

Betadine scrub? Hmm, ook zowat om daar ineens mee te gaan scrubben denk ik en inoliën gaat voor mij niet werken, ik heb geen droge huid, dus ben bang dat ik de plekjes alleen maar vermeerder. Zal hierover eens advies van de huisarts vragen.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:04

Ik heb het ook.Goed scrubben met van die scrubcreme helpt wel Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 12:55

Oké, gaan we dat toch maar eens proberen Lachen