ziekte kosten verzekering zelf betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

ziekte kosten verzekering zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 08:43

Ik ben nu 19 jaar. M'n moeder betaalde de verzekeringen normaal allemaal. Deze week begon ze er ineens over dat ik het zelf moet gaan betalen. Het is 110 euro in de maand, ik krijg dan 34 euro terug. Ik heb nu werk en verdien ongeveer 320 euro in de maand. Vind het zelf nogal veel als ik het zelf moet gaan betalen, dan werk ik dus eigenlijk een week voor niks Clown
ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die het zelf moeten betalen.
M'n eigen kleding moet ik ook zelf kopen Clown was aan het sparen voor een rijbewijs maar dat gaat dan nog lang duren Verdrietig.
M'n vader zegt dat ik meer terug moet krijgen van de verzekering? weet niet precies waarvan ik die 34 euro krijg...maar volgens hem hoor ik dus meer terug te krijgen omdat ik veel minder verdien dan m'n moeder en nog geen fulltime baan heb. Ook is de kans groot dat ik er in de winter mee moet stoppen en dan heb ik dus helemaal geen inkomen meer....

Let_be

Re: ziekte kosten verzekering zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:45

Ik verdien 'maar' 100 euro per maand gemiddeld (soms 150, soms 50), dus ik spaar in de betere maanden mn geld op om mijn verzekering te kunnen betalen en ik moet ook nog mijn abbo betalen.
Mn zakgeld? 25,- p/m.

En die 34,- is het maxium wat er terug gekregen kan worden.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:48

Ik moet het ook zelf betalen en hield (tot voor kort) ook weinig over...Bij mij ben ik nu ook nog meer dan 100 p/m kwijt, maar vanaf 1-jan minder dan 100 Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:52

Ik vind het niet raar dat je dingen zelf moet gaan betalen als je 18+ bent (kleding enzo...). Ik heb gelukkig ouders die (naast m'n studie) ziektekostenverzekering en eventuele ziektekosten betalen.
Meer dan 34E kun je niet terugkrijgen. Wel krijg je sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel extra studiefinanciering.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:59

Clown is al wat langer dat ik zelf kleding koop...aan m'n moeder hoef ik het niet te vragen.... m'n vader heeft een paard voor me gekocht dus daar vraag ik niet teveel aan. Vriendinnen krijgen gewoon kleedgeld er voor, of zakgeld. Zakgeld krijg ik al een hele tijd niet meer. Clown maarja dat wordt dan een fulltime baan zoeken.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:04

Werken op je 19e is niet erg, vooral niet als je niet meer naar school gaat...
Dus full-time werken en alles zelf betalen, dat deed ik al toen ik 18 was....

Als je dus niet genoeg geld hebt, betekend dat een andere baan zoeken, of 2 banen nemen...

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:36

Ik ben ook 19 en ik werk verder niet ofzo... Ik krijg per maand 89 euro stufi, 34 euro zorgtoeslag en krijg nog 50 euro van pa... Maar ik hoef m'n zorgverzekering niet zelf te betalen en m'n school ook niet [betaalt pa]... Voor m'n geld moet ik dus gewoon verder alles kopen zoals kleding enzo...

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:48

Als je niet meer naar school gaat en Full-time kunt werken, tja, dan moet je je zelf ook kunnen onderhouden. Op het moment dat ik van school afging, betekende dat ik alles, maar dan ook alles zelf mocht betalen. Inclusief mijn paard, en moest ik maandelijks een bedrag aan mijn ouders overmaken (tja, eten, slapen alles kon daar, daar staat dan ook wat tegenover). Dus ik denk dat het meerdere uren werken wordt!! Suc6!

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:55

Ik moet ook alles zelf betalen, ik betaal 100 eur per maand kostgeld, verzekering van rond de 100 eur en een eigen paard (Ik werk dan wel full time)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:14

Ik moet het ook allemaal zelf betalen. Scheve mond

Ik heb zo'n 100 euro ziektekosten verzekering, en in de komende maanden moet ik ook daar nog is mijn studie bij gaan betalen,
maar gelukkig krijg ik behoorlijk wat stufi, zodat ik het tot nu toe goed red Ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:11

Ik vind dat heel normaal.
Het is voor je ouders ook hartstikke duur,en als je zelf werkt,kan je het best zelf betalen.
Als je 'later' op jezelf woont,moet je ook werken,en de helft afleggen aan de vaste lasten,werk je dan 2 weken voor niets?
Volgens mij werk je dan om te kunnen wonen,en in jou geval,om verzekert te zijn Lachen
Als ik het zo hoor hoef je ook geen kostgeld te betalen,wees blij!

Ik betaal alles zelf(woon dan ook samen Knipoog ) en toen ik nog thuis woonde en werk had,moest ik kostgeld betalen.
Ik vond eht juist fijn om mijn steentje bij te dragen.
Mijn ouders waren beslist niet rijk en hadden ineens 150 euro over in de maand omdat ik meebetaalde.

Als je nog wilt sparen zul je simpelweg zuinig moeten zijn,zodat je geld overhoudt om mee te sparen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:55

Ik moet ook alles zelf betalen, maar ja daardoor leer je wel goed met je geld om te gaan. Het heeft zo zijn voordelen en nadelen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:42

Elmiran, ik denk dat je vader de no-claim korting bedoelt. Als je weinig of geen medicijnen gebruikt en weinig gebruik maakt van bijvoorbeeld fysiotherapie kun je iets van 255 euro terugkrijgen van de verzekering per jaar.
Veel mensen zijn er op achteruit gegaan met die ziektekostenverzekering. Zeker alleenstaanden zonder kinderen. Tot 18 jaar ben je bij je ouders gratis meeverzekerd en daarna moet je het zelf ophoesten. Dus je zult meer moeten gaan werken...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:54

Ik vind het ook niet zo raar, je bent 19, wil je dan dat je ouders het blijven betalen tot je 30ste? Eens moet je het toch zelf gaan betalen, en tja dan hou je minder over voor andere dingen, helaas. Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:33

ik vond het raar omdat ik het nog nooit gehoord had van vriendinnen dat ze het moesten betalen. Maarja dan zou ik toch maar een extra baantje erbij moeten nemen (weet al wel iets Knipoog )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:38

als ik fulltime zou werken, zou ik het zelf moeten betalen, maar nu ben ik toch gaan studeren en heb ik echt geen geld om ook mijn verzekering nog te betalen, dus gelukkig betalen mijn ouders die, ook eventuele kosten die niet vergoed worden betalen zij, de rest moet ik wel alles zelf betalen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:01

De meeste mensen die ik ken van mijn leeftijd hoeven hun verzekering niet zelf te betalen, maar die studeren wel allemaal. Als je niet studeert vind ik het heel normaal dat je, je eigen kosten betaald, dus ook je verzekering.
Maar je houd op die manier nog ruim 200 euro over, daar moet je het toch makkelijk mee redden? Tenzij je ook eten ed moet betalen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:43

het is een boel geld, zeker als je geen hoog inkomen hebt. maar je krijgt inderdaad wel een gedeelte via de belasting terug, en de no-claim krijg je 1 keer per jaar...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:04

Ik moet het ook zelf betalen en verdien 150 euro in de maand, als het meezit dan. Ik vind het een belachelijk hoog bedrag. Scheve mond Daarbij vergoed mijn verzekering ook nog een geen ene ***. Goed geregeld hier.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 23:10

idd ik vind het ook belachelijk duur Clown had ik ook een broek ofzo van kunnen kopen Verdrietig

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 23:12

Gelukkig kan ik weer terug naar m'n vorige werk...dus kan zijn dat ik 55 uur werk in een week (weet nog niet of ik dat ga doen, vorige keer vond ik het heel zwaar, vooral als je ook nog paarden hebt...)
daar verdien ik dan rond de 200 euro per week mee. Morgen ga ik overleggen met de baas wanneer ik in geroosterd kan worden, denk dat ik voor 3 dagen per week doe. Het werk is namelijk vrij zwaar, en het moet natuurlijk ook niet teveel worden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 23:18

moet er wel ff bij zeggen dat ik dus niet iedere week daar kan werken. Ze belde wanneer ik nodig was, nu hoop ik dat ik er een paar weken achter elkaar 3 dagen in de week kan werken. 5 dagen begin ik echt niet aan (zou ik wel een hoop mee verdienen maar langer dan 2 weken hou ik dat niet vol, en m'n andere baantje zeg ik er niet voorop! andere werk heb ik veel meer zekerheid van dat ik dat lang kan doen, en hier kan het zijn dat ik weer een tijd niet nodig ben) dus als ik dat baantje erbij heb kom ik makkelijk rond Vork dus vind het nu niet meer zo erg. T blijft een hoop geld maarja. Ik fotografeer nu ook, heb binnekort een paar shoots dus daar verdien ik ook weer wat mee.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:46

Het is heel normaal dat je je ziektekostenverzekering zelf betaalt vanaf het moment dat je 18 jaar wordt

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:44

MSQuincyTE schreef:
Het is heel normaal dat je je ziektekostenverzekering zelf betaalt vanaf het moment dat je 18 jaar wordt

Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:47

maaitjuh schreef:
MSQuincyTE schreef:

Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.

Ja maar jij zit dus nog op school, de TS niet, die werkt dus niet full-time....en het is toch zo dat als je niet studeert en je gewoon werkt, je in je eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Ik bedoel als ze volgend jaar bijv op zichzelf wil gaan wonen is ze heel wat meer kwijt als die €100.-.