S'ochtends je vaak niet goed voelen, raar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

S'ochtends je vaak niet goed voelen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:19

Ik heb alleen elke ochtend en ik vind het dus raar, omdat het s'middags vaak over is. Vandaar dat ik ook telkens niet weet of ik nou echt ziek aan het worden ben of dat het s'middags gewoon weer over is. Meestal ben ik misselijk, duizelig en hoofdpijn die niet doorzet. Ook heb ik meer last als normaal van mijn rug omdat ik stijver ben denk ik(mijn rug/schouders zitten vanwege stress en spanning helemaal vast meestal en ik heb een verschoven wervel). Ook krijg ik geen hap door me keel en het lijkt wel of het steeds erger word.

Paardennamen

Re: S'ochtends je vaak niet goed voelen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:21

Zwanger? Knipoog

Doe het eens een poosje rustig aan, je zegt dat je stress en spanning hebt. Voor die verschoven wervel zou je eens een chiropractor op kunnen zoeken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:25

Ik heb dit ook hele periodes, vooral in de zomer. Ik doe dan ook wel eens een zwangerschapstest, maar daar is nog nooit iets uitgekomen. Ik denk nu dat het met een hoge bloeddruk te maken heeft.
De huisarts wist het ook niet meer, die denkt ook aan mijn iets te hoge bloeddruk. Misschien kan je die even laten nameten?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:28

Zal ik eens doen dan, zwanger kan voorzover ik weet niet, want ik had het daarvoor al een tijdje en ik ben aan de pil;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:32

Door de pil misschien? Ik word heel misselijk als ik de avond ervoor 2 pillen heb genomen (door er een te vergeten bijvoorbeeld). Dus misschien dat jij er gewoon extreem gevoelig op reageert?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:35

Nee, dat is het volgens mij niet, want ik slik hem al langer als een jaar zonder problemen en hier heb ik de laatste paar maanden pas last van en in die tijd ben ik nog maar 1x de pil vergeten en die had ik de ochtend erna ingenomen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:38

Ik heb het ook heel erg gehad.
Vaak ook met periodes.
Elke ochtend weer was ik vreselijk misselijk en hoofdpijn enzo.
Is bij mij ook nooit niks uitgekomen ben er vaak zat voor naar de dokter geweest.
Heb wel een lage bloeddruk weet niet of het evt daar nog mee te maken heeft!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:55

Okee dan, maar ik ben waarschijnlijk de enige die ervoor thuis blijft, ben nml bang dat ik flauw val, want dat heb ik een aantal jaar geleden erg vaak gehad en wil ik niet nog een keer meemaken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:10

Ik heb dit ook een hele tijd terug gehad. Dat was in een erg zware periode waarbij ik erg veel last had van stress, veel te voor duren had en veel werk in korte periodes moest afronden.

Inderdaad elke ochtend misselijk, echt kots en kots misselijk. Veel hoofdpijn, veel pijn in de rug, duizelig, donkere vlekken zien en alleen al dood ziek worden bij enkel de gedachte aan school en werken. Vaak nog een extra scheut duizeligheid op het moment dat ik bijna op school geariveerd was. Kwam ook geregeld voor dat ik mijn hart heel duidelijk en hard hoorde bonken in heel mijn lijf.

Bij mij was het dus puur een geval van stress. Misschien bij jou ook? Anders sowieso even naar de huisarts gaan!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:38

Komt zeer bekend voor, waarschijnlijk bij mij dus ook. Ben je dan nog wel gewoon naar school gegaan of niet? En zegt de huisarts dan nog iets ervan of niet?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:45

ik heb dat ook best vaak. vooral in de winter. erg vervelend

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:36

Bij kwam het wel door de pil, pas nadat ik deze al 6 maanden gebruikt had. Als je er in de stopweek geen last van hebt, denk ik dat 't wel door de pil komt. Succes ermee in ieder geval!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:48

Ik heb er ook last van, ben altijd moe, en kan er nooit uitkomen...en maakt niet uit of ik vroeg naar bed ga of niet.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:49

ik heb dit ook gehad.
Ik had echt iedere ochtend als ik opstond hele erge buikpijn, misselijk, duizelig & diarree..
als ik op school aankwam moest ik meestal eerst overgeven voordat ik iets kon ging doen..

bij mij dachten ze ook dat ik zwanger was, of dat het met mn bloedsuikergehalte te maken had en dat laatste bleek het ook te zijn.
omdat ik een snelle spijsvertering heb, wordt ook het suiker er te snel uitgehaald en is mijn suikergehalte 's morgens zo laag dat ik er letterlijk ziek van werd.
wat bij mij helpt is om 's avonds iets van fruit te eten (fruitsuikers blijven lang in je bloed) of een bakje yoghurt met suiker of zo iets...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:46

Ik heb het de laatste tijd ook.
En bij mij is het ook puur een geval van stress.
Laatst was het zo eng; hoorde mijn hart hardop kloppen.
En af en toe sloeg het eens een slag over. Erg eng. Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:49

Ik heb dat ook heel veel.
Misselijk smorgens (en nee, ik ben niet zwanger)

maar zo gauw ik mij ertoe zet om wat te gaan doen is het ook zo weer over.
Ik moet gewoon even dorzetten en als je dan eenmaal bezig bent is het over.

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:16

Arethe schreef:
ik heb dit ook gehad.
Ik had echt iedere ochtend als ik opstond hele erge buikpijn, misselijk, duizelig & diarree..
als ik op school aankwam moest ik meestal eerst overgeven voordat ik iets kon ging doen..

bij mij dachten ze ook dat ik zwanger was, of dat het met mn bloedsuikergehalte te maken had en dat laatste bleek het ook te zijn.
omdat ik een snelle spijsvertering heb, wordt ook het suiker er te snel uitgehaald en is mijn suikergehalte 's morgens zo laag dat ik er letterlijk ziek van werd.
wat bij mij helpt is om 's avonds iets van fruit te eten (fruitsuikers blijven lang in je bloed) of een bakje yoghurt met suiker of zo iets...

Klinkt een beetje als suikerziekte?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:55

JE geeft aan dat je stress en spanningen hebt. Tijdens je slapa verwerk je wat je overdag geen plekje hebt kunnen geven, als dat te lang zo doorgaat dan heb je steeds meer slaap nodig om dingen te kunnen verwerken. Dat brengt enorme moeheid met zich mee en van moeheid kan je behoorlijk wat lichaamsklachten krijgen.
Misschien helpt het om voor het slapen gaan een half uurtje rust te nemen, wat te lezen, schrijven, iig geen pc met een kopje thee. Probeer om half 11 echt te gaan slapen. De eerste paar dagen zul je nog moeier lijken, maar mss heeft jouw geest en lichaam dit gewoon nodig om alle sop rijtje te kunnen zetten.
Probeer iig bij je HA allerlei dingen te laten uitsluiten die die klachten kunnen veroorzaken. Mocht er id niets uitkomen, dan wete je dat het psychisch is en kan je daarmee aan de slag.
Succes he.