Het begon allemaal zaterdag 9 september, ik was aan het werk zoals elke zaterdag bij de poelier, waar ik al 4,5 jaar werk. Ik had een beetje kramp ik mijn buik, gewoon dat heb je welleens.Voor de rest niet zoveel aan de hand. s’Avonds had ik een verjaardag bij een vriendin van mij, was niet lekker en ging weer vroeg naar huis. Toen gelijk me bed ingegaan.
Zondag begon de ellende pas echt. Om het half uur kreeg ik buikpijn-aanvallen. Als ik zo een aanval kreeg dan kroop ik helemaal in elkaar.. Vreselijk! Voor de rest was mijn ontlasting gewoon normaal, en als ik buikpijn kreeg hoefde ik ook niet naar de wc, dat stond toen nog los van elkaar.
S’Avonds zei mijn moeder, neem je tempratuur even op, dat deed ik en dan was 39.5, best hoog dus. Mijn moeder besloot de huisartsenpost te bellen, ik mocht gelijk langs komen en werd gelijk geholpen. De arts zei: het is geen blindedarm ontsteking, het is een virus gewoon uitzieken.. Naja daar ga je dan weer met je goede gedrag..
Die nacht begon ik met de diarree en vreselijke buikpijn, zo ging het maandag ook zo door.
Maandag nacht moest ik erbij overgeven en zat huilend op de wc van de pijn. Ook kwam er bloed bij mijn ontlasting.. Mijn moeder zei, dit is echt niet normaal, we gaan weer naar de dokter..
Zo zaten we dinsdag ochtend weer bij de dokter ( nu mijn eigen huisarts ) Na een heel onderzoek, wist ze het ook niet, naar het ziekenhuis dan maar, die hadden meer kennis als zij.
Dus gingen we naar de ehbo, bloed afgenomen, ontlasting werd op kweek gezet, en urine afgenomen. Na anderhalf uur kwam ze zeggen dat ze me opnamen in het ziekenhuis omdat ik te ziek was om naar huis te gaan.. NOU DAT WAS ECHT SCHRIKKEN!!
Voordat ik het wist lag ik in een bed met infuus tussen allemaal bejaarden.. heeel leuk.. NOT!
En om het half uur moest ik naar de wc, met mn wagentje waar dat infuus ophing.. heel vermoeiend! En mocht 2 dagen niet eten of drinken!
Dan zou je denken: je darmen zijn we een keer leeg.. neehoor ik bleef om het half uur naar de wc gaan, toen was mn ontlasting ineens GROEN, was alleen maar gal..
Toen kreeg ik een echo, omdat ze die blindedarm onsteking echt wilde uitsluiten.. Nou dat sloten ze nu ook echt uit.. MAAR WAT WAS HET DAN??
Toen na 3 dagen kwam de arts bij me bed, en zei: je hebt salmonella.. Tsja ik was opgelucht dat ze eindelijk wisten wat ik had, maar tegelijkertijd weet je niet eens wat het is?!
Toen ik na 4 dagen weer kon drinken, mocht ik naar huis. Ik werd blijkbaar te duur, thuis uitzieken werd er gezegd.
Ik was zo slap als een vaatdoek, kon NIKS meer.. en t duurt ook nog wel 6 tot 8 weken totdat ik weer een gewone schoolweek met stage kan draaien.. Echt balen want ik weet niet eens wat mijn klas is, nog nooit gezien.. Helaas niks aan te doen! Het gaat HEEL langzaam gelukkig beter, maar het duurt zolang! Pfff..
Nu maar weer naar bed, moet veel rusten anders hou ik het niet vol, met de rolstoel kom ik naar buiten anders kan ik niet eens naar buiten, omdat ik geen puf heb om een stukje te lopen..
Dus alle berichtjes zijn welkom, ook van mensen die dit misschien ook meegemaakt hebben.