Salmonella, zo ineens overkomt het je..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annie88

Salmonella, zo ineens overkomt het je..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 22:57

Het begon allemaal zaterdag 9 september, ik was aan het werk zoals elke zaterdag bij de poelier, waar ik al 4,5 jaar werk. Ik had een beetje kramp ik mijn buik, gewoon dat heb je welleens.Voor de rest niet zoveel aan de hand. s’Avonds had ik een verjaardag bij een vriendin van mij, was niet lekker en ging weer vroeg naar huis. Toen gelijk me bed ingegaan.

Zondag begon de ellende pas echt. Om het half uur kreeg ik buikpijn-aanvallen. Als ik zo een aanval kreeg dan kroop ik helemaal in elkaar.. Vreselijk! Voor de rest was mijn ontlasting gewoon normaal, en als ik buikpijn kreeg hoefde ik ook niet naar de wc, dat stond toen nog los van elkaar.
S’Avonds zei mijn moeder, neem je tempratuur even op, dat deed ik en dan was 39.5, best hoog dus. Mijn moeder besloot de huisartsenpost te bellen, ik mocht gelijk langs komen en werd gelijk geholpen. De arts zei: het is geen blindedarm ontsteking, het is een virus gewoon uitzieken.. Naja daar ga je dan weer met je goede gedrag..

Die nacht begon ik met de diarree en vreselijke buikpijn, zo ging het maandag ook zo door.
Maandag nacht moest ik erbij overgeven en zat huilend op de wc van de pijn. Ook kwam er bloed bij mijn ontlasting.. Mijn moeder zei, dit is echt niet normaal, we gaan weer naar de dokter..

Zo zaten we dinsdag ochtend weer bij de dokter ( nu mijn eigen huisarts ) Na een heel onderzoek, wist ze het ook niet, naar het ziekenhuis dan maar, die hadden meer kennis als zij.
Dus gingen we naar de ehbo, bloed afgenomen, ontlasting werd op kweek gezet, en urine afgenomen. Na anderhalf uur kwam ze zeggen dat ze me opnamen in het ziekenhuis omdat ik te ziek was om naar huis te gaan.. NOU DAT WAS ECHT SCHRIKKEN!!

Voordat ik het wist lag ik in een bed met infuus tussen allemaal bejaarden.. heeel leuk.. NOT!
En om het half uur moest ik naar de wc, met mn wagentje waar dat infuus ophing.. heel vermoeiend! En mocht 2 dagen niet eten of drinken!

Dan zou je denken: je darmen zijn we een keer leeg.. neehoor ik bleef om het half uur naar de wc gaan, toen was mn ontlasting ineens GROEN, was alleen maar gal..
Toen kreeg ik een echo, omdat ze die blindedarm onsteking echt wilde uitsluiten.. Nou dat sloten ze nu ook echt uit.. MAAR WAT WAS HET DAN??
Toen na 3 dagen kwam de arts bij me bed, en zei: je hebt salmonella.. Tsja ik was opgelucht dat ze eindelijk wisten wat ik had, maar tegelijkertijd weet je niet eens wat het is?!
Toen ik na 4 dagen weer kon drinken, mocht ik naar huis. Ik werd blijkbaar te duur, thuis uitzieken werd er gezegd.

Ik was zo slap als een vaatdoek, kon NIKS meer.. en t duurt ook nog wel 6 tot 8 weken totdat ik weer een gewone schoolweek met stage kan draaien.. Echt balen want ik weet niet eens wat mijn klas is, nog nooit gezien.. Helaas niks aan te doen! Het gaat HEEL langzaam gelukkig beter, maar het duurt zolang! Pfff..
Nu maar weer naar bed, moet veel rusten anders hou ik het niet vol, met de rolstoel kom ik naar buiten anders kan ik niet eens naar buiten, omdat ik geen puf heb om een stukje te lopen..

Dus alle berichtjes zijn welkom, ook van mensen die dit misschien ook meegemaakt hebben.

Noukie

Re: Salmonella, zo ineens overkomt het je..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:01

wat een verhaal zeg...
enig idee waardoor je het opgelopen kan hebben?

hmm, wel erg vervelend iig, kan me voorstellen dat het een tijdje duurt voor je weer op krachten bent!
heel veel beterschap iig!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:02

Ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk word je gauw weer een beetje beter! Naar hoor. Ik ken het (gelukkig) niet, maar als ik jouw verhaal lees, hoef ik het ook niet echt mee te maken. Doe je het een beetje rustig aan, lekker uitzieken enne hou je taai!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 23:03

tsja ik werk in een poelier, dus wel voor de hand liggend..zit in kip en vakensvlees en rauwe eieren dus ook majonaise.. dankje wel!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:07

beterschap!!
wel heel erg vervelend zeg...wat doen ze er veder aan?medicijnen of iets ?of niet?of echt alleen uitzieken?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:54

heel erg veel sterkte.

heb je er ook medicatie voor gekregen, of werkt dat niet??

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 06:20

Okk van mij heel veel sterkte, rust maar lekker uit, dan word je wel weer de oude.!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 06:30

Jeetje, erg veel sterkte, en hopelijk knap je snel weer een beetje op!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:17

het zoontje van een vriendin van mij heeft een keer salmonella ecolie gehad, die lag op het randje van de dood... Vriendjes zijn? jochie van 6 maanden
maar die had net als jou groene ontlasting maar dat mannetje heeft wel een maand in het ziekenhuis moeten liggen.
ik hoop dat het met jou snel weer beter zal gaan.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:34

Bah wat eng! heel veel beterschap zeg!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:00

Pfff, het zal je maar overkomen! Heel veel beterschap!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:24

Er is geen medicatie voor, ik moet zeggen, ik was 2 weken ervoor al ziek geweest,(voorhoofdholte-ontsteking en bronchitis) dus daar had ik al antibiotica voor gehad. Mijn weerstand was dus al niet goed. En inderdaad oude mensen en jonge kinderen kunnen er dood aan gaan.. Heel lief jullie berichtjes, dat fleurt weer wat op.. Want thuis zitten is ook niet alles, ben ook al 6 kg afgevallen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:24

Zo wat erg zeg!!! Heel veel beterschap!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:32

Ik heb het niet meegemaakt met salmonella, wel met een longembolie [heeft verder niks te maken met salmonella, maar gaat er meer om dat ik ook ineens in het zkh lag], ook van de een op de andere dag lag ik in het ziekenhuis [ik had het geluk dat ik een kamertje alleen kreeg, aangezien mijn afdeling dus ook helemaal vol lag met oudere mensen, leuk als je savonds moet gaan slapen en van elke kamer komt wel gekreun of gegil Scheve mond ] en heb zeker 2 maanden moeten revalideren, naar de wc gaan was al teveel, dan moest ik gewoon weer zeker een uur slapen voor ik weer een beetje bijgekomen was.
maar dat is vaak zo, ik denk ook bij jou, het 'beestje heeft dan eindelijk een naam' en dan mag je ook uitzieken.
en in het ziekenhuis had ik zoeits van; nou het gaat best goed.
maar toen ik thuis was ging het eigenlijk een heel stuk achteruit en maar telkens met hele kleine beetje vooruit.

Tis heel naar, maar je kan beter nu helemaal even uitzieken tot je het thuis zijn helemaal spuug en spuug zat ben, dan je echt weer naar school wil, anders loop je jezelf voorbij en gaat het vroeg of laat een keer weer fout,
neem je tijd om beter te worden Ja

Heel veel sterkte en beterschap!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 13:42

heel erg bedankt!!! Het is inderdaad een nare ervaring tussen allemaal bejaarden mensen, die inderdaad snurken of spugen, enz.. En wat je zegt: thuis uitzieken verder en daar moet je het maar mee doen.. Mensen hebben me al gewaarschuwt dat ik niet te snel moet willen, anders blijft het je hele leven achtervolgen.. dus dat neem ik dan maar aan..

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:52

Heel veel beterschap!! hoop dat het gauw weer wat beter gaat.. pfoew geen pretje zeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:47

An, ik wist niet eens dat je een rolstoel had
Je houdt me wer lekker op de hoogte maar niet heus Clown

Ik zal dat monster even snel in het tuig zetten, kan je met hem rijden. Jij hebt nu een karretje voor erachter Haha!

Heel veel beterschap en ik pb je wel even over vandaag.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:20

Ik heb ook eens salmonella gehad, dacht dat het gewoon een buikgripeje was, niet dus.... Toen ik uiteindelijk maar de huisarts ging mocht ik ook meteen door voor het infuus Haha! Ach ik ben er uiteindelijk best wel snel weer bovenop gekomen, ben een paar dagen echt heel ziek geweest en toen ging het wel weer. Maar hoezo zijn er geen medicijnen volgens jou? Volgens mij moeten antibiotica gewoon werken hoor? Bij mij deden ze dat iig wel Haha!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 19:29

De dokter vertelde dat mijn lichaam het niet kan hebben, want alle goede bacterien die er nog zijn kunnen niet afgebroken worden... Dat trekt mn lichaam niet, en daarvoor had ik al antibiotica gehad en dat speelde ook mee.. vandaar…:S

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:56

ik weet precies hoe je je voelt, ik heb het deze zomervakantie gehad..

ik ben in Llloret de mar op vakantie geweest [lang leve de lol, weinig slaap, veel alcohol en slecht eten Knipoog ] en daar heb ik het ook gekregen.. gelukkig op de laatste dag, want anders had ik daar kunnen blijven. waarschijnlijk heb ik daar in een nederlands restaurantje het gekregen, want dat was de enige keer dat ik vlees heb gegeten. [ denk je dat je het daar wel kunt eten Bloos ]

ook bij mij begon het met gewoon krampen en buikpijnaanvallen, mijn god ik dacht dat ik doodging! is echt onvoorstelbaar hoeveel pijn het doet ik moest echt steeds weer huilen.. toen was ik eindelijk een dagje thuis en begon de diarree, eerst om het uur naar de wc, daarna bijna om het kwartier, ik was ook echt uitgeput van het naar de wc gaan, en daarvan kon ik ook niet slapen terwijl ik dat zo graag wou. ik kon ook niets eten, alleen maar drinken [ook dit maar weinig]. mijn ouders dachten dat het een 'buikgriepje' was en zeiden elke dag, morgen gaat het beter, maar het ging dus elke dag weer slechter..
na 5 dagen is eindelijk de dokter thuis gekomen, en toen moest ik een kweekje naar het ziekenhuis brengen. ook had ik zo'n [vreselijk smerige Bloos ] poeder gekregen van nutricia, tegen het uitdrogen. ik ben ook in totaal 6.5 kilo afgevallen.
mijn moeder is meteen toen naar het ziekenhuis gegaan, binnen 2 dagen zou ikd e uitslag krijgen als het ernstig was, anders zou ik na 5 dagen zelf moeten bellen. na 5 dagen dus zelf gebeld, wat bleek; ze hadden ons nieuwe telefoonnummer niet opgeslagen en konden ons dus niet bereiken Rolleyes maar was dus wel zeer ernstig en eigenlijk had ik dus ook in het ziekenhuis moeten liggen..
dus toen eindelijk naar de dokter voor antibiotica, en toen was ik al iets opgeknapt.

in zijn totaliteit ben ik echt 8 dagen doodziek geweest, daarna ging het langzaam iets beter, en kon ik eindelijk eens doorslapen. mijn conditie is in die tijd dat ik ziek ben geweest wel een heel stuk achteruit gegaan. en nu heb ik nog steeds niet de conditie die ik daarvoor had..

ik wens je echt heel veel beterschap want dat heb je echt nodig!!! Ach gut en als er iets is kun je me altijd pmen Knipoog

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:00

Jeetje meid, wat een verhaal zeg! Ik wist niet dat salmonella zo ernstig kan zijn Bloos!
Veel sterkte nog de komende tijd en hopelijk wordt je snel weer een beetje sterker Ach gut
Je hebt nu idd wel een goede reden om Gomie voor de kar (of rolstoel) te beleren. Zallie leuk vinden Tong uitsteken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:52

Een vriend van mij had het verleden jaar en is er best lang ziek van geweest. Ook madien zag hij lang bleek en was hij lang mager, zeker je tijd nemen om beter te worden dus!!!!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:12

ja dat doe ik zeker! ik plak er gewoon nog een weekje vakantie achteraan Knipoog Cool

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:09

Ik heb het ook gehad, kwam er na 2 weken pas achter wat het was. Dacht eerst gewoon buikgriep maar het ging maar niet over tot ik echt alleen nog maar op de wc zat... Ik heb toen ook ontlasting op kweek moeten laten zetten, paar dagen wachten op de uitslag en toen was het al bekend. Was inmiddels al iets van 10 kilo afgevallen, heb er toen antibiotica voor gekregen.
Ik ben echt nog nooit zo ziek geweest, weet hoe je je voelt. Echt verschrikkelijk. Heb sindsdien ook meer last van mijn darmen, hoop dat jij er niks aan overhoud! Beterschap nog!

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:48

dank je!!!